Halaman

Monday, December 26, 2011

Ahmad Syukri perlukan 542 Orang lagi untuk melengkapkannya?

Nampaknya Ahmad Syukri perlukan 542 orang lagi untuk melengkapkan mini revolusi yang beliau idamkan. Ini berikutan 500 ahli Angkatan Muda Keadilan (AMK) Hulu Kelang keluar parti dan menyertai UMNO ekoran kecewa dengan Parti Keadilan Rakyat (PKR) yang didakwa tidak menunaikan janjinya.Klik sini

Mereka menyerahkan borang keanggotaan untuk menyertai UMNO kepada Ketua UMNO Bahagian Gombak, Abdul Rahim Kamarudin di sini, semalam.
Jurucakap kumpulan itu, Mohd Jefry Sallehuddin berkata, beliau dan rakannya keluar parti kerana tidak sanggup lagi ditipu oleh pimpinan pembangkang.


"Saya kenal (Ketua Umum PKR Datuk Seri) Anwar Ibrahim sejak 13 tahun... dua kali saya masuk ISA (Akta Keselamatan Dalam Negeri) dan 16 kali saya masuk penjara... tapi mulai 2 Oktober, saya bersama 500 anggota AMK nekad keluar parti untuk sertai UMNO,” katanya kepada pemberita selepas menyerahkan borang berkenaan.
Dalam pada itu, Abdul Rahim berharap lebih ramai anggota pembangkang menyertai UMNO kerana perjuangan pembangkang hanyalah sia-sia.

Selain itu  Insaf dengan nasib dan masa depan orang Melayu di Pulau Pinang, seramai 42 ahli Pas dari Kampung Bakau Tua dekat Penaga di sini mengambil keputusan keluar daripada parti itu dan menyertai UMNO hari ini.Klik sini sementara Timbalan Ketua Pas cawangan Felda Kemahang 3 di sini, Mohd. Ramli Deramin, 54, semalam meletakkan jawatan yang dipegangnya sejak tiga penggal lalu kerana hilang keyakinan terhadap parti pembangkang itu.Klik sini.

UMA: Licin sana sini keluarga PR istihar hilang keyakinan terhadap parti pembangkang atau kecewa kerana pemimpin mereka tidak menunaikan janji. Nampaknya Ahmad Syukri, Pengerusi SAMM, kena cari seramai 542 orang bagi menganti mereka yang telah hilang meninggalkan parti pembangkang. Itu tidak termasuk 1 orang pemimpin agong mereka yang bakal di tabalkan sebagai B1M (Banduan 1 Malaysia) di Bamboo river resort tak lama lagi.

Makin lama makin ramai yang mendapat hidayah dari Allah.

Sebuk pasal kerakyatan import, JPN jadi terkeliru?

Semenjak dua menjak, apabila pehak pembangkang kerap menuduh JPN dan Kerajaan mengimport bangsa asing untuk mendapat kerakyataan bagi memenangkan undi Barisan Nasional, JPN jadi tertekan dan terlalu berhati hati. Hinggakan urusan anak perempuan Mufti Perak, Dr Juanda yang berurusan di Jabatan Pendaftaran Negara (JPN)  di pejabat JPN Kuching, Sarawak  menimbulkan kesulitanan ketika  memohon Mykad baru baru ini.

Kelmarin, Dr Juanda dilapor mengkritik JPN selepas dimaklumkan anaknya, Sumaiyah Syahidah, tidak layak memohon kad pengenalan kerana dikatakan bukan warganegara Malaysia. Ketua Pengarah JPN, Datuk Jariah Mohd Said, dalam satu kenyataan hari ini, berkata isu itu timbul kerana petugas kaunter berkenaan tidak merujuk pegawai atasan bagi kes yang meragukan. Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) memohon maaf kepada Mufti Perlis, Dr Juanda Jaya, atas kesulitan ketika berurusan di pejabat JPN Kuching, Sarawak, baru-baru ini bagi memohon Mykad anak perempuannya itu.

UMA: Kalau kekanan, kanan sangat. Bila di tegur bukan ketengah tetapi kekiri pula.....Bila nak pro supaya berada di tengah garisan?

Sumber: Berita Harian

Tuesday, December 20, 2011

Roslan patahkan niat revolusi Ahmad Syukri


Bercakap berdegar2 sebelum buat laporan polis. Tenggok video ini.
 Bila di sergah oleh Roslan semua pucat muka. Saznir Munir Mantan Pengerusi SAMM melakukan provokasi kepada Roslan. Bila Roslan datang berhadapan terketak ketak pulak. Suara pun tak berbunyi, Begitu juga dengan Cik Bad. Dia sendiri tak berani nak buat, suruh orang lain tangkap Roslan. Kena sergah dik Roslan, terdiam. Semua muka tak keruan dan pucat lesi. Roslan terus berada di kawasan Balai Polis itu ketika mereka membuat laporan polis. Apa macam? Ada berani?

Lu memang anak jantanlah Roslan.


Sila pula rujuk minit pada video.
1:05 gambar Cikgu Bad
1:14 Ahmad Syukri Abd. Razak, Pengerusi SAMM
1:26 Saznil Munir Mantan Pengerusi SAMM mulakan provokasi, keh3
1:36 Saznil Pucat muka apabila berhadapan dengan Roslan Moktar.
1:50 Cikgu Bad jadi batu api supaya tangkap Roslan Moktar. Kena herdik dengan Roslan Keh3.
2:00 Roslan kata "Ini bukan gangster UMNO". Roslan bertindak berdasarkan rakyat prihatin.
2:10 Roslan kata, "Kau orang belajarlah"

  Apa macam Ahmad Syukri Abd Razak? Nak buat revolusi? Roslan seorang dah cukup untuk patahkan.....kehkehkeh......

Abdul Aziz Bari Perkenalkan bakal PM?

Aziz Bari KO macam tulah baru betul. Letak jawatan lepas tu tunjukkan pendirian politik. Baru senang bertukar tukar pandangan politik. Cakaplah ape, dah tak menimbulkan kekecewaan kami. Lepas nie kalau nak puji PR melanggit pun itu hak kamu. Dan hak kami juga memperkatakan tentang kamu. Kehkehkeh...

Baru baru ini Aziz telah memperkenalkan bakal Perdana Menteri Malaysia didalam majlis “Dr Dzul in person: A Night to remember”. Dengar khabar mendapat tepukkan gemuruh dari hadirin. Buat apa yang patutlah Zis. Kau kena cari sumber pendapatan dan sokongan yang baru.

Mari kita intai apa kata Aziz. Klik sini.

Sunday, December 18, 2011

Pemimpin Rakyat in Future?

Keh....Kehhhh. Ini rupa pemimpin rakyat in future? Auwww, point pun entah kemana. Lebih baik budak Tingkatan 5 kot? Apa-apa pun jom kita layan dulu.....Auwwwww, memalukan anak Jawa je....

Friday, December 16, 2011

Zahid- Ada Ikan Besar yang hendak di goreng.

Goreng Zahid, goreng. Jangan tak goreng. Lepas makan "Lembu" kita makan "Ikan".

Lepas ini semua ahli UMNO akan turut menari sama. Bong Moktar akan sekali lagi memukul gendang. Musuh kasi bola tanggung, pemain sumbat gol ke gawang sendiri.

Sumber: Parti KITA



Hentikan memusuhi KJ...Dia tetap bersama perjuangan kita. - HARAKAH

Huh....Kalau House PK baca boleh menyirap darah dia. Sila klik sini Ini cuma iklan aje di Haramjadah ONLINE dalam kolum ADVERTORIAL dia. Kopi ubat kuat.

Eee....tumpang glamour KJ nampak?  Takde cara lain? Tidak beretika. Menguna glamour orang lain secara haram.......

Wednesday, December 14, 2011

Di mana Pegawai Penyiasat dapatkan air mani tertuduh?,”

“DNA tertuduh didapati daripada sperma sel. Di mana dalam dunia ini seorang Pegawai Penyiasat nak dapatkan air mani atau sel sperma tertuduh?,” kata Peguam Cara Negara II, Datuk Yusof Zainal Abiden mengulung hujah pihak pendakwa.

UMA berpendapat yang lain tu tak payah lah nak di pereksa. Soalan diatas aje dah menjadi satu ketakjuban bagaimana hak peribadi boleh di jumpai dalam angota orang lain. Bukti bukti tidak di sanggah malahan sebuk dengan membunuh character orang lain.


Monday, November 21, 2011

Kita bukan mahu tukar PM

Zaid, Presiden Parti Kesejahteraan Insan Tanah Air (KITA) mempunyai matlamat yang realistik berhubung meletak calun pada PRU13 nanti. Dengan nada sinis beliau berpendapat bahawa perubahan bukan bererti menukar kepada Perdana Menteri baru atau tukar tampok pemerintahan. Malahan beliau beriktizam akan menyokong kerajaan jika BN berubah kepada dasar yang lebih terbuka dan demokratik. "Kita mahu rakyat mendapat manfaat daripada perubahan tersebut", tambah beliau lagi. Dari itu beliau tidak akan meletakkan calun-calun mereka di Pekan atau Pagoh bagi menentang Perdana Menteri dan Timbalan Perdana Menteri kelak. KITA akan hanya meletakkan calun-calun di kawasan pengundi yang tidak berpuas hati dengan wakil rakyat yang sedia ada menurut beliau lagi.

UMA: Memang KITA tak yakin menang pun, he...he....

427 Penduduk Skudai meninggalkan rumah kerana UMNO?

Negeri Johor juga terlibat dalam musibah banjir akibat hujan lebat beberapa hari yang lalu. Menurut http://portalbanjir.mkn.gov.my, Johor adalah negeri yang tertinggi dengan melibatkan 450 mangsa, Melaka 48 mangsa dan Trenganu 47 mangsa. Laporan banjir boleh di ikuti di link tersebut atau melalui https://twitter.com/#!/PortalBanjir. Melalui portalbanjir itu juga kita berpeluang monitor aras air sungai yang di certai dengan graph dan di rekodkan setiap 15 minit. http://infobanjir.water.gov.my/wl_chart_scatter.cfm?state=TRG&station_id=388

Apa juga yang berlaku di negara ini semuanya salah UMNO. Sudah tentu sekali lagi rakyat Johor akan di persalahkan kerana mengundi UMNO menyebabkan mendapat hukuman Allah sebagaimana di perjelaskan oleh calun pas tewas cikgu mala ketika menyokong kempen di PRK Merlimau dahulu. Pada masa itu, nasib baik sifu GAP cepat lari. Kalau tidak dengan GAP sekali menerima hukuman tersebut. Saksikan ucapan seorang yang desperate saperti video di bawah:

Tun Sanggah Marina.

