Halaman

Thursday, March 3, 2011

PAS tak pakai squad camera. Pas pakai kuasa hidu.

Kadang di luar kemampuan UMA memikirkan kreativiti UMNO untuk memenangi sesuatu piliharaya. Dalam kes PRK Galas di katakan orang UMNO mengurung dan memberi arak kepada orang asli dalam tempo piliharaya. Agak agak berapa lorilah arak yang nak di bawa untuk menjamu dan mengurung semua orang asli dalam tempuh itu supaya tidak boleh mengundi? Boleh habis semua arak yang di jual di kelantan. Dah binggung sampai dah tak boleh datang ke masjid pulak! Apakah masjid orang asli lebih ramai jemaahnya dari masjid di bandar kelantan?

Masa PRK tenang, nik ajis tuduh BN bawa berguni guni duit bagi pada orang asli. Gambar gambar berbisa dari kamera minag jinggo terpampang nik ajis yang sebenarnya memberi duit (zakat?) kepada orang orang asli. Kenapalah pas dan puak puak pr ni kalau dia buat kemudian di tuduh orang lain yang buat. Dia buat flyer kemudian tuduh UMNO yang buat. Bakar pentas tuduh UMNO bakar. Sendiri terjun kata orang lain tolak? Macam bang nuar buat penyiksaan kepada UMMI, sekarang dia tuduh polis pula kaki seksa.

UMA berpendapat perbuatan mengurung orang dengan niat jahat dan menafikan hak rakyat mengundi adalah perbuatan jenayah. Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Insan, Belia, Sukan dan ngo negeri, Abdul  Fatah Mahmood sepatutnya bukan bercakap di Dewan Rakyat tetapi membantu orang asli supaya membuat laporan polis. Bukankah pas orang yang paling rajin membuat laporan polis?

Mungkin masa nik ajis bagi duit kepada orang asli tu dia terhidu bau arak kot?

Tak percaya? baca sendiri apa yang di tulis oleh haramjadah di bawah.






Orang Asli dijamu arak di Galas
Salmah Mat Husain   
KOTA BHARU, 3 Mac: Dewan Undangan Negeri Kelantan dimaklumkan bahawa, jentera pilihan raya Barisan Nasional (BN) di Galas telah mengurung orang Asli dalam kempen itu dan memberikan mereka minuman keras.

Ia dimaklumkan oleh Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Insan, Belia, Sukan dan ngo negeri, Abdul  Fatah Mahmood yang melahirkan rasa dukacita cara berkempen BN pada pilihanraya kecil Dun Galas itu.

Menurutnya, mengikut aduan masyarakat terbabit mereka dikurung oleh pemimpin Umno dalam tempoh pilihanraya kecil itu sambil disajikan dengan minuman keras dengan alasan untuk meraikan mereka.
(Gambar fail: Orang Asli dipakaikan baju khas sebelum dihantar untuk mengundi)

“Akibatnya selepas kejadian itu surau begitu lengang tanpa dihadiri oleh masyarakat Orang Asli yang beragama Islam untuk beribadat.

“Kita amat kecewa, tarbiah demi tarbiah telah diberikan oleh kerajaan negeri melalui agensinya serta pihak-pihak lain, namun telah dirosakkan oleh oleh pemimpin Umno untuk kepentingan politik mereka,”ujarnya.

Beliau berkata demikian ketika menggulung perbahasan titah Sultan Kelantan sempena pembukaan persidangan Dun Kelantan yang ke-12.

Katanya, sepatutnya kenyataan ‘minum arak’ kerana marahkan kerajaan negeri tidak didengar dalam dun yang mulia ini.

“Satu kenyataan yang amat tidak wajar disebut oleh Adun yang beragama Islam, jadi tidak hairan kalau Adun Galas mengeluarkan kenyataan sedemikian,”ujarnya lagi.

Pada masa yang sama, beliau mendedahkan ada beberapa orang masyarakat Orang Asli  memohon dipindahkan di tempat lain kerana tidak tahan dengan tekanan BN di situ.

Tambahnya, kerajaan negeri akan mengambil perhatian berhubung perkara itu.

1 comment:

  1. jangan orang pas silap snap gambar lak kan tersnap gambar bogel ratu prono PKR adun selangor tu,baru kembang semangkuk puak2 pas

    ReplyDelete

Catatan Popular

Listen To Quran

Listen to Quran

Srikandi 7

Confuse

Confuse

Abang dengan Pakcik duduk sini sampai PRK Merlimau tamat ye bang, ye pakcik!!! Eh! akak pun ade!!!