Halaman

Sunday, January 16, 2011

Zera Yatt menulis dari Labis.

Ikutilah keluhan salah seorang pengudi di Labis berkaitan dengan tengkah laku jentera PAS di sana. UMA pastekan email beliau sepenuhnya. Bacalah sendiri. Terima kasih Zera....... Ceritalah lagi ye!!!!


salam
Kempen elum bermula lagi
makcik oii.... Minta IC
penduduk pulak?
semalam berlaku 1 peristiwa yang mana kami sendiri tidak sangka sangka, Datang 3orangg tua yang kononnya melwat kawasan Paya Merah sambil mengedarkan flyers. Semalam terjadi benda yang dah dijangka. PAS MENGGANAZ DI BUMI PAYA MERAH. Laporan saya terima dari penduduk "Paya Merah Lama", seorang makcik Muksu Tot namanya mengadu kepada sepupu saya Amran Ismail bahawa ade orang PAS datang rumah nye. Mereka bertanyakan mengenai IC Muksu Tot ini. 


 Nasib baiklah kami  dah siap2 dan dah dapat mengagak bahawa PAS akan main taktik kotor iaitu minta IC penduduk. Kami telah beri tahu orang2 kampong jangan beri IC kepada sesiapa pun kepada mereka yang tidak di kenali. Menurut Muksu Tot, PAS yang datang menanyakan IC beliau. Muksu pun pelik, kenapa orang nak IC dia kan. Dia kata nak bagi hadiah padi 31hb ini. Bukankah 31hb hari mengundi?  Menurut beliau lagi, PAS kata ic itu akan disimpan oleh mereka dahulu. Menjelang pagi pilihanraya, barulah mereka akan pulangkan ic tersebut untuk mengundi dan mengambil hadiah. 


Isk isk isk..nasiblah Muksu Tot ni cerdik.die cakap ic ade pada Ketua Kampung. Gaya PAS datang rumah seolah2 memaksa penduduk kampung untuk menyerahkan ic mereka.

Eyek, Pondok Polis pun jadi mangsa.
Takde tempat yang lebih sesuai
nak jadikan markas?
Untuk pengetahuan semua, kebanyakan penduduk "Kampung Paya Merah Lama", rata2 mereka adalah yang kurang mendapat pendidikan. Oleh itu, PAS dengan senang2 nak memperbodohkan orang kampung. Sasaran mereka adalah orang kampung yg tinggal seorang diri dirumah, orang2 tua...  


Selepas misi di "Paya Merah Lama" tidak menjadi, mereka menuju ke "Paya Merah Baru". Disini tercetusnya kemarahan penduduk kampung. Mereka berjalan dalam kumpulan ramai, lelaki dan perempuan dalam 6-10 orang, melawat kampung kononnya. Penduduk kampung rasa terganggu dan penduduk kampung keluar untuk menghalau PAS dari mengganggu penduduk kampung.  


Awas kalau bersua kereta plat no ini.
Di larang untuk tujuan tikam no 4 ekor.
Yang menjadi persoalan, apakah mata mereka buta atau mereka ni buta huruf atau mereka ni terdesak untuk meraih undi kerana semua rumah di Paya Merah menggantung bendera BN dan UMNO dihadapan rumah mereka. Kecuali 2 rumah yang tak gantung, sebab mereka penyokong PAS.  Ketua umno cawangan Labis mengajak mereka masuk ke dewan Paya Merah untuk bertanya apakah tujuan mereka masuk ke kampung kami tetapi mereka menolak. Kemudian, orang2 kampung menyuruh mereka pergi tetapi mereka enggan. Dahlah tu mengganggu pondok polis pula di jadikan markas. Kami sendiri tidak pernah mengganggu pondok polis yang ada banyak dalam kampung ini. 


Woi, Pondok Polis boleh
berpindah ke tengah jalan?
Guano mu?
Mereka ini SUNGGUH KURANG AJAR, tak tahu hurmat harta awam. Saya dapat snap beberapa gambar mereka. Semasa mereka meronda2 kampung, mereka telah tumbangkan beberapa bendera depan rumah saya, masukkan bendera kedalam lubang paip SAJ...ntah apa tujuan tak tahulah.atau memang jenis tak pergi sekolah. Pukul 3 pagi pun meronda kampung orang. Ape kes?NAMPAK SANGAT KETERDESAKAN MEREKA2 INI.

yang saya kesalkan sikap mereka ialah, sikap mereka ini sendiri tidak melambang PAS, PARTI SEISLAM MALAYSIA. Perkataan ISLAM itu telah dipergunakan sesuka hati mereka. Kalau ISLAM,macam mana boleh berjalan lelaki perempuan, tak tahu mahram mereka sendiri atau tidak.Berkumpul ditengah2 jalan mengganggu jalan2 di kampung.mengganggu peralatan awam iaitu pondok polis. Wahai peraih2 undi PAS sekalian, ini peringatan saya. 