Itu kata Tun tentang Seksualiti Merdeka. Tapi apa pula kata Marina?

Mari kita singkap pandangan Tun tentang Seksualiti Merdeka disini

Sunday, November 20, 2011

If you want war, I will give you a war


(Jijah tau ke you dok beraya dengan I ni Bang Non?)


ANJING-ANJING PENCEN!

Salam 2 all.
Teman merujuk kepada lapuran yang disiarkan semalam 18 Nov 2011 oleh laman portal MalaysiaKini yang pro Anwar Ibrahim bertajuk “Zul Noordin pula minta RM60,000-00” yang dipetik dari buku tulisan Syed Husin Ali bertajuk “Memoir Perjuangan Politik” yang dilancarkan semalam oleh Anwar Ibrahim. Didalam buku itu, Syed Husin Ali mendakwa mendengar cerita yang kononnya teman meminta bayaran berjumlah RM60,000-00 untuk mengosongkan kerusi Parlimen Kulim Bandar Baharu untuk memberi laluan kepada Anwar Ibrahim bertanding.

Teman tidak menjangka yang Anwar Ibrahim sekarang begitu terdesak sehingga terpaksa menggunakan khidmat “anjing-anjing pencen” apabila berhadapan dengan pembongkaran dan pendedahan kebenaran demi kebenaran yang sudah diketahui umum.

Daripada pembongkaran dan pendedahan mengenai fahaman pluralisma yang dianutinya saperti yang terkandung didalam ucapan beliau pada 18.03.2010 di London School of Economics yang menyatakan semua agama sama, kepada perlakuan seks beliau saperti yang didedahkan oleh rakan karibnya Datuk Eskay Abdullah, kepada kes beliau meliwat stafnya sendiri Saiful Bukhari Azlan, kepada terbongkarnya pembohongan beliau mengenai konspirasi 16 Sept 2008 saperti yang didedahkan oleh rakan baik beliau YB Datuk Seri Zahrain Hashim, dan kepada pelbagai pembongkaran dan pendedahan kebenaran makhluk yang disebut oleh Datuk Seri Zahrain sebagai “raksaksa pelbagai wajah!”.

Begitu terdesaknya Anwar Ibrahim sehingga terpaksa menggunakan khidmat “anjing-anjing pencen” untuk menyerang para pejuang kebenaran dan anti-kebatilan termasuk teman, YB Senator Ezam Mohd. Nor dan lain-lain.

Teman menafikan sekeras-kerasnya tuduhan Syed Husin tesebut. Sebaliknya teman ingin menegaskan bahawa Syed Husin sepatutnya lebih tahu apa yang dikisahkan beliau itu satu pembohongan kerana sebenarnya Syed Husin sendiri yang berjumpa dengan teman mewakili Anwar Ibrahim untuk menawarkan teman supaya mengosongkan kerusi Parlimen Kulim Bandar Baharu dengan menyatakan bahawa jika teman bersetuju mengosongkannya, Anwar berjanji akan menawarkan jawatan tinggi kepada teman didalam mana-mana GLC Kerajaan Selangor dengan imbuhan bulanan antara RM50,000—00 sehingga RM60,000-00 sebulan!

Malahan Syed Husin meyakinkan teman Anwar akan mengotakan janji tersebut kerana dia juga mendapat janji yang sama untuk mengosongkan jawatan Timbalan Presiden PKR kerana Anwar mahukan Azmin Ali menjadi Timbalan Presiden. Syed Husin memberitahu teman kalau dia mengosongkan kerusi Timbalan Presiden PKR untuk memberi laluan kepada Azmin Ali, Anwar menjanjikan dia jawatan Senator.

Syed Husin kata dia juga teringin nak menjadi Yang Berhormat tetapi bila bertanding asyik kalah, malah nak dicalonkan bertanding di Parlimen Kota Bharu pun ditolak kerana dilabel sebagai “anak kominis” oleh kepimpinan PAS pada masa itu. Jadi menjadi Senator adalah jalan mudah untuk dia menjadi Yang Berhormat melalui “pintu belakang!”.

Teman memberitahu Syed Husin bahawa walaupun teman memang bersedia mengosongkan kerusi Parlimen KBB, teman tegas menolak tawaran jawatan CEO GLC Selangor tersebut kerana perjuangan teman bukan untuk imbuhan. Kalau itu yang teman cari, lebih baik teman menjalankan khidmat sebagai seorang peguam.
Malahan teman menegaskan kepada Syed Husin Ali selama lebih 10 tahun teman menjadi antara peguam utama Anwar, sehingga disumbat dalam tahanan ISA, teman tidak pernah meminta atau dibayar walau satu sen pun daripada Anwar sebagai imbuhan fee khidmat guaman teman! Semuanya percuma dan pro-bono!

Sebenarnya teman tidak ada masalah dengan petisyen pilihanraya yang dikemukakan oleh calon Barisan Nasional Datuk Aziz Sheikh Fadzir kerana pembelaan teman mantap dan “water-tight”. Walaupun ada cubaan untuk sabotaj pembelaan teman oleh Anwar Ibrahim dan beberapa kepimpinan Pakatan pembangkang pada masa itu (yang akan teman dedahkan bila tiba masanya nanti insyallah), namun alhamdulillah teman diberi perlindungan oleh ALLAH dan berjaya akhirnya dengan izin ALLAH didalam kes tersebut.

Walaupun mempunyai pembelaan yang baik bagi kes itu, teman memang sudah bersedia mengosongkan kerusi Parlimen KBB pada masa itu kerana teman sudah mula meluat dengan sikap hipokrit dan pura-pura mereka dalam isu berkaitan Islam. Ini jelas pada peringkat awal lagi selepas 08.03.2008 apabila teman mengambil sikap mempertahankan dan membela Islam apabila rakan sekutu Anwar iaitu Bar Council & Ambiga Sreenavasan mahu mengadakan Forum Masuk Islam.

Forum yang menerima bantahan keras dari pelbagai pihak termasuk Raja-Raja Melayu, NGO-NGO, pertubuhan-pertubuhan dan tokoh-tokoh masyarakat termasuk beberapa kepimpinan pembangkang sendiri. Tindakan teman mengetuai umat Islam menghalang Forum tersebut sangat tidak disenangi, malah Anwar Ibrahim telah membentuk satu Jawatankuasa Disiplin yang dipengerusikan oleh Syed Husin untuk mengambuil tindakan disiplin terhadap teman.

Teman masih ingat kata Syed Husin yang menyatakan bahawa Anwar mengarahkan dia supaya meminta teman meminta maaf secara terbuka kepada Ambiga Sreenavasan dan Bar Council, kerana mereka penyokong Pakatan. Mereka bagi undi kepada kita, kata Syed Husin. Tidak apa kalau meminta maaf sekarang, kerana nanti bila kita berkuasa Anwar kata “taulah kita apa nak buat dengan mereka”.

Teman menolak untuk meminta maaf, malah menegaskan kepada Syed Husin Ali bahawa bukan sahaja teman tidak kesal dengan tindakan teman mengetuai bantahan tersebut, malah kalau Bar Council buat lagi teman akan mengambil tindakan yang lebih keras dan tegas. Syed Husin menyatakan kepada teman bahawa “awak ini tidak sealiran dengan pemikiran Pakatan yang liberal”, dan beliau memberi amaran bahawa Anwar akan pastikan teman akan membayar harga yang mahal untuk sikap tegas teman mempertahankan Islam saperti ini!

Teman menjawab dengan tegas, "I am a Muslim first, Member of Parliament second. I may not be the best of Muslim, but I will do my utmost best to defend Islam!!! "Teman mengutamakan Islam dahulu, Ahli Parlimen kedua. Teman mungkin bukan Muslim yang terbaik, tetapi teman akan buat yang terbaik untuk Islam!!!.

Walaupun teman memang sudah bersedia mengosongkan kerusi Parlimen Kulim Bandar Baharu untuk memberi laluan kepada Anwar Ibrahim, namun Anwar begitu terdesak mahu pengosongan itu dibuat segera sebaik sahaja Saiful Bukhari Azlan membuat lapuran polis pada 28 Jun 2008 mengadu dia diliwat oleh Anwar Ibrahim.

Anwar sendiri selepas itu berjumpa dengan teman dan menawarkan jawatan Ketua Pegawai Eksekutif dan Ahli Lembaga Pengarah beberapa GLC ternama Kerajaan Selangor dengan tawaran gaji puluhan ribu dengan pelbagai kemudahan, syaratnya teman mesti mengosongkan kerusi Ahli Parlimen KBB dengan segera. Teman menolak tawaran jawatan dengan imbuhan lumayan tersebut, sebaliknya menyatakan teman bersedia untuk tidak membela kes petisyen tersebut dan membiarkan Mahkamah mengisytiharkan kerusi Parlimen KBB kosong untuk membolehkan satu Pilihanraya Kecil diadakan.

Namun rancangan ALLAH mengatasi segalanya. Mahkamah yang sepatutnya membicarakan kes tersebut telah menangguhkan perbicaraan atas sebab yang tidak dapat dielakkan. Ini menyebabkan Anwar menjadi berang dan makin terdesak, kerana kata Anwar dia mahu menjadi Ahli Parlimen dan Ketua Pembangkang bila Pendakwaraya membawa kes pertuduhan meliwat stafnya Saiful.

Kata Anwar, kalau mereka membawa juga pendakwaan terhadapnya kerana meliwat stafnya Saiful, sebagai Ahli Parlimen dan Ketua Pembangkang, dia akan gunakan sepenuhnya Parlimen dan Inter Parliamentary Union (IPU) dan badan antarabangsa lain untuk menekan Kerajaan Malaysia supaya tidak meneruskan pendakwaan terhadapnya!

Apabila Mahkamah menangguhkan kes tersebut, teman dipanggil oleh Anwar menyatakan bahawa dia membuat keputusan untuk mengarahkan Wan Azizah mengosongkan kerusi Permatang Pauh supaya Pilihanraya Kecil dapat diadakan segera. Lagipun kata Anwar, dia kurang yakin boleh menang di Parlimen Kulim Bandar Baharu, sebaliknya yakin boleh menang di Permatang Pauh. Jadi Anwar kata tidak perlu teman kosongkan kerusi Parlimen Kulim Bandar Baharu!

