Halaman

Monday, March 7, 2011

Kemana agama nak kau bawa ni Mala?

Sedih betul dengar ceramah Mala ni! Selepas Nik Ajis, dia pula tunjok ada kelebihan. Di fitnahnya orang kampung traditional di timpa bencana banjir semasa PRK Tenang kerana tidak mencalunkan dia sebagai wakil rakyat. Sesungguhnya cinta Allah kepada hamba hamba Nya yang ramai melebihi cinta Allah kepada dia yang asyik mengunakan Islam untuk kepentingan diri.

Apa asas hujah dia tu? Bunyi cakap dah saperti orang kecewa!

Mala? Jika itulah yang engkau doakan kepada orang kampung yang ramai supaya menerima bencana, apakah engkau sanggup menanggung kesan doa orang ramai kepada engkau seorang? Cakap malam dengar dengar, cakap siang pandang pandang, Mala.

Engkau belum lagi berjasa kepada orang kampung tetapi engkau telah kurniakan kepada mereka bala? Dan memang siallah memilih engkau kerana engkau bukan membawa rahmat kepada mereka tetapi membawa bencana. Oleh kerana orang orang PAS juga sama sama di timpa bencana itu,  adakah bencana dari Allah itu kerana engkau yang telah terpilih sebagai calunnya?

Semoga bencana itu tidak berulang lagi,maka keluarlah engkau dari kawasan kami dan kau bawalah kesialan itu bersama kamu. Kami di Segamat tidak sudi maknusia keramat saperti kamu ini. Kami mahu orang yang boleh menabur bakti kepada rakyat bukan orang yang boleh membawa bencana kepada kami!

Mala, aku tak mengundi di Tenang. Bencana yang kau bawa sampai kerumah aku. Binatang!!!!

15 comments:

  1. Daripada PERINDU AKHIRAT :
    Alhamdulillah..Semoga blogger Upahan UMNO sedar bahawa kemenangan pilihanraya kecil merupakan 'Istidraj' dari Allah swt.Apakah 'Istidraj' ?Carilah jawapan di kitab agama , jangan asyik cari bahan untuk fitnah sahaja.

    Allah swt beri kemenangan di hari pengundian PRK DUN Tenang dalam suasana 'muram' dan tidak gembira.Allah beri kemenangan dalam keadaan 'murka' dan tidak 'redha'.Tunggulah saat kehancuran UMNO Barisan Nasional..

    Allah tangguhkan kekalahan kerana mahu menurunkan kerajaan yang ada dalam keadaan yang paling 'aib' dan 'menghinakan'.Tunggulah pembalasan Allah...!!!!

    Serangan peribadi berunsur fitnah kepada Cikgu Normala,suami dan keluarganya akan berbalik kepada seluruh keturunan keluarga si penfitnah.../Doa orang yang teraniaya akan dimakbulkan Allah.'.!!!Tunggulah saat kehancuran kalian!!!!

    Surat cuti Cikgu Maarof memang tidak boleh sesiapa mempertikaikan!Kalau berlaku penipuan, kenapa Kementerian Pelajaran tak ambil tindakan sampai hari ni?Surat tunjuk sebab dari JPN dan PPD pun tak ada..Dia masih di sekolah asal yang sebelum ni Pengarah Pelajaran Johor mahu tukarkan 24 jam ke Johor Bahru..Kenapa pertukaran ke sekolah di Johor Bahru itu ditarik balik tak sampai 4 jam dari tempoh surat dikeluarkan??? INI MEMBUKTIKAN SEGALA PERANCANGAN UMNO TIDAK MENDAPAT IZIN ALLAH SWT..
    Jadi, harus taubat dan istighfar banyak- banyak, kerana perancangan jahat UMNO tidak akan terjadi jika tidak diizinkan Allah...

    BANJIR di DUN Tenang memang suatu peringatan kepada pengundi DUN Tenang dan blogger upahan UMNO bahawa 'SERANGAN PERIBADI DAN FITNAH MELAMPAU UNTUK MERAIH KEMENANGAN DUNIA MEMANG DIMURKAI ALLAH.'Sekiranya bala peringatan diturunkan, semua akan menerima kerana yang jahat tidak 'dicegah'.Ambillah pelajaran dari peristiwa Tsunami...