Penat sangat ke bang?? Paya Merah
memang susah sikitlah bang!!!
TAK PAYAH MASUK MANA2 KAWASAN DI PAYA MERAH.BUAT PENAT KAMU SAHAJA.DAHLAH ORG2 TUA YG DISURUHNYA MERONDA. KALAU MASUK KAMPUNG ORanG, RETI2 LA MEMBERI SALAM. ANDA MASUK KAMPUNG PENDUDUKNYA ISLAM, BUKAN MASUK KG BARU CINA..oh lupa pula,PAS gunakan kedai babi untuk jadi markas mereka.hahahahhaaa cubelah buat bilik gerakan PAS sebelah rumah saya :). itu kalau  tak kena halau ,kompom kene perambat kan...heheheheheee.


JANGAN AMBIL IC ORG,NANTI IC KORANG POLIS PULAK YG AMBIL. INGAT! INI MALAYSIA. NEGARA ADA UNDANG2 ,BUKAN UNDANG2 PAS.KALAU RASE2 NEGERI LAIN BOLEH DIPERGUNAKAN,JANGAN IC KAT BUMI LABIS PUN BOLEH.  ANDA BELUM KENAL ORANG LABIS MACAM MANA YE?


Ampun.....aku kena warning dengan Polis PAS.....

Polis menjaga kenteraman awam tapi Pondok Polis
boleh mengundang kemalangan. Hampas........




Zera Yatt.

9 comments:

  1. Ambil ic? Bukankah itu satu kesalahan kalau ambil ic orang.. IC perlu disimpan dan dijaga oleh pemilik IC itu sendiri.. So sapa2 yang IC dia da diambil.. bole buat report polis.. sebab da mengambil hak orang..

    ReplyDelete
  2. boleh bagi ic tapi potostate punya, sebab depa semua tu islam potostate je. he he

    ReplyDelete
  3. SALAM

    rupenye saya ni tak tahu la...dlm reramai manusia PAS yg terlePAS kt paya merah,rupenye bakal colan untuk PAS ade buat kecoh di kg paya merah semlm.siapa lagi kalau bukan Normala Sudirman.isk isk isk itu ke perangai seorg guru,wanita muslimah dan nak dijadikan contoh.menjerit2 seperti dirasuk syaitan.itukah perangainye.itukah yang di ajar oleh tuan guru nik aziz yg disanjungi??orang kampung dah suruh die balik,die menjawab dengan terpekik terlolong mcm PONTIANAK SUNDAL SIANG.harapkan bertudung,berpurdah,tp boleh pula berkumpul bercampur lelaki perempuan...mengukur setiap inci jalan di paya merah.huh!

    zera yatt
    zeirahmd@yahoo.com

    ReplyDelete
  4. Zera ni kalau bercakap dah macam Ummi Hafilda, he...he..

    agbr47: Kalau dah orang perempuan, memang tak boleh di ajak berkongsi.

    ReplyDelete
  5. http://kickdefella.wordpress.com/2011/01/17/jentera-kempen-pas-mula-bergerak-lancar/#comment-61136

    salam. semua. kt sini pon ade mengenai PAS mengganaz.kihkihkih

    UMA : saya bercakap menurut apa kata hati saya.sebab pertama yg saya geram,berbagai fitnah dilemparkan kepada LABIS.mereka org luar,xtahu ape yg ade di LABIS.kalau nak kata org pakatan ni buta sejarah mmg iye pon.konfrontasi Malaysia-indonesia dulu kt mana askar indon turun?kalau bukan bumi labis.saya sokong kerajaan mewajibkan subjek sejarah WAJIB LULUS.

    zera yatt

    ReplyDelete
  6. WAKAKA ORG UMNO CAKAP PAKAI KEPALA LUTUT FITNAH DULU KINI DAN SELAMANYA

    ReplyDelete
  7. Awas,PAS bersama PR,akan buat apa saja ,cerita fitnah mengfitnah dah jadi darah daging mereka,kempen kutip kad pengenalan akan berlaku bagi mengurangkan undi BN,kerja orang munafiq itulah PAS...

    ReplyDelete
  8. Gobala wa mau garu ulama kelab penyokong PAS dah beralih angin ke BT CAVE..ulama yg Gobala syg sudah tidak sebulu lagi.Cuma PAS ada LIM KIT SIANG untuk menghurai ayat suci bg org melayu labis sejuk hati..

    kahh..kahh..kahhhh

    ReplyDelete
  9. Salam Warga Pengundi DUN Tenang;

    Sy bukan pengundi DUN Tenang,sy menyarankan semua pengundi berdaftar di DUN Tenang baik melayu,india,cina dll 1Malaysia kuar mengundi & memilih calon & parti yg sememangnya dr dulu telah membawa byk pembangunan & keselesaan kepada rakyat DUN Tenang.Tidak perlu menukar bahkan diharap sahabat2 sy di DUN Tenang mampu menaikkan majoriti sokongan utk membuktikan kita kini semakin bersatu di bawah gagasan 1Malaysia..Undi UMNO, Undi Barisan Nasional..

    Jiwa Patriotik

    ReplyDelete

Catatan Popular

Listen To Quran

Listen to Quran

Srikandi 7

Confuse

Confuse

Abang dengan Pakcik duduk sini sampai PRK Merlimau tamat ye bang, ye pakcik!!! Eh! akak pun ade!!!