Halaman

Thursday, March 3, 2011

Lantak engkaulah BOB

Aku tak kesah bob lokman nak masuk syurga. Itu cita cita semua orang yang beriman. Aku tak kesah dia tak sokong kerajaan, dah keturunan dia semua macam tu. Baik dia keluar dari berada di dalam sebagai duri dalam daging; api dalam sekam.

Setelah sedar banyak banyak berbuat dosa, carilah satu agama politik sebagai jalan pintas masuk syurga. Kata nak masuk syurga. Kenalah banyak kiam dan beramal. Jaga mulut, jaga tangan, jaga hati. Ini tidak. Itu bukan jalan nak masuk syurga. Itu sebenarnya masuk agama politik! Apakah itu merupakan prasyarat nak menganut agama pas ni mesti maki DS Najib dan Tun M dan menuduh mereka tu zalim, kafir dan penghianat bangsa? Dah kau buncitkan perut kau dengan segala peluang yang di berikan oleh kerajaan mencari rezeki dan berkarya, di hujungnya baru kau tau bahawa segala itu adalah zalim? Kedunguan mendidik anak kau letakkan kesalahan kepada kerajaan?

Sekarang dengan bangga berdiri di pentas pas untuk melekeh kerajaan. UMA nasihat, bob dah jauh bermaksiat dunia. Bob baru bertaubat nasuha dan sekarang nak berdakwah.  Peluang menjadi pemimpin politik kian cerah. Kena ambik kursus jarak jauh yang di sediakan untuk orang-orang pas tu dulu. Tak mahal sangat pun. Enam bulan dah boleh dapat Diploma. Tak malulah kalau nak berceramah di pentas pas tu bila dah ada sijil macam tu nanti. Gerenti lulus. Calun Merlimau pun ambik kat situ juga.

Bila bob berani menyerang, kami juga berani berdepan. Kebolehan bercakap di khalayak ramai belum tentu menjaminkan kekuatan di masa hadapan. bang nuar pun boleh merundum. Setakat menganti lawak mat sabu tu bolehlah.

No comments:

Post a Comment

Catatan Popular

Listen To Quran

Listen to Quran

Srikandi 7

Confuse

Confuse

Abang dengan Pakcik duduk sini sampai PRK Merlimau tamat ye bang, ye pakcik!!! Eh! akak pun ade!!!