Halaman

Saturday, January 22, 2011

Pemimpin PAS bukan pendengar yang baik

Saperti saya nyatakan bahawa saya bukan orang politik dan memberi pandangan dari sudut rakyat biasa. Dalam gambar di atas sebelah kiri (berjubah putih, tapi cara dia berfikir bodoh macam mahfuz) di datangi seorang India, sebelah kiri gambar. India ni kata dia dari Malaysia ke apa? Ada ke Ngo yang nama dekat dekat macam tu bunyinya? Pemimpin PAS yang berjubah tu pun tanya sampai dua kali dari mana awak datang?

Baru aje si India tu menyatakan bahawa dia mewakili kaum India, cakap dia dah kena potong. Pak jubah terus bersyarah, bagus orang India datang sama sama, pukul gendang tunjok kita bersatu dan kuat. Si India tunjuk muka tak senang kerana dia belum cakap lagi. Pemimpin yang sebelah India tu terus memberi isyarat kepada Pak jubah supaya mendengar dahulu apa yang India tu nak cakap.

Si India beritahu bahawa sebelum sesaorang calun di lantik hendaklah ada dulu satu garis panduan dari SPR  tentang kelayakan kesihatan. Dia terus tujuk barisan Polis. Untuk jadi polis juga ada satu standard yang membolehkan mereka memegang jawatan tersebut. Pak jubah mencelah lagi, SPR ada peraturan peraturan untuk menjadi calun umpamanya jika ada kematian mesti hendak di penuhkan dalam satu jangka yang di tetapkan. India terus menyelah itu peraturan. Itu sebab mesti ada satu guideline yang melayakkan sesaorang jadi calun. Piliharaya sesuatu yang membebankan.

Pak Jubah menyelah balik, susah juga. Kalau ada kematian saperti di Tenang dan Merlimau, piliharaya tetap di jalankan. Si India makin rasa tak senang. Itu special case. Yang saya maksudkan ialah normal kes. UMA rasa kenal dengan di sebelah Pak Jubah itu macam Hassan Ali. Dia sejak tadi yang begitu tekun mendengar memberi isyarak jari dan berkata; "Itu sebab dia minta YB bawa ke persidangan." Aku tabik hurmat Hassan Ali. Dia memang seorang pendengar yang baik.

Mendengar penjelasan Hassan Ali, baru Pak Jubah faham. Dia terus tersenggeh. "Ini satu pandangan yang baik. Awak orang pertama yang berfikir macam nie" katanya selamba.

Bila keputusan dah boleh di buat UMA pun belah.....

agbr47: Hee...hee... Agaknya Pak Jubah baru terfikir hari ini. Kawan kawan blogger pro kerajaan dah lama bincan perkara ini. Hee...he... Bodoh macam Mahfuz....

No comments:

Post a Comment

Catatan Popular

Listen To Quran

Listen to Quran

Srikandi 7

Confuse

Confuse

Abang dengan Pakcik duduk sini sampai PRK Merlimau tamat ye bang, ye pakcik!!! Eh! akak pun ade!!!