Halaman

Saturday, December 25, 2010

Nuar pun manusia biasa- NIK AZIZ MARAH!


Pok Nik mengecam tindakan ahli politik yang secara berterusan mengkritik serta menuduh Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam beberapa kes yang dihadapinya.

Menurutnya, sebagai manusia, Anwar juga mempunyai nafsu serakah perasaan sama seperti individu lain dan setiap pertuduhan terhadapnya perlu dikemukan bukti, bukti dah ada tapi tak bleh nak bicara sebab dok tangguh...

"Sekare nie, demo dok cince Anwar, gapo dio yang demo tok ghoyak pasa Anwar sejok dulu lagi. Hok liwat la, maca-mace lagi. Anwar buke bate pelir kayu, dio ado hati peruk dan perasae, dio ado maruoh, gapo buak tuduhe tanpo bukti, dosa tuh! Kalau Anwar tak maafke, tok cium bau syurgo!" Kata Pok Nik ketika menyampaikan Kuliah Jumaat di Dataran Ilmu semale.

Sebelum ini, Pok Nik antara individu yang lantang dan mempertahankan Anwar, khususnya dalam kes liwat yang sedang dibicarakan di mahkamah.

Pok Nik yang juga Menteri Besar Kelantan seumur hidup menegur segelintir ahli politik yang mengkritik beliau kerana menghadiri majlis masyarakat bukan Islam, sedangkan ia tidak salah menurut pandangan beliau Islam.

"Kalau ada masalah, mu ghoyak la kat ambo, ambo idup lagi. Bakpo cerito hok tak betul, ambo bukan suko ghoyak pasal ore lain, tapi ore lain dok ghoyak pasal ambo selalu. Ambo ni tok guru yang hebak, kalau ambo buat sesuatu, ambo pikir panje dulu.

Hok ambo pegi majlis ari tuh, ambo tanyo dulu Cina tuh, ini majlis kebudayae ko, agamo? Kalau agamo, ambo tok se pasal ambo sembah satu tuhe sajo...Ambo tok hale sesapo yang menuduh ambo buat gitu......tak masuk syurgo nanti!


Disunting dari SH...
http://pilihan-anda.blogspot.com/2010/12/jangan-fitnah-anwar-nik-aziz-marah.html
Ular Menyusur Akar said... 
 
He....he.... edit selepas di terbitkan? Akal, akal. Kami bukan buat fitnah....yang buat fitnah tu pok nik. Kami pun tak halalkan. Fitnah yang terbesar kami terima ialah kami tak masuk syurga cuma puak dia sahaja yang masuk syurga. Kami di sumpah Celako, Celako, Celako. Sumpah ini juga kami doakan supaya ia berbalik kepada tuan yang punye. Pasal nuar apa nye yang fitnah. Kes-kes terdahulu hakim di mahkamah mempercayai ia berlaku, ada dalam pengetahuan dari kawan-kawan karib, kaum keluarga yang terdekat bukankah satu bukti terhadap dakwaan kami. Yang terbaru dakwaan Wikilead ada bukti teknikal. Ala pok nik. Kan elok sambung amalan sunat dan zikir-zikir semasa di tanah suci tu dulu. Kat sana bukan main warak lagi. Sampai pejam mata berwirid. agbr47: Ketawa sampai nak muntah.

3 comments:

  1. "ambo bukan suko ghoyak pasal ore lain, tapi ore lain dok ghoyak pasal ambo selalu. Ambo ni tok guru yang hebak, kalau ambo buat sesuatu, ambo pikir panje dulu"

    Pembetulan...ghoyak pada ayat ini sebenarnya salah penggunaan. Perkataan yg betul adalah "kkecek".

    "Kalau ada masalah, mu ghoyak la kat ambo..." Ghoyat pada ayat ini adalah betul penggunaannya.

    ghoyat = beritahu / bagi tahu / kasi tahu
    kecek = bercakap / mengata

    Sekian terima kasih...

    ReplyDelete
  2. Orang Islam dah tahu, buat fitnah lebih dahsyat daripada membunuh. Siapa yang mengkafirkan orang UMNO ?. Juak-juak mana yang solat hajat di Stadium SMKe 4, mendo'akan kemusnahan orang Islam lain ?. Siapa yang mengkayakan kroni-kroninya dengan tebang hutan balak dan sekaligus mengabaikan orang-orang kampung yang miskin, sangat susah, apalagi anak ramai untuk menyekolahkan mereka. Bercakap sombung, gila kuasa, anak beranak jadi orang besar-besar, mudah kebas balak. Tidakkah ini fitnah ?. Banyak... dan banyak lagi.... Semua orang tahu. Tidakkah semua ini fitnah.
    Bertaubatlah, kembalilah ke pangkal jalan sementara nadi berdenyut dan Bersatu-padulah Dalam Perpaduan Melayu Islam 1 Malaysia.

    ReplyDelete
  3. Kalau kena kat puak dia ( PR )....x de buktilah, fitnah lah, dosa lah dll.

    Kalu tuduh ( BN ) tanpa bukti dll....senyap je Nik Najis tuh. Setan betul niki Najis ni.....keluar hukum ikut suka dia jer. Ingat diri dah jadi TOK GURU, boleh la dia mempermainkan Islam macam main politik ?

    Bertaubat la Niki Najis !

    Mu x layak bergelar TOK GURU !

    ReplyDelete

Catatan Popular

Listen To Quran

Listen to Quran

Srikandi 7

Confuse

Confuse

Abang dengan Pakcik duduk sini sampai PRK Merlimau tamat ye bang, ye pakcik!!! Eh! akak pun ade!!!