Teman juga dipanggil oleh Wan Azizah yang memaklumkan kepada teman bahawa dia dipaksa oleh Anwar untuk mengosongkan kerusi Parlimen Permatang Pauh. Jelas Wan Azizah berada dalam keadaan tertekan semasa perjumpaan itu kerana beliau bersedih dan menangis semasa memaklumkannya kepada teman bahawa dia dipaksa oleh Anwar untuk mengosongkan kerusi Parlimen Permatang Pauh!

Malah Wan Azizah membuat komen “apa yang I dapat berkorban macam-macam untuk Bang Non”. “Kalau I yang kena macam dia you ingat Bang Non nak berkorban macam I ke? Kata Wan Azizah sambil mengalirkan airmata! Wan Azizah memanggil Anwar dengan nama "Bang Non".

Teman memberitahu Wan Azizah supaya jangan kosongkan kerusi Permatang Pauh, malah teman bersedia kosongkan kerusi Parlimen KBB hari itu juga untuk memastikan kerusi dia selamat. Sambil berseloroh teman bagitahu Wan Azizah lagipun Anwar janji dengan teman akan diberi jawatan CEO dan Ahli Lembaga Pengarah beberapa GLC di Selangor sebagai ganti!
Teman sendiri sangat terkejut dan masih ingat jawapan spontan Wan Azizah, “takkan you percaya janji Bang Non?”.

Adalah jelas pada teman tohmahan dan tuduhan Syed Husin Ali itu direkayarsa dan dikarang sebegitu rupa untuk menyerang kredibiliti dan kewibawaan teman yang berjaya membongkar pembohongan, penipuan dan putar belit politik Anwar Ibrahim yang gagal disangkalnya dengan hujah bernas dan fakta jelas, sebaliknya digunakan “anjing-anjing pencen” untuk membuat kerja-kerja kotor.

Pada teman, rakyat semakin matang dan bijak hari ini. Mereka tidak lagi boleh diperbodohkan oleh para politikus kalkatus yang rakus mahu merampas Putrajaya dengan cara kotor dan jijik melalui politik pembohongan, penipuan, putar belit dan apa sahaja cara kotor untuk menghalalkan matlamat demi memenuhi nafsu untuk bersemayam di Putrajaya!

Pada Syed Husin, teman mendoakan supaya Pak Syed bertaubatlah segera. Pak Syed tahu apa yang Pak Syed karang itu adalah satu pembohongan dan penipuan! Janganlah digadai maruah dan harga diri rela menjadi “anjing-anjing pencen” bagi kaum yang sudah rosak akhlak, kewibawaan dan kredibilitnya.

Dikala umur sudah tiba ketahap kubur kata mari, rumah kata pergi, perbanyakkanlah beristighfar dan beribadat. Perbanyakkan solat dan berdoa, mohonlah keampunan kepada ALLAH. Pak Syed sudah mencapai impian untuk menjadi Yang Berhormat, walaupun melalui “pintu belakang”. Jangan nanti sampai orang kata gelaran “anak kominis” yang pernah diberikan oleh kepimpinan PAS suatu ketika itu kepada Pak Syed sebagi benar dan betul bila melihat gelagat dan akhlak Pak Syed bersedia menjadi “anjing-anjing pencen” untuk makhluk paling tak bermoral dan berakhlak Anwar Ibrahim!

Dan kepada Anwar Ibrahim, teman memberi amaran supaya jangan cuba nak berselindung disebalik “anjing-anjing pencen” ini untuk membuat kerja politik kotor kamu. Kalau kamu tidak ada sebarang perasaan kemaluan untuk mendedahkan segala kemaluan kamu dihadapan seorang China-Doll, maka beranilah berdepan dengan kebenaran yang terbentang luas dihadapan kamu. Jangan cuba memaksa teman mendedahkan segala kemungkaran dan pembohongan putar belit kamu.

Tetapi jika kamu terus dengan sikap politik kotor kamu ini, kamu tidak memberikan teman pilihan lain selain mendedahkan segala kemungkaran kamu itu!

The choice is yours, you want war, I will give you a war that you will live to regret forever!


Wallahua’lam & wassalam.
Zulkifli Bin Noordin

Thursday, November 10, 2011

Kini Yang Kerjanya Sentiasa Minta Maaf?

UMA lihat MKini, kerjanya hanya membuat persepsi dan fitnah dan kemudian minta maaf. Baik sikitlah dari mat sabu dan aziz bahari. Sebiji macam LGE. Cakap je apa-apa. Betul salah belakang kira. Hantar bola tanggung. Panggil mesin pembangkang shoot untuk sebarkan sana sini. Buat berita besar besar. Ulas dalam bolg, twitter, facebook, email dan sms. Jika salah minta maaf. Tulis kecik kecik aje. Tak perlu sebar melalui blog, twitter, facebook, email dan sms. Campur tolak masih untung kerana persepsi telah sampai kepada rakyat jelata dan biarkan persepsi itu terus bermain di dalam kepala rakyat.

Tak percaya baca apa kata sifu-sifu UMA. Klik sini dan sini.

Hari semalam mufti Perak telah menafikan berita Mkini kerana kononnya beliau terkejut yang PM telah selesai melakukan ibadat haji.     Macam haramjadah.

Wednesday, November 9, 2011

Macam kita orang Islam tak boleh makan babi- Tan Sri Muhyiddin

“Macam kita orang Islam tak boleh makan babi, tetapi penganut agama lain boleh makan dan kita tidak persoal perkara itu, jadi kenapa pula hendak dipertikai amalan umat Islam itu ? Pada saya ia sengaja dibuat agar timbul masalah baru,”Tan Sri Muhyiddin mengingatkan golongan tertentu supaya tidak cuba menimbulkan masalah di negara ini dengan mencampuri urusan umat Islam termasuk mempertikaikan ibadah korban Aidiladha.
“Saya tidak fikir pandangan itu harus dikemukakan. Ibadah korban adalah tuntutan agama untuk kita umat Islam laksanakan bagi menghormati pengorbanan Nabi Ibrahim dan anaknya Nabi Ismail. Kenapa perkara sebegini harus dibangkit?
Tan Sri Muhyiddin juga turut mengulas mengulas dakwaan Tengku Razaleigh bahawa beliau terpaksa menubuhkan NGO, Angkatan Amanah Merdeka (Amanah) kerana tidak lagi mempunyai ruang untuk bersuara dalam UMNO. Menurut Tan Sri Muhyiddin, tiada sebarang pekeliling yang menghalang pemimpin UMNO sama ada di peringkat individu, bahagian atau negeri untuk mengeluarkan kenyataan, pandangan mahu pun kritikan mengenai apa sahaja termasuk menegur dasar kerajaan. Malah beliau sendiri mengalu-alukan sebarang pandangan berbeza daripada Tengku Razaleigh jika ia bertujuan memperkukuhkan parti dan tegas Muhyiddin, idea sebegitu tidak perlu menunggu tarikh perhimpunan agung baru hendak disuarakan.
“Kita tidak pernah menyekat sesiapa daripada menyuarakan pandangan. Tiap-tiap hari saya membaca akhbar dan melihat pemimpin UMNO cakap macam-macam. Kadang-kala mereka cakap lebih daripada apa yang sepatutnya, jadi sistem demokrasi dalam UMNO hidup.
“Bahkan, kita juga tidak menyekat pemimpin UMNO daripada menyertai pertubuhan bukan kerajaan (NGO) sebagai platform bagi mereka menyuarakan pandangan kerana itu hak setiap ahli UMNO,” katanya kepada pemberita selepas sesi dialog bersama Kohort Pertama Yayasan Teach For Malaysia di sini hari ini.
Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas dakwaan Tengku Razaleigh bahawa beliau terpaksa menubuhkan NGO, Angkatan Amanah Merdeka (Amanah) kerana tidak lagi mempunyai ruang untuk bersuara dalam UMNO.
Bagaimanapun di sebalik dakwaan tersebut, Tengku Razaleigh yang sebelum ini disebut-sebut sedang ‘dirisik’ pihak pembangkang menegaskan, beliau akan tetap bersama UMNO kerana mempunyai keyakinan tinggi terhadap parti terbesar orang Melayu itu.
Mengulas lanjut, Muhyiddin berkata, sistem demokrasi yang diamalkan dalam UMNO sudah menjadi tradisi sejak sekian lama dan tidak pernah berubah walaupun parti itu sudah enam kali bertukar pucuk pimpinan selepas negara merdeka 54 tahun lalu.
“Ini yang kita amal sejak sekian lama, sistem demokrasi dalam UMNO bukan perkara baru. Masa Tengku Razaleigh berada dalam Majlis Tertinggi dahulu pun sistem demokrasi kita tetap sama dan tiada sebarang perbezaan dengan sistem pada hari ini,” katanya.

Sumber: Utusan Malaysia

Friday, October 28, 2011

Kerana berdendam dengan "JAIS", Asri memilih liberalisasi agama di negara ini.

Dendam sungguh Dr Asri dengan JAIS. Walau pun dia cerita kisah murtad di Oxford, matlamat utama beliau menyindir Perhimpunan Satu Juta Umat, penguatkuasaan JAIS dan campurtangan istana dalam agama yang di gambarkan melalui peristiwa di Oxford itu. Seorang lagi pemecah bangsa Melayu.

Sumber :Minda Tajdid

Thursday, October 27, 2011

Halusnya Jarum Mereka.

Halusnya jarum mereka. Yang hendak di tebuk telah tembus. Nuar telah berjaya memasuki semua ruang dalam negara ini dengan bantuan iblis. Semoga ini hanya sekumpulan kecil bagi Allah mempamerkan keburukan mereka bagi di nilai oleh rakyat jelata.

Sumber: Generasi Pejuang Bangsa.


Tuesday, October 25, 2011

TS Muhyiddin akui media alternatif kaki putar belit.

KUALA LUMPUR 24 Okt.- Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, kenyataan beliau berhubung isu dakwaan beberapa blog bahawa anak lelaki Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng mencabul kehormatan seorang gadis berumur 16 tahun, telah diputar-belit oleh beberapa media alternatif.

