Halaman

Monday, January 17, 2011

Tak patuh tunjuk ajar Tok Guru, tak dengar nasihat TP

Blog Bujang Senang dalam entri terbaru menyelitkan surat layang fitnah yang kononya dari PERKASA.  Bujang senang tak patuh dan mengikut nasihat Pok Nik yang pernah di sebar melalui akbar sedikit masa dulu; "Dia ni tak takut dosa?" kepada penulis blog yang Pok Nik anggap sebagai memfitnah beliau telah mati. Kan Pok Nik dah ajar memfitnah itu satu dosa. Pok Nik juga kata orang yang kena fitnah boleh tak halalkan hingga hari akhirat. PERKASA bukan orang persaorangan tetapi petubuhan. Memang nak tanggung dosa si Bujang Senang ni.


Dalam nasihat Nasharudin Mat Isa kepada jentera PRK Tenang beliau menginggatkan supaya jangan mengunakan fitnah tetapi fakta.


Untuk menekankan kekuatan fitnah beliau, di selitkan hadis. Dah berniaga hadis pulak? Lebih baik kau hayati hadis itu baik baik. 


agbr47: Bujang senang! , Tak Takut Dosa Ke?


Sumber: Bujang Senang Siber Fitnah



AMARAN KERAS UNTUK CINA DI TENANG!!!!

بسم الله الرحمن الرحيم



Note: Eeeeeee takutnya..... Kah..kah..kah..kah... 

Note: Peniaga cina sahaja yang tak boleh naikkan harga barang.. Peniaga melayu dan peniaga bangsa lain boleh la eh..? Kah..kah..kah..kah...

Note: Pastikan calon Melayu menang... Calon PAS tu cina ke? Kah..kah..kah..kah.. 

Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

No comments:

Post a Comment

Catatan Popular

Listen To Quran

Listen to Quran

Srikandi 7

Confuse

Confuse

Abang dengan Pakcik duduk sini sampai PRK Merlimau tamat ye bang, ye pakcik!!! Eh! akak pun ade!!!