    SEDIH?KENAPA BANJIR SAMPAI KE RUMAH ?Itu menunjukkan ruan sebahagian daripada penyebar fitnah yang dilaknat Allah!!!Teruskanlah usaha menyebar fitnah dan menjadi blogger upahan UMNO kalau mahu dicampak di neraka Allah di hari akhirat.Ini kerana , tuan akan merayau- rayau mencari Cikgu Normala dan keluarganya untuk meminta maaf di Padang Mahsyar kerana bersekongkol dengan blogger yang lain untuk mencari makan dengan duit haram dan mencari rezeki sekeji ini untuk menyara anak isteri makan.

    "Ya Allah, timpakan pembalasan setimpal kepada mereka yang membuat fitnah kepada Cikgu Normala dan keluarganya".Semoga dengan itu mereka insaf bahawa 'maruah'seorang saudara seIslam bukan mainan.

    Banjir yang berlaku adalah pembalasan kepada pengundi tegar UMNO yang setia menyokong UMNO walaupun hidup susah dan merempat.

    Inilah balasan terutamanya kepada penduduk Kg Tenang @Kg Redong, Kg Sawah Baru, Kg Paya Merah Lama , Kg Lembah Bakti dan lain- lain..
    Insaf dan buatlah perubahan sebelum terlambat..
    JAHANAM UMNO!!!.

    ReplyDelete
  2. Daripada BULAN PURNAMA :

    UMNO yang perlu keluar dari kepompong kejahilan!
    Gelaran 'binatang ' kepada Cikgu Normala akan berbalik kepada yang berkata.Sebab itulah, rumah dia di timpa banjir juga walaupun tidak mengundi di Dun Tenang. Segamat pun banjir kerana taksub dengan UMNO yang berlambang dacing 'senget' tu...

    Bukan doa dari Cikgu Normala maka pengundi DUN Tenang ditimpa banjir..tapi PEMBALASAN dan PERINGATAN dari ALLAH SWT!!!!
    Contohnya, setahu saya Normala ni tak ada kena mengena dengan KFC antara hidup dan mati tapi kenapa dia difitnah dan dikaitkan???Kenapa wanita sebaik dirinya difitnah berlaku curang di maktab???Semua student maktab kenal dia seorang Naib Pergerakan Puteri Islam di maktab dan berperibadi mulia.Bersalaman dengan pengundi pun dia jaga, takkanlah semua tak fikir maruahnya serendah itu????Kenapa PENCACAI UMNO sanggup menfitnah hanya untuk menang pilihanraya di dunia yang sementara????

    Saya harap semua buat solat Hajat Perdana untuk mendoakan agar semua penfitnah dalam UMNO diazab oleh Allah di dunia seberapa segera.Termasuk penulis blog ni...DOA ORANG YANG TERANIAYA MUSTAJAB DAN DIMAKBULKAN ALLAH....Ini adalah kerana dosa orang yang membuat fitnah lebih dahsyat daripada 'PEMBUNUH"
    UMNO JAHAT..DULU, KINI DAN SELAMANYA BERPERANGAI KEJI!!!
    MAMPUSS UMNO!!!!

    ReplyDelete
  3. Daripada PEJUANG KEBENARAN:

    Memang betul banjir ni peringatan Allah swt..
    Pengundi DUN Tenang lebih memilih 'pembangunan fizikal'dari memilih tawaran Islam yang syumul...
    Kesannya :
    1. Kalau mereka boleh diumpan dengan RM 300, mereka kerugian RM 3000...
    2. Lumpur @ selut naik sehigga 6 inci .
    3. Projek jalanraya yang menjadi 'gula- gula pilihanraya' pecah menjadi sebesar meja(Kepingan jalan yang ditar sebelum ini )
    4.Banyak kerosakan perabut dan ada yang dinaiki air hingga ke paras bumbung.
    Jadi, insaflah ...
    Kalau inilah pembangunan yang diinginkan..,lihatlah peringatan Allah iaitu pembangunan inilah yang akan diambil oleh Allah pada bila- bila masa sahaja...
    Saya anak muda di kampung itu..Saya tahu memang benar mereka menolak ISLAM..
    Mereka menfitnah dan mengaibkan Cikgu Normala dan keluarganya dengan menaikkan banner di hari pengundian..Mereka berpakat dengan orang UMNO di sekolah lama dan di tempat kediaman keluarga mereka untuk membuat fitnah..
    Sebab itulah Allah turunkan pembalasan dan peringatan...
    Sesungguhnya pengakuan ini saya zahirkan
    kerana :
    Tiada yang benar, melainkan yang benar belaka ..hanya kerana Allah..

    ReplyDelete
  4. Daripada Sinar Islam:

    Kemenangan di Tenang, Merlimau dan Kerdau adalah 'ISTIDRAJ' dari Allah..
    Tunggulah saat pembalasan Allah..
    JAHANAM UMNO!!!