UMA: Begitulah pendedahan TS Muhyiddin di Parlimen dalam  menggulung perbahasan Rang Undang-Undang Perbekalan 2012 bagi Kementerian Pelajaran di Dewan Rakyat hari ini selepas di tuduh  oleh Lim Kit Siang dan mendesak supaya TS Muhyiddin menarik balik kenyataan beliau sebelum ini. Eyek, kata nak amalkan ketelusan berita. Selama ini menyerang Utusan Melayu sebagai pelapor berita palsu. Belum memerintah dah buat berita palsu. Takde satu pun yang boleh di puji keatas pembangkang nie.....

Sumber: Utusan Online

Friday, October 21, 2011

Zul lebih Hudud dari Hadi

Terima kasih Yb Zul diatas kelancangan membuktikan Hudud pas bukannya Hudud Islam. Semoga rakyat akan sedar bahawa gempar gempur hudud yang di bawa oleh pas sekadar permainan politik dan undang undang dibuat asal jadi je.

Seronok tenggok YB Zul tersenyum ketika semua orang naik angin.

Thursday, October 20, 2011

MSO akui Aziz mendokong perjuangan PR.

Dalam rencana khas MSO hari ini mengakui bahawa Aziz Bari mendokong perjuangan PR. Kalau gitu tidaklah dia tu berkecuali. Kalau dalam kepala tu dah ada bais maka punahlah kecemerlangan anak didik. Sedangkan bersembunyi dah cukup memecah belah. Inikah pula berterang terangan.

Dari itu UMA fikir eloklah letak aje jawatan. Tumpukan sepenuh masa dengan politik. Senang kami nak cungkil sampai akar umbi. Dia pun telah banyak kali di beri peluang oleh pehak Univesiti. Ini kali ke tiga menerima surat tunjuk sebab. Elok letak jawatan dan boleh terus menyombong diri.

Seterusnya: Merah Tinta

Saturday, October 15, 2011

Beli Cincin pakai pos.

Cincin 24 juta. 24 juta apa? 24 juta US Dollar. Ringgit Malaysia berapa? 70 juta. Mana ada cincin 70 juta!?

Lepas itu, beli mengunakan pos. Apa ke bodohnyaaa. Haa....ha..... Dengarlah sendiri.

Friday, October 14, 2011

Datuk Seri Najib, Tolong Duduk Diam Diam

UMA berharap Datuk Seri Najib tolong duduk diam diam. Jangan jawab walau satu perkataan. Jangan saman juta juta. Biar Dimensi buat kerja.

Ok, Dimensi. Sekarang apa you nak kata?

Jawaban Dimensi ada disini

Huhhhh.....mendidih......

Wednesday, October 12, 2011

Kawan Baik Aku Ni Tak Layak Jadi Pemimpin.

Cuma nak beri tau aje dulu. Nanti selepas betul betul terjadi, jangan pula nak bagi penampar kat aku. Mungkin aku pulak yang tampar!!!



Credit: mokhzani65.

Saturday, October 1, 2011

Ini semua pasal undi

Hari semalam "Terminal Pengangkutan Awam Segamat" terbakar. UMA ada di situ ketika kejadian berlaku. Menurut saksi, En Mohd Zain, kebakaran bermula dari gerai 48 ketika tuan gerai En Alias hendak memasang satu tong gas ke dapur beliau tiba tiba gas tersebut menyembur kedapur satu lagi. Bermula dengan kebakar ceiling gerai tersebut di ikut ceiling bangunan dan api melarat kegerai gerai yang lain. 3 kaunter ticket yang berkembar dengan gerai gerai tersebut; Mara Liner, Transnational dan Cepat Ekspress terjejas teruk. Kejadian bermula pada pukul 10.40 pagi.

Angin bertiup dari barat ke timur. Dari itu 4 buah gerai menjual makanan dan kaunter tiket yang terbakar. Jika angin bertiup kearah bertentangan akan mengakibatkan 12 buah gerai menjual makanan akan musnah.





Semasa UMA meninjau dari dekat di tempat kejadian kelihatan anggota bomba memegang hose water hydrant tetapi tidak keluar air. Bebarapa peniaga tionghua yang berhampiran mula memaki hamun pehak bomba kerana berdiri memegang hose yang tidak berair. Kelihatan kereta bomba meninggalkan tempat kebakaran. Keadaan jadi kelamkabut. Api terus marak dan akibat kebakaran ceiling itu jatuh membakar majallah, akhbar dan toy  gerai row bersebelahan pula. 5 hingga 10 minit kereta bomba memasuki tempat kebakaran semula, kakitangan bomba mula menyembur kekawasan kebakaran dengan air kotor yang dipam dari sungai yang berdekatan.


Masyarakat tidak faham langkah langkah keselamatan yang perlu di patuhi oleh pehak bomba. UMA yang pernah menjadi Management Representative bagi sistem Ohsas dan ISO1400 dahulu amat memahami langkah keselamatan yang dilakukan oleh pegawai pegawai bomba tersebut. Bahagian ceiling telah berlaku kebakaran manakala semua gerai mempunyai tong gas. Bila bila masa tong gas akan meletup dan kayu api dari atas boleh jatuh yang boleh menyebabkan kemalangan. Manakala masyarakat mahu bomba berperang dengan api samada api mati atau bomba yang mati.

Masalahnya kenapa sistem hydrant gagal berfungsi? Ketiadaan air pada hydrant bukan tanggongjawab bomba tetapi tuan punye premies. Ada lebih 20 gerai menjual makanan dan lain lain, tidak ada satu pun yang bantu mula dengan mengunakan fire extinguisher. Ini bermakna gerai gerai tersebut tidak mempunyai alat pemadam api? Bukankan itu satu daripada syarat syarat lesen? Sepatutnya kebakaran itu tidak boleh berlaku sekiranya peniaga diberikan latihan menghadapi kebakaran akibat kebocoran gas memasak. Tak susah tapi mesti nak faham. Demo pernah di buat oleh bomba di kilang kilang. UMA berpendapat Majlis telah gagal menjalankan tanggongjawab dan penguatkuasan keatas faktor faktor keselamatan itu.

Peniaga ada yang mengamuk dan ada yang menanggis. Mereka nak buat tuntutan rugi kepada gerai yang mulakan kebakaran. Untuk memperbaiki semula bangunan mungkin mengambil masa sebulan. Dari itu peniaga yang terlibat dalam kebakaran dan tidak terjejas akan terpaksa memberhentikan perniagaan dalam usaha baik pulih tersebut. Mereka semua berpakat untuk mengambil tindakkan.

Ini beza antara peniaga Cina dengan peniaga Melayu. Peniaga Cina akan membentuk tabung bantuan kepada rakan rakan mereka yang terbencana. Sekejap sahaja satu bangunan baru dan peralatan yang lebih canggih tersergam mengantikan bangunan yang terbakar. Peniaga Melayu macam mana nak tambah penderitaan kepada rakan mereka yang terbencana. Mampu ke dia untuk membayarnya sedangkan peniaga itu sendiri  terpaksa memulakan semula perniagaan mereka bermula dari awal.

Sebelah petang banyak vip datang melawat ketempat kejadian. Semoga vip dapat menghulur bantuan kerana ada yang menanggis sambil berkata cuma inilah punca pendapatan sara diri dan perbelanjaan persekolahan anak anak.

Hari ini UMA terpegun kerana Majlis Daerah Segamat mengambil tindakkan segera. Pembaikan bangunan sedang di jalankan sekarang. Peniaga yang terlibat di tempatkan ke gerai gerai yang sebelum ini kosong. Elektrik memang telah sedia ada. Bekalan air sedang di usahakan. Kontraktor paip sedang memasang saluran paip ke gerai gerai tersebut. Tahniah kepada semua yang berusaha. Ada juga kata kata sinis dari seorang peniaga tionghua; "Ini semua pasal undi". Kelihatan kedai beliau tidak terlibat. Tindakkan segera salah. Tak ambil tindakkan lagi salah.

UMA telah menghantar email kepada Majlis Daerah Segamat dengan mencadangkan
  1. Membuat pemeriksaan berjadual kepada peralatan bantu mula bagi pencegahan dan menentang kebakaran di bangunan bangunan awam.
  2. Menguatkuasakan bagi menyediakan fire extinguisher pada setiap gerai kerana ia adalah syarat syarat lesen.
  3. Mengadakan latihan menghadapi kebocoran gas memasak
  4. Mengujudkan jawatankuasa keselamatan menentang kebakaran di terminal tersebut.
lagi berita tentang kebakaran: Metro

Sunday, September 25, 2011

Sultan bimbang jika pelajaran sejarah hanya setaraf mat sabu.

Nampaknya hal sejarah ini juga menarik perhatian Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah, Sultan Kedah. Baginda berpendapat pengajian sejarah bukan sahaja wajib dipelajari di peringkat sekolah, malah perlu diteruskan ke peringkat pengajian tinggi kerana ia penting dalam kehidupan negara bangsa

Baginda bertitah sejarah adalah "buku kehidupan" yang mengandungi pelbagai pengajaran dan perkara penting untuk dijadikan panduan ke arah perkembangan negara bangsa.
"Institut Pengajian Tinggi (IPT) harus menawarkan kursus bersifat holistik dan bersepadu dengan memberi fokus kepada komunikasi, keusahawanan dan pembinaan sahsiah bagi membantu membina keterampilan pelajar sejajar dengan dunia global.
"Sebagai contoh, pelajar dalam bidang Sains, Perdagangan dan Kejuruteraan perlu didedahkan dengan kursus persejarahan, falsafah atau pengajian perbandingan agama," titah baginda pada majlis Konvokesyen Ke-25 Politeknik Sultan Abdul Halim Mu'adzam Shah (Polimas), di sini hari ini.

Baginda bertitah sejarah perlu dipelajari serta diambil iktibar terutama oleh generasi baru agar golongan itu lebih menghargai erti merdeka, kedaulatan bangsa dan negera dengan lebih bijaksana.

Sultan Abdul Halim bertitah sejarah negara bangsa perlu diketahui, difahami dan diserap oleh seluruh lapisan masyarakat, bukan sahaja sekadar mempelajarinya malah apa yang berlaku perlu dijadikan pedoman.

