Halaman

Friday, January 14, 2011

Cemburu Nuar Kepada Datin Seri Rosmah Yang Tak Berkesudahan.

Nuar begitu kecewa jemputan untuk berdebat dengan DS Najib tidak di layan. Penyokong dia dah bersorak dan check telur DS Najib takde kata mereka. Sebenarnya nuar bukan nak berdebat sangat. Nuar hanya perlukan pentas. Buat masa ini pentas begitu penting. Pentas dunia luar mula menjauhkan diri. Pentas kuasa rakyat dah mula boring. Pentas Parlimen dah takde siapa nak dengar. Pentas mahkamah meyiksa diri.

Nuar lihat pentas piliharaya perlu di guna sepenuhnya. Tak kira kecil atau besar. Sebab itu PRK Tenang di rampas sebolehnya. PRK Tenang untuk calun PAS. Tetapi ceramah di buat oleh nuar manakala PAS sebagai sebagai tukang angguk saja. Nuar tak boleh lepaskan peluang ini. Mahkamah tidak memihak kepada dia. Dia perlukan mahkamah rakyat. Rakyat daif perlembagaan dan undang undang jadi mudahlaj di kelentong. Jadinya dia perlu pentas untuk di jadikan mahkamah rakyat.

PAS Johor berasa nuar dah kacau rumah tangga dia. Mana boleh tuan rumah jadi tukang anggok. Ucapan nuar lebih mencerita masalah peribadi sendiri. Dah lama berucap, penyokong kepenatan dan malas nak dengar ucapan dari penceramah PAS. Dari itu PAS Johor menolak kerjasama PR dalam kempen PRK Tenang nanti.

Ucapan nuar skripnya sama aje. 10 tempat berceramah itulah ceritanya. Nuar bercakap di hujung, penyokong dan boleh sambung ayat yang di belakangnya. Ketika nuar berucap, penyokong dah tak berikan tumpuan. Nasib baik ada seorang yang di tugaskan bertepuk tangan di tempat tempat yang nuarkan tekankan. Baru yang lain ikut dari belakang.

Nuar perlu pentas untuk menjual dirinya semula. Pasaran baru perlu di cari. Semasa sokongan keatas beliau bagaikan tsunami melanda negara, nuar begitu sombong. Jangan baca akhbar perdana. RTM, TV3, NTV7 permutar belit berita sahaja. Tapi gelanggang sendiri dah mula sepi. Dok belek tv asyik asyik muka Datin Seri. Terfikir dalam hati. Kalau ajak DS Najib berdebat keluar juga kat tv. RTM, TV3, NTV7 dan lain lain akan membuat siaran secara langsung. Kecik besar, bodoh pandai akan menuntunnya. Ah jangan kira sangat apa yang nak di cakap janji ada pentas tempat berucap. Ini bukan macam mahkamah, bukti DNA yang tidak boleh di sangkal. Pentas ini hanya sebut pasal angka. Angka boleh di manupulasikan dalam pelabagai cara. Mungkin tidak bagi awak tapi ya bagi saya.

Nuar perlu pentas untuk bercakap. Jika penyiaran perdana dulu di anggap musuh, sekarang dia terlalu berharap. Nuar terlalu cemburu. Dia berharap gambar Datin Seri dan gambar dia akan silih berganti di tv. Nuar boleh turun dari pentas dan bercakap kepada penyokongnya. Tengok, saya dah cakap itu dan mereka tidak boleh menjawabnya. Penyokong daif tentu terima kata kata dia. Nuar juga berharap, penonton tv yang tak pernah tenggok muka dia pun akan percaya.

Nuar perlu pentas. Nuar perlu bercakap. Khairy.........tolong jangan masuk jerat.

No comments:

Post a Comment

Catatan Popular

Listen To Quran

Listen to Quran

Srikandi 7

Confuse

Confuse

Abang dengan Pakcik duduk sini sampai PRK Merlimau tamat ye bang, ye pakcik!!! Eh! akak pun ade!!!