Halaman

Thursday, January 27, 2011

UMNO hanya jaga lubok sendiri.

Walaupun aku UMNO, aku tetap benci pendekatan UMNO. Aku benci pendekatan pemuda. Aku benci pendekatan secara elite.

Dalam pendekatan kempen di Labis, pendekatan UMNO masih sama dengan 50 tahun dulu. Oleh sebab kuat kat kampung lalu mereka belari di halaman sendiri. Mereka takut nak keluar dari kepompung mereka. UMNO di dukungi oleh kakitangan kerajaan dan orang kampung. Mereka dah biasa bekerja dalam keadaan selesa dan seronok mendapat sorak dari puak sendiri. Manakala PR di dokongi oleh pekerja swasta atau bekerja sendiri yang mana kalau tak kerja tak hidup. Mereka dah biasa bekerja dengan matlamat dan strateji. Perlu ada kreaviti dalam bekerja.

Pada hari penamaan calun itu sendiri, kita telah lihat kreativiti di kedua dua pehak ini. PR mengunakan semua ruang yang ada bagi menarik perhatian penyokong dan pengundi. Pentas ceramah, pentas doa, bulatan choir dan gendang India memenuhi suasana sepanjang upacara penamaan calun berjalan.

Manakala UMNO hanya berpuashati dengan pekikakan HIDUP UMNO dengan tidak berapa kerat yang menyahutnya.

Kita lihat anak muda lelaki dan perempuan DAP begitu bergerak cergas di bandar Labis dalam merayu undi penduduk di sana. Mereka tidak perlu pemimpin besar bersama mereka. Mereka membawa risallah sambil menanamkan perasaan sayangkan calun, walaupun calun tersebut berlainan bangsa dan fahaman agama. Mereka bergerak di semua cerok bandar.

UMNO berkempen membontot pemimpin mereka sahaja dan berkisar di kampung sedangkan kampung adalah kubu mereka. Tak kempen sangat pun menang. Dibandar di biarkan begitu sahaja Sedangkan bandar melebihi 60% undi. Anak muda menderumkan motorsikal dengan pacakan bendera di belakang motorsikal di tengah bandar dengan angkuh. Harapkan MCA. MCA sama juga dengan UMNO berkempen secara elit dari dalam bilek gerakan sendiri. UMNO boleh menang? Majoriti 5000 boleh di capai?

Ayuh Zera, bawa adik, kakak kakak ke bandar. Lupakan MCA. Kamu semua boleh buat. Yakinkan pengundi hanya BN yang terbaik. Tunjukkan muka mesra kamu kepada mereka. Masa bertambah singkat. Kamu perlu belari......Jangan menang sorak, kampung tergadai.......

3 comments:

  1. MEMANG BENAR UMNO PERLU LEBIH KREATIF DAN CERGAS DALAM MENGATUR STRATEGI MENARIK PENGUNDI.HANYA HARAPKAN ORANG TUA-TUA AJE YANG BEKERJA KERAS BERLARI KE SANA KE MARI. PEMUDANYA HARUS AMBIL IKTIBAR, LIHAT SAJA AGRESIFNYA PAKATAN PEMBANGKANG MENIPU PENGUNDI. PEMUDA HARUS BANGUN DARI TIDUR, LAP AIR LIUR BASI YANG DAH KERING TU.

    UMA, MARI KITA SESAMA LINK, NAKKK?

    http://ujangranggi.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. salam

    terima kasih pada UMA sbb menaikkan semangat saya...ini pada pandangan saya ye..
    MCA / MIC / PPP dll parti komponen BN yg agak tak nampak dlm prk kali ini kerna kurangnye mendpt liputan dr media.tp dr apa yg saya cari,saya selidik,rata2 MCA / MIC dll bergerak secara under ground iaitu berjumpe pengundi secara kecil2an.ini dilakukan oleh mca bahagian dll.manakala CSL pula mencari isu2 besar utk digemburkan.sbg cth isu taknak bersalaman n exco pkr masuk mca..kite tgk MCA bergerak secara senyap2 mcm tentera jepun dulu...itulah MCA yg saya tahu...org besar2 digalakkan beri ucapan seperti ng yen yen dn CSL.MIC n PPP mensasarkan dan menjaga pengundi di kawasan estate n pengundi india...kite tgk stail mb dimana mereka mengerahkan semua komponen bn supaya menjaga kawasan masing2..utk mengelakkan kecelaruan dan bertembung.maksudnye jika umno kene jaga semua, mca kene jaga semua,maka dikhuatiri akan terlepas pandang sesetengah pengundi.jika lebih kecil kawasan yg perlu dijaga,maka lebih terperinci pengundi dpt kite dekati.
    harap kawan2 n UMA puas hati dgn penjelasan saya. rata2 pemimpin membuat ceramah secar kelompok kecil dan sentiasa bermain secara fair play...x main kasar...

    zera yatt

    zeirahmd@yahoo.com

    ReplyDelete

Catatan Popular

Listen To Quran

Listen to Quran

Srikandi 7

Confuse

Confuse

Abang dengan Pakcik duduk sini sampai PRK Merlimau tamat ye bang, ye pakcik!!! Eh! akak pun ade!!!