"Apa yang telah berlaku perlu dinilai semula untuk perkembangan masa depan, membina semula kedudukan dan kekuatan bangsa kerana sejarah berkait dengan jatuh bangun sesuatu bangsa dan negara," titah baginda.
Baginda turut mengingatkan graduan Polimas supaya menggunakan ilmu serta kepakaran masing-masing dengan sebaiknya dan cara yang betul serta mencurahkan apa yang ada demi bangsa dan negara.

Seterusnya

DAP lebih Patriotik. Habislah Pas. Habislah PKR

DAP telah mula menunjokkan cinta negara. Sebelum DAP mengambil tindakkan kepada si mohan mereka telah menyatakan mereka ada sifat patriotik dan cinta negara. DAP mengajar mohan meminta maaf sekali gus mengarahkan mohan mengeluarkan kenyataan twitternya berkenaan menukar bendera negara. Kini DAP mengambil tindakkan displin kepada mohan dengan mengantungnya selama 6 bulan.

Habislah Pas, Habislah PKR. Kamu memang kena main dengan DAP. DAP telah mengasuh kamu melawan apa sahaja di depan kamu. Tak kira Raja, perlembagaan, agama, polis tentera, budaya dan sejarah dan segala usaha baik kerajaan. Kamu dijadikan manusia ultra yang sanggup melakukan apa sahaja. Tiba tiba DAP jadi baik. Mat Sabu salah, mat sabu kena sapu. Nik aziz salah, nik aziz kena balik. Nuar pun kena sekali. Dah baik betul DAP sekarang.DAP ada sifat sifat yang lebih murni dari 2 parti melayu tu. Salah minta maaf. Mat Sabu, jangan harap. Perkasa hantar memo pada pun dia jadikan gaduh. Dia hantar memo kepada Agong boleh pulak?

Sekarang DAP mula masuk track meninggalkan 2 dajal rakan mereka. DAP mula nak menunjokkan dia boss yang mengawal 2 melaun yang kedua duanya telah hilang punca. Dalam masa sama menunjokkan kepada orang Melayu bahawa DAP lebih bertanggongjawab dari 2 parti malaon itu.


"Tidak ada perkara yang menjadi pandangan peribadi apabila anda menjadi pimpinan tertinggi".

"Tidak ada perkara yang menjadi pandangan peribadi apabila anda menjadi pimpinan tertinggi. Apabila anda pimpinan atasan, pandangan anda akan ditafsirkan sebagai kenyataan rasmi parti,". Itu di antara kata kata Karpal kepada nuar.

Sebut nama Karpal rasa menyirap darah. Walau bagaimanapun pun UMA tabik spring di atas konsisten beliau dalam setiap pegangan. Sebab itu beliau di hormati oleh pengikut pengikutnya.

Dulu nuar mendabik dada kononnya beliau adalah ketua atau kata pemutus dalam perkara perkara berkaitan PR. Porah.... Sekarang jelas, nuar tak lebih dari mesin Karpal untuk mempengaruhi PAS dan orang Melayu PR dalam tindak tanduk ideologi DAP. Nuar boleh lah maki DS Najib dan pemimpin BN yang lain. Terutama dalam keadaan hari ini di mana leher nuar dalam cekaman Karpal berani ke nuar menjawab? Maruah dan krediabliti nuar sebenarnya telah mati. Nik ajis tu lainlah. Dia dah tua. Mana dia boleh ingat bahawa parti PAS itu pernah menghasilkan resolusi tidak akan meneruskan matlamatnya untuk mewujudkan sebuah negara Islam di Malaysia sebaliknya berusaha ke arah penubuhan negara kebajikan. Nik ajis patut duduk diam dalam bilek berkhalwat sambil berzikir kepada Allah. Semakin panjang umur sebenarnya semakin pendik tinggal nikmat Allah. Dari itu Karpal tak mahu dengar cakap nik ajis. Dia nak dengar cakap Hadi. Cakap sikit Di.....

Seterusnya...

Saturday, September 24, 2011

Siapa penipu? - Mokhzani65

Pening kepala apabila membaca ulasan dari mereka yang tak faham. Mereka cuba bandingkan elektronik dengan keadaan realiti kehidupan. Electronic adalah satu teknoloji. Ia tidak boleh di nilai secara real. Umpamanya apabila kita bercakap, kita akan mengeluarkan gelombang bunyi. Gelombang bunyi akan mengetarkan diaphram dalam microphone yang mengandungi solenoid coil yang terdapat magnet di dalam gelungnya. Getaran solenoid kepada magnet itu menghasilkan gelumbang AC elektrik lemah pada microphone dan di hantar pula keamplifer melalui coaxile cable.

Gelombang AC yang di hantar tadi menyebabkan DC base bias pada preamp transistor dalam sistem amplifier berubah tinggi dan rendah di sebabkan gelumbang AC akan mencampur dan menolak value bias pada base transistor itu. Perubahan value bias ini pula mempengaruhi internal resistance pada transistor tersebut menyebabkan voltage drop pada collectornya berdasarkan perubahan internal resistant pada transistor itu pula. Kesannya, berlaku AC wave yang lebih besar pada collector transistor di bandingkan dengan input di base tadi.

Gelombang itu kemudiannya di hantar pula kepada speaker yang hampir serupa dengan konsep microphone tadi cuma bezanya structure sizeya sahaja yang lebih besar. Kali ini gelombang AC yang di terima oleh speaker menyebabkan diaphram speaker bergetar memukul udara dan menghasilkan gelombang bunyi yang di hantar ke telingga kita.

Dasarnya seolah olah suara kita masuk ke microphone, suara itu kemudian di hantar ke amplifier dan amplifier pula menghantar suara itu ke speaker dan speaker pula mengeluarkan bunyi yang di dengar oleh telingga kita. Pada hakikatnya tidak begitu. Suara kita hanya sampai ke microphone sahaja selebihnya process berjalan secara elektronik sehingga telingga kita mentafsirkannya sebagai bunyi hasil dari getaran yang berlaku di speaker.

Begitu juga dengan paparan tv kita. Pada dasarnya screen tv colour hanya ada 3 diode Merah, biru dan hijau. Ratio kecerahan diode ini menyebabkan kita dapat melihat million colour pada gambar yang di tayangkan di screen tv. Realitinya, elektronik mengambil kesempatan dari sifat kejadian semula jadi manusia di manupulasi dan di persembahkan saperti real.

Apakah anda sedar apabila anda mendengar radio stereo, ketika speaker kanan berbunyi manakala speaker kiri sedang senyap? Kepantasan elektronik menukar saluran kiri dan kanan seolah olah kedua dua speaker tersebut berbunyi serentak. Teknoloji elektronik bukan sesuatu yang real.

"Kita bukan gila kuasa tetapi nak halang orang gila dari berkuasa".

Zulkifli Nordin menulis;

"Dan mike tak pelik Mat CD mahukan hudud? Mat CD sokong hudud? Orang yang dulu menyokong gila babi Tun Mahathir menentang hudud, hari ni jadi hero nak hudud? Orang yang menganut fahaman pluralisma tiba-tiba mahu hudud. Orang yang menghadapi pertuduhan meliwat stafnya sendiri tiba-tiba berkokok mahukan hudud? Orang yang enggan dan tak mau memberi keterangan dalam Mahkamah kerana meliwat stafnya Saiful tiba-tiba melalak mahukan hudud? Orang yang enggan bersumpah muhabalah menafikan videoklip yang didedahkan oleh kawannya sendiri tiba-tiba menyampuk mahukan hudud? Come on lah yop, waraskan aqal tu sikit! Ini semua sandiwara & gimik politiking oleh kaum yang dah terdesak aje."

"Pokok pangkalnya, gunakanlah aqal. Aqal tu dok dalam otak yop. Otak tu ALLAH bagi bukan suruh buat masak lemak cili api, tapi untuk diguna buat berpikior! Pikior-pikior sikitlah yop. Janganlah mike jadi kaum PBB: Pekak, Bisu & Buta. Main ikut na'am aje apa yang pemimpin mike cakap. Pemimpin mike tu semua dah gila, jangan ikut gila macam dema. Sebab ini kerja gila babi, babi gila pun tak buat kerja macam ni yop."

KITA BUKAN GILA KUASA!!!
TETAPI KITA NAK HALANG ORANG GILA DARI BERKUASA!!!

Seterusnya

Friday, September 23, 2011

Biar Rakyat Jadi Saksi.

Panas, panas. Zahid Md Arif cabar pembangkang "siang dan malam" serta seumpama dengannya supaya gunakan segala kebebalan yang ada untuk mempertahankan kemungkaran yang ada pada anwar. Biar rakyat menjadi saksi.

Dengan sinis Zahid juga menyatakan; "Dah satu dunia tau ini memang SOP anwar (Standard Operating Procedure anwar ibrahim)dalam menjaga survival politik dia" , jika nuar menghadapi apa apa tuduhan dari rakyat dengan menuding jari kepada UMNO dan BN.

UMA berpendapat tak semua yang melakukan pendedahan dan penentangan kepada anwar adalah orang UMNO atau BN. Mereka adalah orang orang yang tak boleh menerima PR apatah lagi menerima anwar sebagai peneraju pemimpin negara.

Bila Bercakap mengikut musim

Nuar dengan nik aziz dah putar lagi. Mereka berdua dah mula mencari balik sokongan orang Melayu yang dah begitu terjejas menyokong mereka. Kenalah gunakan semula topeng muka Melayu, songkok melayu dan perjuangan Melayu dalam kata kata mereka. Kehangatan PAS menukar ideoloji dari parti Islam kepada parti kebajikan masih hangat terasa. Kira kira balik dah rasa macam rugi. Orang Cina bertambah untung, parti masing-masing bertambah mati. Dr Mansur di Penang, nuar dan nik aziz mula cakap pasal Melayu dan perjuangan Melayu. Perjuangan Melayu bermakna perjuangan Islam. Isu hudud di timbulkan semula. Nama Tun M sekali lagi jadi alasan sebagai punca penghalang melaksanakan Hudud. Karpal terus konsisten menentang.



Kali ini nampaknya nik aziz beria-ia sangat nak melaksanakan hudud walau di tentang oleh Karpal. nik aziz tidak kisah sekiranya DAP mahu meninggalkan pakatan pembangkang disebabkan perkara tersebut. Kata-kata sinis di hambur kepada DAP;
“Berapa kali jumpa dah, DAP sudah keluar sekali masa Angkatan Perpaduan Ummah (APU) dahulu, saya kata tidak apa (keluar), saya kata bye-bye, tidak apa.
“Sekarang dia (DAP) masuk balik, kalau dia keluar balik, dia punya pasallah,” katanya ketika ditemui selepas Majlis Himpunan Kursus Kenegaraan 2011 di Pusat Tarbiyah Islamiah Kelantan (Putik) di sini, hari ini.
Dah hilang ke rasa toleransi nik aziz kepada DAP?