    ReplyDelete
  5. berita gempar.c tua bernama nik ajis dijumpai mati di bilik tidur rumahnya mala tadi.harap sibarkan

    ReplyDelete
  6. Daripada PERINDU SYURGA ILLAHI..

    Kepada vulcan933,
    Semoga Allah membalas perbuatan hina anda kerana bersekongkol dengan pembuat fitnah dan blogger upahan UMNO yang keji...
    JAHANAM UMNO!!!

    ReplyDelete
  7. ramai yang sudah kecewa daaaa.... tak boleh terima kenyataan. tapi macamana pun, apa-apa kerajaan beri tetap kita balun dan pulun. itu tanggungjawab kerajaan. ha ha. kutuk tetap kutuk, balun tetap balun... tanggungjawab kerajaan daaa.... ingat semua murid-murid.. kata cikgu mala...un

    ReplyDelete
  8. Assalamualaikum semua..Itulah korang,bila ada bencana alam kata bala dari Allah untuk hukum UMNO.Korang suka bersangka buruk terhadap Allah.Korang tau ke apa hikmahnya sesuatu perkara yang Allah nak turunkan ke bumi? Ada ke Allah maklumkan kepada korang setiap apa yang berlaku? Kalau UMNO jahanam,aku yakin negara ini akan turut jahanam.Sama-salah kita terima.Aku percaya sedara mara korang termasuk korang sendiri pun dulunya bukan hidup senang,tapi bila Allah lantik UMNO/BN untuk mentadbir negara,Alhamdulillah semuanya berubah.Malah orang yang benci kat kerajaan,tapi bekerja dengan kerajaan pun kami bayar gaji dan bonus supaya mereka boleh tanggung makan minum dan pakaian untuk mereka dan keluarga.Aku tahu mengaji dan membaca pun dari usaha kerajaan yang menyediakan sekolah dan bayar gaji guru untuk mendidik aku.Aku pun bukan suka semua benda yang kerajaan buat,tapi ada yang aku kena hargai.Terpulanglah pada korang,aku tak nak pengaruh fikiran korang sebab itu hak kita masing-masing.Mohon maaf sebab bahasa aku agak kasar pada korang semua.Wassalam..

    ReplyDelete
  9. perindu akhirat, perindu syurga illahi, sinar islam, bulan purnama dan pengomen2 bodoh yang sewaktu dengannya di atas... banjir kat kelantan n kedah pulak bala sebab pilih pas ker? isyk2.. kalau bencana alam jadi kat tempat BN istidrajla itu la inila... kalau kat tempat dia? rahmat? dah hati dibutakan dengan tarbiah Parti Ajaran Sesat.. tahi lembu pun rasa coklat.. bodoh.. bodoh...

    ReplyDelete
  10. Buat Tanpa nama yang menggunakan syurga, akhirat dan islam untuk menghukum UMNO, sedarlah.....bermuhasabahlah.....jangan berfikiran sempit dan menggadaikan kesucian Islam untuk kepentingan politik puak tertentu....setiap kejadian bencana alam yang diturunkan oleh ALLAH ada hikmahnya......PAS yang kononnya memperjuangkan ISLAM masih tetap kaya dengan fatwa sesatnya dan fitnah memfitnah menjadi darah daging dimana letaknya Syiar Islam yang hendak ditonjolkan.....akhirnya kita sesama islam bertelagah yang meraih keuntungan adalah puak kafir arbi.....Bangkitlah Bangsaku

    ReplyDelete
  11. JAWAPAN Daripada ANTI UMNONGOK:
    Wahai Ahli UMNONGOK yang bodoh!
    Banjir di Kedah dan Kelantan memang atas faktor geografi yang kita tahu saban tahun. Takkan engkau tak belajar geografi???Tak sekolah ke???Patutlah cetek sangat otak engaku tu..Macam dacing yang dah senget lagi berkarat.
    Tapi banjir di Tenang memang berlainan kerana tidak pernah berlaku dalam sejarah dan siri pilihanraya kecil lain.
    Itulah peringatan Allah kepada UMNO yang dah 'dikuburkan' tidak lama lagi ....
    Itulah balasan kepada orang UMNONGOK yang berperangai keji dan membuat serangan peribadi hanya untuk menang dunia..
    JAHANAM UMNO!!!MAMPUSSS UMNO!!!

