Halaman

Wednesday, March 23, 2011

Kenapa, tak percaya?

Dalam bullitine Utama sebentar tadi ada dinyata kan kak wan ada sms The Trio supaya menghantar salinan video. Hi, kalau takde kena mengena kenapa nak tenggok? Sudah percaya ke? Dahlah kak wan. Barang dah jadi kes polis. Manalah boleh bagi salinan. Sepatutnya kawtim dulu, bukan buat report dulu. Kalau nak tenggok juga, tepuk aje bahu TS Rahim, garenti dia bantu. Kan asalnya mereka memang nak tunjokkan  kepada kak wan suami isteri. Dah jadi macam nie, dah tak boleh buat apa dah.

Dari dulu UMA mempunyai peganggan bahawa kak wan memang tahu tabie si nuar. Kehidupan kak wan dengan dia bukan sehari. Alah bisa tegal biasa. Kucing, kalau tak makan pun dia cium juga. Cerita nuar ni bukan baru sehari. Kak wan dah dengar dari orang yang kak wan percayai pun. Gerak geri dia dah boleh berbahasa seribu cerita. Sebab itu naluri kak wan begitu tinggi untuk mempercayainya dan ingin melihat sendiri perlakuan tersebut. UMA yakin, kalau kak wan tidak mempercayai kes itu jangan kata nak tenggok, padang sebelah mata pun kak wan tak sudi. Hai, inilah dia hati isteri.

Istoqomah ajelah kak wan. Lebihkan doa. UMA yakin telah ada detik di hati kak wan. UMA percaya ramai yang telah doakan untuk kebaikan diri kak wan. Kami sedar, kak wan hanya seorang isteri.

3 comments:

  1. kesian datin....
    wanita juga yang menjadi manusia permainan politik lelaki.......

    ReplyDelete
  2. sabar je Kak Jijah...nasik dh jadik buboq!!

    ReplyDelete
  3. kisah sedih politik ORANG MELAYU YANG tidak sedar bahawa yang BENAR tetap HAQ

    ReplyDelete

Catatan Popular

Listen To Quran

Listen to Quran

Srikandi 7

Confuse

Confuse

Abang dengan Pakcik duduk sini sampai PRK Merlimau tamat ye bang, ye pakcik!!! Eh! akak pun ade!!!