Dalam komen SEMUT HITAM dalam blog beliau; 


Pelik jugak. Bukan ke diorang jugak yang gugurkan perjuangan Negara Islam tu dan gantikannya dengan Negara Kebajikan?

Bukan ke dalam Mukhtamar PAS yang lalu, Haji Hadi kata agenda Negara Islam ni tidak termaktub didalam Al - Qur'an dan ianya bukan satu tuntutan dalam Islam?

 

 Manakala Gelombang Wangsa Maju mengimbas semula kata kata pemimpin pas dan PR berkaitan memperjuangkan Islam dan hudud.
  1. Kita bersyukur dengan DAP sekarang kerana mereka telah berubah sikap dan sanggup bekerjasama asalkan tidak mendirikan negara Islam [Nik Aziz/Berita Harian-12 Mei, 1999]
  2. Bukan sahaja dalam manifesto, dalam perlembagaan PAS sendiri tidak mengandungi satu perkataan pun untuk tubuh negara Islam. Dia (DAP) boleh baca perlembagaan itu. [Nik Aziz/Utusan- 4 Ogos 2001]
  3. PAS sedia gugur Negara Islam, jadi untuk mencari pendamaian itu, setakat mana yang boleh kita hendak Islam. Tapi jika menyusahkan tak apa. [Nik Aziz/Berita Harian-25 Jun, 1999]
  4. Masih belum boleh melaksanakan Hudud atas sebab faktor ikonomi.[Hadi/Jom Sertai Pas-27 Disember, 2008]
  5. Perlaksanaan Hudud dan Qisas bukan agenda utama parti [M Daud Iraqi/Utusan Malaysia-27 Disember, 2008]
  6. Kita tak pernah janji pun nak laksanakan Hudud [Nizar/Utusaan Malaysia-3 Jan, 2009]
  7. DAP akan tentang, langkah mayat saya dahulu [Karpal/Utusan Malaysia- 24 Dis, 2008]
  8. Hudud tiada dalam agenda Pakatan Rakyat [Nuar/Utusan Malaysia-5 Jan, 2009]

Di dalam Persidangan Penggal Pertama Dewan Undangan Negeri Perak Yang ke 12 pada 23 Jun 2008, Nizar bertanya; "Di manakah dalam mana mana yang menyatakan bahawa PAS nak melaksanakan Negara Islam? Saya mintak pandangan dan saya mintak jawapan. Di manakah dalam transkrip Pas, dalam memorandum ke, dalam perlembagaan PAS sendiri ke, ada  menyatakan PAS nak melaksanakan negara Islam?"

Betul betul punye flip-flop agama.



Thursday, September 22, 2011

Polis Bakar Rumah Mat Sabu- Saiful

"Polis Diraja Malaysia (PDRM) menafikan dakwaan anak lelaki Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu iaitu Ahmad Saiful Islam, 23, bahawa polis menjadi dalang dalam cubaan membakar rumah mereka."

Petikan dari Utusan Melayu, penafian Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar dan berkata, polis bersifat profesional dalam menjalankan kerja mereka.

Tak faham dengan sikap pembangkang nie. Mereka menentang ISA kerana berpendapat tahanan hendaklah di bicarakan. Bila mat sabu kena tahan dan di bicarakan, salah juga. Tak percaya polis tapi buat laporan kepada polis. Tak percaya mahkamah tapi minta di bicarakan. Dah tu, anak lelaki mat sabu buat fitnah liar dengan mengatakan polis pulak (menghantar 2 orang budak) bakar rumah mat sabu pakai botol petrol. Macam tu punye canggih polis, itu cara nak bakar rumah mat sabu. Tak masuk dek akal. Kalau UMA, hantarkan "komando Melayu" atau pejuang hamas" aje dah settle, he....he....

Dia orang ni dah berakal ke belum? Macam cerita budak tadika aje?

Seterusnya

Wednesday, September 21, 2011

Dap juga kerap salah guna kuasa.

Pemimpin DAP Johor di siasatan diatas penyelewengan dana parti

KUALA LUMPUR (Bernama): Jawatankuasa disiplin DAP menyiasat seorang pemimpin bahagian Bakri di Johor ke atas penyelewengan yang dikatakan dana berjumlah RM45, 000.

Pengerusi Jawatankuasa Tan Kok Wai memberitahu Bernama bahawa dua cawangan DAP di negeri ini membuat laporan kepada jawatankuasa tersebut mengenai perkara itu dua minggu lalu.

"Kami (jawatankuasa tatatertib) akan bermesyuarat Jumaat ini untuk mengkaji dakwaan tersebut. Mereka yang terlibat telah dimaklumkan untuk hadir di hadapan jawatankuasa itu," katanya. Suatu pengataan timbul dalam beberapa minggu kebelakangan ini melalui e-mel bahawa seorang pemimpin DAP di Bakri telah menyalahgunakan dana pihak yang dikutip sepanjang empat tahun yang lalu.

Menurut dakwaan itu, pemimpin telah memindahkan dana ke dalam akaun syarikat dan menggunakan wang untuk membeli kenderaan pacuan empat roda yang tidak didaftarkan di atas nama parti. BERNAMA



seterusnya: The Star (Published: Saturday September 17, 2011 MYT 8:20:00 PM)

Dah tak ndak pulak?

PM umum Isa akan dimansuhkan. Apakah manfaat yg orang kampung dapat dari tindakan itu? Jangan kita jadi tukang tepok angin?
 
Ada ISA kau jadikan isu. Nak mansuh pun jadi isu? Orang kampung memang takde hal dengan ISA. Yang ada hal cuma orang orang politik dan berkepentingan. Kalau tanya UMA apa munafaat kepada orang kampung memang UMA kata tak berkaitan. Kalau tak penting, kenapa guling guling atas jalan? Memang dia aje yang betul.

Saturday, September 10, 2011

MSO dah penat bergaduh. Sedangkan dia yang saling menuang minyak.

UMA pelik, kenapa kali ini MSO tidak memihak kepada PR tetapi menjadi orang tengah yang minta kedua duanya di baham harimau? Apakah MSO telah nampak PR telah tidak boleh di percayai?

Seronok juga bila lihat MSO tiba tiba jadi berkecuali.

Seterusnya

Thursday, September 8, 2011

Kali ini UMA bersetuju dengan Khalid.

Mudah aje. Tak payah maki maki, tak payah mencarut-carut. Bercakap santai aje.

Kesian KJ terkapai kapai nak tunjuk hero saperti mat sabu. Tapi mat sabu dah bisu pun. Semua orang kena cakap bagi pehak dia.

Tuesday, September 6, 2011

Komunis dah serah diri. Jom tenggok balik isu murtad.

Dengan terbitnya kenyataan di bawah, Mat Sabu dah tak perlu nak berdebat dengan KJ. Tapi Mat, kau dah racun sebahagian pemimpin dan pengikut pas. Mereka dah termakan dengan fahaman komunis yang engkau sajikan. Siapa yang nak betulkan mereka pula? Dengan kenyataan di bawah, UMA anggap, komunis dah menyerah kalah.

KUALA LUMPUR 6 Sept. - Pas hari ini membuat pengakuan bahawa parti itu menolak ideologi dan perjuangan komunis serta menerima hakikat bahawa UMNO memperjuangkan kemerdekaan negara.
Berbeza dengan kenyataan kontroversi Timbalan Presidennya, Mohamad Sabu sebelum ini, Setiausaha Agung parti itu Datuk Mustafa Ali memberitahu sidang akhbar di ibu pejabat Pas di ibu negara hari ini bahawa parti itu tidak menafikan bahawa UMNO memperjuangkan kemerdekaan.
Mustafa berkata, terdapat dua kaedah perjuangan menuntut kemerdekaan iaitu secara konfrontasi menolak British dan cara ”peaceful cooperation” (kerjasama damai) yang dilakukan oleh Allahyarham Tunku Abdul Rahman dan Datuk Onn Jaafar.
"Kita nak sebut perjuangan (kemerdekaan) tak bermula dengan penubuhan UMNO.
Pas juga menolak ideologi dan menolak perjuangan komunis. "Perjuangan sudah mula lama sejak Datuk Maharajalela di Perak, Datuk Bahaman (Pahang), Dol Said (Melaka dan Negeri Sembilan), Tok Janggut (Kelantan), dan banyak lagi lain, menentang penjajahan Inggeris,” katanya.
Mustafa berkata, kenyataan hari ini adalah pendirian rasmi Pas selepas meneliti kenyataan Mohamad Sabu di Tasek Gelugor 21 Ogos lepas, menyifatkan Kompeni Ke-4 Parti Komunis Malaya (PKM) yang menyerang Bukit Kepong sehingga mengorbankan 25 perajurit dan keluarga mereka pada 1950 sebagai wira atas alasan mangsa yang terkorban adalah polis penjajah British.
Sementara itu Mohamad yang turut hadir dalam sidang akhbar itu berkata, nama Tunku Abdul Rahman dan Onn Jaafar wajar diletakkan sebagai tokoh pejuang kemerdekaan, tetapi tambahnya perlu disertai dengan nama-nama pejuang yang lain.
Mohamad berkata, polis juga sudah memanggilnya untuk memberi kenyataan dua hari lepas berhubung kenyataannya di Tasek Gelugor itu.
Sebelum ini, lebih 500 laporan polis dibuat di seluruh negara oleh pelbagai pihak, terutama bekas anggota pasukan keselamatan negara, yang marah terhadap kenyataan kontroversi oleh Mohamad Sabu yang mendakwa pengganas komunis sebagai hero. - Bernama

Berita selanjutnya.

Kata berasa dari TokAyah

Apa nak diherankan...daripada kepala sampai la ke ekornya..PAS ni mmg dihuni oleh golongan putar alam..putar fakta, putar cerita, putar ayat Al-Quran sesedap rasa, putar Hadis dan Fatwa ikut sesuka hati, inikan pulak sekatak Sejarah Negara... last2 sekali di putarnya kepala2 juak2 khawarij yang menyokongnya siang dan malam..itu pun x sedor2 lagi...