    ReplyDelete
  12. Daripada ANTI DACING KARAT:
    Kalau UMNO jahanam,aku yakin negara ini akan turut jahanam...
    Itulah akidah dan keyakinan ahli UMNO berperangai keji..
    Ini jawapannya:
    Kalau UMNO jahanam, Malaysia aman makmur dibawah lindungan hidayah Illahi..UMNO LAH punca rakyat dan orang Melayu merempat.Rasuah!Menipu duit rakyat!Kata pembela orang Melayu, tapi UMNO PENGKHIANAT ORANG MELAYU!!!!!
    Negara ni tak akan jahanam tanpa UMNO..Malah lebih berkat..
    ENGKAU NI ORANG ISLAM , tapi beriman dengan PARTI UMNO!!!Seolah- olah UMNO yang beri engkau makan dan rezeki bukan Allah...Kenapa sempit sangat otak dacing berkarat engkau ni????
    Jadi perkataan "Kalau UMNO jahanam,aku yakin negara ini akan turut jahanam."..lambang orang tak beriman..
    Semua rejim di dunia yang rasuah dan menipu rakyat dah tumbang.Kerajaan Hosni Mubarak, Kerjaan Tunisia, Rejim Soharto dan Soekarno dan banyak lagi..
    Jadi, UMNO bakal berkubur tak lama lagi..
    Akan jatuh bersama ahli umnongok yang taksub dan berperangai keji..
    JAHANAM UMNO!!!MAMPUS UMNO!!!

    ReplyDelete
  13. DARIPADA ANTI UMNO BEEEND
    "Malah orang yang benci kat kerajaan,tapi bekerja dengan kerajaan pun kami bayar gaji dan bonus supaya mereka boleh tanggung makan minum dan pakaian untuk mereka dan keluarga.Aku tahu mengaji dan membaca pun dari usaha kerajaan yang menyediakan sekolah dan bayar gaji guru untuk mendidik aku".
    JAWAPAN:
    Kenapa sempit sangat otak engkau yang mengeluarkan kenyataan ni...??
    Gaji guru dibayar oleh rakyat bukan dari duit Parti UMNO Barisan Nasional...kenapa bodoh sangat????Duit rakyat tu bukan duit UMNO ...
    UMNO ni cuma urus wang rakyat je...Itu pun sebab di mandat 5 tahun sekali.
    Kalau dalam PRU KE 13, Pakatan Rakyat memerintah, duit rakyat di urus oleh Pakatan Rakyat dan membayar gaji guru dan kakitangan kerajaan..
    Jadi, jangan bodoh sangat.Pergi sekolah balik..
    Lagi satu nak ingatkan, Rezeki kita kat dunia ni bukan ditangan UMNO, rezeki kita di tangan Allah..Kenapa engkau cakap macam orang tak beriman..????
    Sekolah di bina memang tanggung jawab mana- mana pemerintah kat dunia ni..Bukan UMNO .
    Takkan kat Singapura, Kat Indonesia ..Parti UMNO yang bina sekolah..?????ZAMAN BRITISH DAN KOMUNIS pun memang dah ada sekolah...
    UMNO ni BN..Barang Naik..!!
    Bee End,tak lama lagi berkubur lah..
    JAHANAM UMNO!!!!MAMPUS UMNO!!!!

    ReplyDelete
  14. Untuk makluman Tanpa Nama 11:18 AM
    banjir kat Tenang pun sb faktor geografi jugak lah..kat sini kawasan rendah. sejak aku pindah bertugas kat sini (skrg dah 7th)memang air akan naik kalau hujan lebat non-stop sampai beberapa hari.. ape Normala tu tak tau ke?..atau sengaja buat2 tak tau..cuma aku bernasib baik sebab rumah aku terletak kat atas bukit.

    ReplyDelete
  15. ish.. hebat org2 pas ni.. dah mcm jin2 zaman sebelum Nabi SAW yg buleh curi rahsia dr langit.. buleh tau sbb apa Allah turun bencana.. dasyat tahap gaban korang ni. bila bnjir jd kat kedah kelantan sbb geograpi tp bila jd kat negri lain sbb bala sokong umno.

    dashat tul 'link' korang.. ohh terlupa pulak, hang dh jd ahli syurga nik ajis.. patut pun korang tau urusan2 tuhan ni..

    ReplyDelete

Catatan Popular

Listen To Quran

Listen to Quran

Srikandi 7

Confuse

Confuse

Abang dengan Pakcik duduk sini sampai PRK Merlimau tamat ye bang, ye pakcik!!! Eh! akak pun ade!!!