Halaman

Friday, January 21, 2011

PAS Selangor dan Kedah tak masuk saham.

Dalam membantu PAS Tenang, PAS telah mengatur jentera piliharaya mengikut kawasan.

Nampaknya Selangor, Pulau Pinang dan Kedah tak masuk saham. Habislah peluang Khalid Samad nak merapu kat Tenang. Takpelah Khalid, Tenang tak banyak gereja. Lain tahun bolehlah ye. Itu pun kalau PAS dah jadi pemerintah. 
Aku fikir PAS salah strateji kot. Dalam Felda peneroka datang dari pelbagai negeri. Jadi kalau hantar pasukan gurkha, ada juga peluang. Kampong tradisi yang memang sebati dengan UMNO di hantar pasukan gurkha Kelantan, dah macam buku dengan ruas. Paham ke orang Labis cakap Kelantan? Atau saja nak buat provokasi supaya ketegangan berlaku dan boleh salahkan kerajaan dan pihak polis?
PAS Pahang boleh tahan juga fitnah. Hari ini di Hamjadah di beritahu yang dia sembahyangkan jenazah setiausaha UMNO Felda Tenang kerana Imam dan Bilal Felda Tenang menghadiri lawatan PM. klik sini. Satu Fitnah besar untuk orang Johor tak tahu fardhu kifayah hingga orang Pahang datang membantu.
Felda yang besar adalah Chemplak Barat dan Chemplak. Bukankah cantik kalau pasukan gurkha di hantar kesana? 
Seperti di jangka PAS Selangor sedang sibuk dengan kes pekerja Islam menyediakan minuman arak dan pengubalan undang undang, Kedah si Mahfuz dah buat huruhara dan Pulau Pinang macam takde nyawa. Mereka nie memang di jangka tak akan datang menolong. Kerana mereka sendiri perlu di tolong.
Malang sekali untuk nuar tidak di benarkan masuk Felda dan kampung tradisi. Kalau masuk, alamat lingkup. Bukan UMNO aje tak undi, orang PAS juga akan boikot. Kenalah dia duduk kat bandar bersama sama DAP kafir harbi.
Jadinya pecahannya saperti berikut di bawah:
  1. Kawasan kampung tradisi: Pasukan gurka dari PAS Kelantan.
  2. Felda Chemplak: PAS Trengganu
  3. Felda Chemplak Barat: PAS Perak
  4. Felda Tenang: PAS Pahang. (Dah mula tipu)
  5. Bandar: PKR & DAP. (Dah mula bohong nak bawa bukti perjanjian UMNO/APCO)
Satu lagi, kalau PAS nak dapat perhatian orang Melayu di kampung tradisi dan Felda, jangan hantar mala kesana. Memang mendidih orang Melayu cara perwatakkan dia. Hari ini ada komentar dalam blog UMA. Katanya mala berceramah saperti cikgu bercakap dengan murid. Lentok habis semua pendengar. Tapi jangan buat main, nak tenggok aura mala kena suruh dia jerit. Lebih gerun dari jeritan orang hysteria.

1 comment:

  1. masih aku ingat ceramah mat sabu yang dia kata anuat berahim dok buat kilang kunyit....adoi..ada jugak manusia percaya kat dia....insyallah..PRU 13 nanti BN dpt mengekalkan pemerintah..kalau dia menang mampoih kita melayu ni..rahsia dia semua karpal singh tau...jgn jgn karpal singh pon kena ngan si aljuburi ni...kah kah kah..

    ReplyDelete

Catatan Popular

Listen To Quran

Listen to Quran

Srikandi 7

Confuse

Confuse

Abang dengan Pakcik duduk sini sampai PRK Merlimau tamat ye bang, ye pakcik!!! Eh! akak pun ade!!!