Mat Syabu...Mat Syabu...udah2la berkawan dengan Komunis DAP tue...klu dulu Mat Indera diresapi ideologi komunis, jadi boneka mereka, sekarang Mat Syabu pun dan diresapi komunis bawaan DAP dan jadi keldai, boneka mereka...juak PAS x nampak lagi ka?? Orang kuat no.2 hangpa pun dah biolll..mcm mana hangpa pilih pemimpin bingai sejarah mcm ni jadi teraju parti hangpa???..

Apa kata juak2 PAS lain?? Ataupun anda pun sokong tindakan Komunis dok bunuh, bakar orang Islam/Melayu suatu ketika dulu nih?? Klu yea pun menentang British apehal yang orang Melayu mereka banyak bunuh masa tue?

Korang ingat imigran Cina x duduk bawah British ka? Klu bukan British, sapa yang bawa Cina2 ni masuk Malaya jadi kuli lombong bijih timah??

Klu mat sabu a.k.a mat lembu bingai kata polis (masa tu) barua kerajaan British, Komunis adalah penentang British, pejuang kemerdekaan..jadi apa kejadahnya Komunis (awal penubuhannya) terima bantuan dan senjata daripada British masa berperang dengan Jepun??? Bukan depa pun barua British ka masa tue??

Dah ada senjata, ada kuasa mula tunjuk hebat, serang orng Melayu, nak jadikan Malaya negara republik...Jgn nak putar lebih sangat la juak2 PAS oiiii...x da bila nya komunis tue pejuang kemerdekaan..pasai apa, lepas merdeka pun depa dok jadi gerila lagi dalam hutan nuu..juak2 hak yang bodoh piang, bingai, tenging, dungu ja angkat komunis ni pejuang kemerdekaan...bodohhhh... September 6, 2011 7:17 PM 

Di petik dari blog; Sejarahmelayu.blogsport.com

Sunday, September 4, 2011

Bodoh punye Harakah!!!!

Sebelum ini harakah memetik Mkini berkata bahawa kompas hanya minta maaf separuh aje. Sebenar nya kenyataan maaf Kompas telah dengan menghantar wakil secara terus kepada DS Najib dan di rakam oleh RTM1. DS Najib telah memberi nasihat yang sepatutnya kepada Kompas. Kompas sendiri telah menyiarkan berita di dalam tajuk ‘PM Najib Razak: Demokrasi Juga Terjadi di Malaysia’.

Setelah berbelit belit menipulasi berita tersebut di ayat akhir harakah mengakui bahawa Kompas ada menyiarkan permohonan maaf tersebut dengan berkata; "Malah, permohonan maaf itu diselitkan pada perenggan 10 di halaman 10 akhbar itu dalam laporan yang bertajuk ‘PM Najib Razak: Demokrasi Juga Terjadi di Malaysia’" dengan alasan permohonan maaf yang di buat dalam situasi luar biasa.


Lembu dan kaki spin betullah Harakah dan Mkini ni. Putar berita kat atas kerana takut, letakkan satu ayat yang betul kat bawah.



Sila lihat laporan harakah sebelum ini.


Saturday, September 3, 2011

KOMPAS mohon maaf separuh je?

Harakah putar alam permohonan maaf akhbar Kompas. Menurut Harakah, " Selepas lebih 10 hari berlalu, isu akhbar Indonesia, Kompas, memohon maaf kepada Datuk Seri Najib Razak belum reda kerana permohonan itu tidak berlaku sebagaimana biasa."

"Ini kerana, menjadi amalan biasa akhbar yang memohon maaf akan menyiarkan penyataan minta maaf itu dalam bentuk penyataan atau iklan dan menarik balik berita yang dikatakan salah itu."

"Namun sehingga kini, ia tidak berlaku. Tidak ada penyataan permohonan maaf dalam bentuk iklan dan tidak ada penyataan menarik balik berita awal yang dikatakan salah itu dari Kompas".

Andaian harakah memetik dari Mkini, "permohonan maaf yang dituntut oleh Pejabat Perdana Menteri (PMO) pada mulanya ditolak oleh editor Kompas. Kemudian Kompas di uggut dengan tidakkan undang undang juga tindak menundukkan Kompas. Akhirnya kompas hanya setuju memberi peluang DS Najib membuat penafian sahaja.

Bagi Malaysiakini, akhbar itu jelas tidak membuat permohonan maaf secara penuh – ia boleh diibaratkan sebagai ‘permohonan maaf separuh’.


Waduh, harakah. Apakah harakah mahu kompas menghantar sendiri salinan siaran maaf di akhbar kompas itu kemeja editor harakah baru nak percaya.  Apa yang UMA tahu bahawa siaran maaf itu telah di terbitkan pada muka 7 selepas pertemuan editor kompas dengan DS Najib. Ada blogger yang telah memberikan link berhubung dengan permohonan maaf tersebut di blog mereka.

Semoga ada blogger yang tampil menjawab putar alam harakah ini. Mungkin harakah pun tahu berhubung penerbitan maaf tersebut. Sengaja hendak memanjangkan fitnah supaya sentiasa tertanam di minda rakyat kerana akan termakan dengan fitnah fitnah tersebut.

fitnah Harakah,

Semoga ada blogger yang tampil menjawab fitnah fitnah tersebut.

Wednesday, August 31, 2011

Tindakan ke atas Mat Sabu akan diambil mengikut lunas undang-undang - Hisham

Aduhai Hisham. Kau macam nik ajis. Kalau bukak aje mulut, boleh mendidih hati rakyat. Kalau tak mahu buat kerja lebih baik jangan bukak mulut. Cakap aje no komen.

Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein berkata, sebarang tindakan ke atas Mat Sabu akan diambil mengikut lunas undang-undang dan perlu mengelak sehinggakan mendatangkan simpati kepada beliau.

"Apa jua tindakan yang kita ambil mestilah mengikut keadaan dan suasana serta pertimbangan tuan punya badan (Mat Sabu) yang melakukannya (membuat kenyataan)," katanya selepas menghadiri sambutan Rumah Terbuka Perdana Menteri dan Jemaah Menteri di Seri Perdana di sini hari ini.

Maksud mudah cakap si Hisham ni jangan ambil apa apa tindakkan kerana akan mendatangkan sempati kepada mat komunis.  Kalau nak ambik tindakkan pun mesti atas yang di sukai oleh tuan punye badan? Ye ke? Hancus Malaysia di kerjakan si Hisham ni!!!!

Ambik yang selamat ye Sham?  Dato Seri Sharizat, tolong UMA Dato Seri!!!! Merundum lagilah sokongan kepada DS Najib.

Selanjutnya

Hadi tidak iktiraf kemerdekaan Malaysia?

Tidak ada kemerdekaan selagi tidak mengabdikan diri kepada Allah SWT. Sebahagian khutbah politik sempena Edulfitri di Masjid Rusila semalam. Secara halus membangkit semangat rakyat supaya bangkit menentang pemerintah dan mengambil contoh nabi sendiri menyerang bangsanya sendiri yang di pimpin oleh bapa mertuanya Abu Suffian. Harakah melaporkan bahawa seramai 3000 orang hadir  bersembahyang sunat tersebut.

Hadi terus meracun minda jemaah dengan berkata: "“Mekah dibebaskan, Mekah dimerdekakan. Dimerdekakan daripada siapa? Dimerdekakan daripada jahiliah, bukan jahiliah Parsi, bukan jahiliah Inggeris, jahiliah Perancis, jahiliah Cina dan India. Mekah dibebaskan dari jahiliah Arab, sebangsa dengan Nabi s.a.w."

Sekali lagi seolah olah mengulangi fatwa fatwa beliau yang lalu, Hadi berkata; “Selagi sembahyangnya tidak mengadap Allah, selagi syariat dan hukum-hakamnya tidak mengikut syariat dan hukum-hakam Allah, tidak dinamakan merdeka dalam erti kata yang sebenar,” jelasnya.

Beliau terus membangkit semangat menentang pemerintah dengan alasan;“Ketahuilah, umat Islam belum merdeka daripada penjajah Inggeris, penjajah Perancis, penjajah Itali, penjajah Komunis, penjajah Cina, Rusia dan lain-lain selagi mereka tidak melaksanakan Islam di tanahair mereka.

“Selagi hukum Islam tidak berdaulat, syariat Allah tidak diamalkan semuanya, menandakan perjuangan kita belum selesai, perjuangan untuk menyambung risalah yang dibawa oleh Nabi Muhamad s.a.w. belum selesai,” ujarnya lagi.

Ala Hadi, awak juga ada kerajaan yang awak pimpin. Buat aje dulu. Kalau tidak, berdasarkan khutbah yang awak ucapkan, UMNO pulak yang akan mengulingkan kerajaan yang awak perintah kerana tidak melaksanakan apa yang awak cakapkan. Kerajaan Kelantan sendiri bukan baru semalam.

Selanjutnya

Salam sahdu

Tak kuasa UMA nak minta maaf melalui blog. Siapa yang nak maafkan? Pembaca akan baca "saya minta maaf". Siapa diantara pembaca selepas membaca kenyataan tersebut, terjentik di dalam hati mereka untuk memaafkannya. UMA lebih percaya kalau ada sentuhan anggota atau bertentang mata. Sekurang kurangnya penghantaran maaf melalui sms dan sms itu di jawab pula. Sudah tentu ia melalui sentuhan hati.

Di antara yang menghantar sms bermaafan kepada UMA ialah Perdana Menteri DS Najib dan GAP. DS Najib juga jemput supaya bersama sama menghadiri rumah terbuka pada 1 hari raya lalu. UMA tak kisah kerana sms itu dihantar melalui mesin yang DS Najib sendiri pun tak tahu kepada siapa message itu di hantar. Tapi UMA tersentuh hati apabila "Blogger GAP" yang menghantarnya kepada UMA. GAP satu nama besar dalam alam siber. Dia juga menghargai blogger kecil saperti UMA. Lain lain blogger memanglah tak kenal UMA.

Sepanjang hari raya ini peluang yang baik untuk bermaaf maafan. Dalam dalam hari raya ni UMA singgung juga si mat komunis kerana si Mat komunis tu suka sangat buat dosa. Bulan Ramadhan pun dia menyakitkan hati umat Islam. Karpal yang tak Islam itu pun tahu perkataan taubat. Sekurang kurangnya menasihatkan si nuar supaya bertaubat.

