Halaman

Thursday, January 20, 2011

Mala terkencit di kerjakan orang Labis.

Dah aku kata si mala tu mulut dia busuk sama busuk dengan mulut si Zuraidah. Hari ini dia punye belit sampai termasuk haramkah kena tolong dia. Haramkah menuduh jenazah Setiausaha  UMNO Cawangan Felda Tenang, Abdul Latif Subhi bin Mohd Din, 61, meninggal dunia selepas diserang sakit jantung dan darah tinggi yang melampau selepas menguruskan kedatangan PM ke Felda itu terabai. Sebab  berlaku kerana kesemua pemimpin Umno di kawasan itu dipaksa hadir ke majlis PM sehingga menyebabkan mereka tidak berani mengingkari arahan itu manakala  imam yang bertugas terpaksa meraikan kedatangan Perdana Menteri ke tanah rancangan Felda itu.


Mala di bayangkan hero dan haramkah mengulas; Sementara itu, Cikgu Normala Sudirman, yang diumumkan calon PAS dalam pilihan raya kecil Tenang ini telah menziarahi jenazah Allahyarham jam 1.30 tengahari sebaik sahaja selesai solat Zohor.


Haramkah memfitnah bahawa orang Felda Tenang tak reti solat jenazah sehingga petugas PAS dari Pahang membantu menguruskan jenazah terbabit


Ini betul betul binatang punye fitnah. Nak tunjuk mala hero dan nak buktikan PM membelakangkan Islam. Berita di lapurkan oleh Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Sungai Abong, Dr Sheikh Ibrahim Salleh. Sah, dia mesti takde kat situ. Kalau tak Sheikhlah yang imamkan, kan, kan.


Penafian.

  1. Jenazah di uruskan oleh bilal dan imam. Bukan pemimpin UMNO.
  2. Imam dan bilal tiada kaitan dengan lawatan PM. Jika ada jenazah mustahil dia di paksa berada dalam majlis. Aku orang Johor beb. Bilal disurau cemerlang negeri Johor lagi. Jangan nak cong.
  3. Mustahil tidak ada seorang pun penduduk Felda Tenang yang tidak tahu menyempurnakan solat jenazah sehingga memerlukan Petugas PAS Pahang bagi melaksanakannya. Fitnah besar untuk penduduk Felda Tenang.
  4. Cerita memburukkan PM. Jika keluarga allahyarham hendak memberi peluang kepada PM untuk penghurmatan terakhir, solat jenazah boleh di sempurnakan dahulu. Kenapa tunggu PM sehingga petugas PAS yang menyempurnakannya? Nak tunjuk dia Islam.
  5. Tukang cerita dari sungai Abong Muar, yang meninggal di Daerah Segamat, yang menyempurnakan orang negeri Pahang? Pantai Barat sampai pantai timur semenanjung? Jangan kau tuduh orang Johor tak reti sembahyang jenazah! Binatang punye fitnah.
Mala, padan muka engkau. Terkincit kau di kerjakan orang Labis. Sampai kena minta tolong Haramkah? Aku berada di Labis pagi ni. Takde dengar cerita itu pun? Kau nak masuk kampung pun orang dah tak terima. Kena halau lagi.

Kalau kau orang nak baca juga berita tu boleh klik sini. Pastikan terbalikan dahulu monitor atau note book sebelum membacanya. Nah klik sini.

agbr47: Suka bebenar memainkan isu agama.

No comments:

Post a Comment

Catatan Popular

Listen To Quran

Listen to Quran

Srikandi 7

Confuse

Confuse

Abang dengan Pakcik duduk sini sampai PRK Merlimau tamat ye bang, ye pakcik!!! Eh! akak pun ade!!!