Halaman

Monday, December 27, 2010

Jangan kempen kuat-kuat, nanti penat - Khairy Jamalludin.

Labis, 27 Dec: Khairy Jamalludin Jamalludin menasihati pemuda supaya jangan terlalu laju pada awalnya sehingga akhirnya kita tidak cukup stimina kepada penghujung kempen. Nasihat ini di petik dari Akhbar Berita Harian hari ini di bawah tajuk "Susun program di Tenang".

agbr47: Hai ya......lu mana pati mali oooo..

Aku menyingga betul dengan beruk jantan sekor ni. Aku ingat bahawa pemuda sentiasa di barisan hadapan dan gagah perkasa. Hey beruk. Mana askar-askar engkau seluruh negara? Kenapa engkau tak gunakan mereka berkempen di Tenang? Nik Aziz yang uzur pun sanggup untuk turun berkempen tau?

Dalam tinjauan aku ke Labis pada hari semalam, aku lihat DAP dan PAS telah mendahulu UMNO-BN. Sejak hari kematian YB Dato Taha lagi DAP dan PAS telah mendahului UMNO-BN. DAP telah  membuka kaunter "Kempen Pendaftaran Pemilih Baru" di bas station di Labis. Tak secara langsung telah memulakan kempen. PAS telah membuka 2 bilek gerakan dengan bendera sebesar boleh menutup gajah 2 dua kedai di Labis yang jaraknya tidak sampai 300 meter. Satu di restoran Melayu dan satu lagi di kedai Cina.

Aku boleh faham UMNO belum memulakan aktiviti kerana mode kesedihan atau menconggak siapa yang bakal untuk menjadi penganti. MCA hanya mampu memacakkan beberap bendera BN di hadapan pejabat MCA cawangan Labis.

Di Felda Redong, ahli-ahli PAS telah mula memacakkan bendera PAS di hadapan rumah mereka tanda bersedia.

UMNO, oh UMNO. Kau yakin sangat ke???????

Semalam dalam menuju ke Kampong Tenang, aku terserempak sekumpulan pemuda bermotor. Aku cuba mengekori mereka. Sampai di simpang Felda Tenang mereka berhenti untuk mengumpulkan rakan-rakan yang tercicir. Oleh kerana banyak kereta yang memasuki Felda Tenang aku menyangkakan ada kegiatan di sana. Rupa-rupanya hanya majlis perkahwinan. Apabila aku keluar semula gerombolan pemuda ini telah hilang lesap kemana. Kalau aku tau kau ada kat sana semalam, aku jerit kepada engkau sekuat hati.

Aku harap Pengurus Kempen Piliharaya tolonglah jangan bawak beruk sekor ni ke Johor. Buat menyusahkan orang Johor.

Pemuda-pemuda sekelian. Dengar pidato Sukarno;

Jika aku ada 1000 malah seratus orang tua, pasti akan aku amankan dunia ini.
Tetapi berikan daku 10 malah 1 pemuda berjiwa waja, pasti akan aku gegarkan dunia ini.

Kau nak gegarkan apa beruk?

agbr47: Macam mana boleh jadi pemimpin ni??????  ??

No comments:

Post a Comment

Catatan Popular

Listen To Quran

Listen to Quran

Srikandi 7

Confuse

Confuse

Abang dengan Pakcik duduk sini sampai PRK Merlimau tamat ye bang, ye pakcik!!! Eh! akak pun ade!!!