Mat komunis sejak dua menjak ni begitu popular. Walaupun dia bercakap lawak bodoh, Mkini, Harakah dan Insider yang juga peminat lawak bodoh akan menjadikan lawak itu seolah olah berita benar. Ada orang kata mat tu anjing DAP. UMA kata tak juga. Dia cuma anjing belaan LGE. Lain lain pemimpin DAP tidak beri keutamaan kepada dia. Pengerusi DAP pun bantai dia balik. Popular mat komunis ni dah mengalahkan Nik ajis kerana dia mendapat sokongan B.A.B.I.

Ini juga masa yang sesuai nak minta maaf dengan Nik Ajis. Tak perlu jemput, kita boleh datang jumpa dia bila bila masa kerana sekarang adalah musim raya. UMA harap, dalam musim musim raya saperti ini Pok Nik tolong jangan buka mulut. Setiap perkataan dia akan membawa dosa bukan sahaja kepada dia malahan kita yang mendengarnya. Sekurang kurangnya kita akan menjawab balek segala perkataan perkataan dia dan kita juga membuat dosa yang sama.

UMA tak kuasa nak minta maaf kepada nik ajis. Ada juga yang kata, UMA kena minta maaf kepada nik ajis dan bertaubat. Segala hadis dan ayat Quran di keluarkan. Khutbah, ceramah dan taskirah dijadikan ladasan. UMA juga ada alasan menuntut balik kepada Allah segala pahla haji, umrah dan sedekah pok nik kepada orang asli dalam pilihraya kecil dahulu dibahagi kepada UMA. Dosa UMA hanya kepada dia. Tapi dosa dia kepada UMA, ibubapa dan datok datok UMA yang di fitnahkannya kafir melalui fatwa fatwa dia yang lalu, jauh lebih besar. Dia pun tidak pernah minta maaf kepada kami. Adakah dia fikir dia maksum? Dia takde dosa? Pernah dia minta maaf secara terbuka? Pernah dia minta maaf dalam setiap penutup ceramah dia? Angkuh sungguh!

Hari ini hari Merdeka. Tapi ini bukan hari kemerdekaan untuk mat komunis.Mat komunis kata yang memperjuangkan kemerdekaan ialah komunis. Selagi komunis belum menang, mat komunis belum lagi merdeka. UMA doakan agar Allah kekalkan nikmat kemerdekaan ini kepada negara kita berkekalan selama lamannya. Dari itu kita hargailah nikmat kemerdekaan yang di kurniakan Allah kepada kita ini dan sanggup mempertahankannya.

Salam sahdu dari UMA.

Karpar tu lebih cerdik orangnya.

"Karpal berkata 25 anggota polis yang mempertahankan Balai Polis Bukit Kepong pada 1950,Dato' Onn Jaafar dan tunku Abdul Rahman adalah pejuang kemerdekaan sebenar dan perkara itu tidak boleh dipertikaikan."

Karpal tu orang berpelajaran. Walau takde anjing Melayu tapi dia ada BABI Melayu. BABI ni ada tricky sikit. Mat komunis yang sekolah tak habis pula anjing DAP yang berbangsa C**a. Pendapat yang di suarakan oleh mat bukan baru. Dah lama dengar dah. Tapi oleh tuan tuan mat. Sejarah Hang Tuah pun dia tukar.  Dah selalu pun keluar dalam akhbar mereka dan di suarakan oleh anak anak mereka dalam internet. Dari merekalah mat belajar ilmu sejarah tu. Tuan tuan mat memang benci dengan apa apa yang berkaitan ketuanan Melayu dan ketemadunan Melayu. Dia akan buat semuanya jadi reversed.

Menyalaklah mat, selagi engkau bertuan. Mereka pun dah sediakan engkau lawyer sebagai perlindungan. Dah melangkah jangan takut mat. Ada main gostan gostan pulak. Biar senang kami balun. Engkau gostan pun kami balun juga.

Engkau serupa dengan anjing yang kejar UMA dan UMA kejar dia balik sampai kerumah tuan dia.

Selanjutnya

Monday, August 29, 2011

Tak percaya video nuar, nak tenggok video diri sendiri.

Seorang ahli komunis yang baru menyerahkan diri kepada masyarakat baru baru ini dan sekarang kembali bersembunyi lagi. Walaupun baru menyerahkan diri kepada umum terhadap fahaman komunis yang beliau sembunyikan selama ini, apabila di sergah oleh rakyat Malaysia beliau terus lalok dan jadi lupa. Terlupa yang dia pernah bercakap menganggongkan parti komunis yang menyerang Balai Polis Bukit kepong sebagai "Hero"? dan mendakwa, Datuk Onn dan Tunku Abdul Rahman tidak layak dianggap sebagai pejuang kemerdekaan kerana menganggap mereka sebagai pegawai British.

Nampaknya kekuatan mental ahli komunis baru menyerah diri di Bukit Gelugor ini masih tidak cukup kuat, masih berubah ubah antara berani dengan takut. Nilai keberanian sekadar boleh di beli di kedai kopi. Tak cukup berani jangan berperang Mat.

Nampaknya Mat komunis ni bercakap tak semacam seorang ketua pemimpin politik. Kalau gini gaya cakap dia sama layak dia dengan Mat Demo atas jalan raya yang lebih kepada provokasi untuk politik murahan. Kapada rakan rakan di luar sana, dahlah jangan di hiraukan sangat dengan si Mat komunis nie. Nilai diri dia janganlah di bandingkan dengan pejuang pejuang kemerdekaan negara. Nilai Mat komunis ni hanya sekadar RM 8K yang boleh di beli oleh LGE. He.....geli aku..... Tenggok sini.

Badrul Amin Berotak kuning

Berpolitik di dalam masjid di Rawang, Badrul Amin mengajak rakyat memakai baju kuning, buat kuih berwarna kuning dan menghidangkan pulut kuning semasa perayaan Aidil Fitri yang akan menjelang nanti. Pokok pangkal, apa yang berwarna kuning hendaklah di manipulasikan.

Otak kuning Badrul juga turut mempolitikkan perayaan yang mendatang ini yang sepatutnya muslimin dan muslimat beraya dalam kegembiran dan harmoni dan bukannya berpuak-puak.

Tak habis habis puak puak dalam parti ini yang asyik kerjanya memecah belah orang-orang Islam tidak kira masa dan waktu semata mata untuk kepentingan kepartian yang sempit.

Wednesday, August 24, 2011

Game yang menyeronokkan.

Lama tak menulis. Rasanya bulan puasa ni nak berihat. Tapi bila duduk diam aje ibarat membiarkan diri bertambah di perbodohkan.

Selama berihat UMA sedang bermain game. Game ini amat menyeronokkan. UMA suka dengan game ini. Game ini di namakan "ketulusan hati atas nama Allah". Oleh kerana game ini berisiko rendah kerana ia tidak menjejaskan masa depan UMA, UMA layan. UMA hanya bergerak selepas pihak lawan bergerak. Kadang-kadang UMA benarkan pihak lawan menang di dalam beberapa pergerakkan. UMA hanya membaca gerak laku pehak lawan. UMA seronok melihat pehak lawan mengunakan segala "power tools" dipersekitarannya untuk melangkah kehadapan. Kerana dia ada tools tersebut.

UMA akan terus bermain dengan game ini selagi pihak lawan tidak menamatkan permainannya. Menang kalah adat permainan. UMA juga akan terus melihat gerak langkah lawan. Seronok melihat mulut dan anggotanya berbicara sendiri. Sedikit demi sedikit terlihat anggota dan hati tidak selari.

Sayang, kami hanya bermain di bilik yang tidak berpenghuni. Tidak ada siapa yang faham apa yang kami lakukan. Permainan kami hanya di tonton oleh Allah, malaikat dan syaitan (itu pun kalau ada syaitan yang terlepas di bulan Ramadhan ini).

Terasa kesal, kenapa tidak di ambil gerakkan mengambil fadilat di hujung hujung Ramadhan?

Monday, July 18, 2011

Bob Lokman berpandangan jauh dari Ostad Azizan

 Bila Ostad Azizan gos tan berhubung isu hiburan di bulan puasa, Bob Lokman jauh lebih kedepan dari Ostad Azizan berhubung tangguhjawab orang berkuasa menghindar maksiat. Bob dengan keras menegur Finas dan menteri kebudayaan dan kesenian DS Rais Yatim. Bob patut berjumpa dengan Ostad Azizan menerangkan mengapa beliau bertaubat dengan sanggup meninggalkan bidang seni beliau dan mencari syurga melalui parti pas. Kata bob itu adalah kesesatan yang di amalkan oleh kerajaan UMNO dan beliau lari dari kesesatan tersebut untuk bernaung dibawah parti pas.

Aduhai Bob, nasib engkaulah.....

Al-Fatiha

 



يَـٰٓأَيَّتُہَا ٱلنَّفۡسُ ٱلۡمُطۡمَٮِٕنَّةُ (٢٧) ٱرۡجِعِىٓ إِلَىٰ رَبِّكِ رَاضِيَةً۬ مَّرۡضِيَّةً۬ (٢٨) فَٱدۡخُلِى فِى عِبَـٰدِى (٢٩) وَٱدۡخُلِى جَنَّتِى (٣٠

Wahai orang yang mempunyai jiwa yang sentiasa tenang tetap dengan kepercayaan dan bawaan baiknya! (27) Kembalilah kepada Tuhanmu dengan keadaan engkau berpuas hati (dengan segala nikmat yang diberikan) lagi diredhai (di sisi Tuhanmu)! (28) Serta masuklah engkau dalam kumpulan hamba-hambaku yang berbahagia (29) Dan masuklah ke dalam SyurgaKu!  (30)
-Al Fajr

Sebagai seorang ahli politik, allahyarham Dr Lo' Lo' Ghazali tidak terlepas dari fitnah politik. Semoga segala dosa dosa beliau di ampunkan dan di gantikan dengan kebaikkan. Amin.

Takziah kepada keluarga yarhamah dan semoga sentiasa di dalam kesabaran.

Catatan Popular

Listen To Quran

Listen to Quran

Srikandi 7

Confuse

Confuse

Abang dengan Pakcik duduk sini sampai PRK Merlimau tamat ye bang, ye pakcik!!! Eh! akak pun ade!!!