Halaman

Wednesday, March 16, 2011

Rupanya ia banyak makna!!

Ahli kimia kata; "Deoxyribonucleic acid". Saifudin pula kata nak buat demo kebangkitan rakyat berhubung "Dato Najib Altantuya" dan GAP kata "Dont Need Anwar". Boleh di definasikan dengan pelbagai DNA ni, Lepas ni lagi banyak definasi DNA yang di keluarkan oleh kedua dua pihak.


Yang penting DNA Mr Y kat jubur Saiful tu siapa yang punya? Dato Seri Najib kata orang kampung pun dah tahu siapa dia Mr Y. Tapi orang kampung takde kuasa mahkamah untuk buat keputusan siapa sebenarnya Mr Y tu. Yang boleh buat keputusan ialah mahkamah. Saiful kata di mahkamah bahawa nuarlah yang liwat dia. Se memang memangnya wajarlah nuar kena serah DNA dia tu. Sementelah dia kata tuduhan keatas diri dia hanyalah konspirasi dari kerajaan untuk menamatkan karrier politik yang di anugerahkan tuhan kepada dia. Buktikan kepada negara malahan dunia bahawa Mr Y tu bukan dia.


Nuar berbelit belit nak serah DNA. Orang kampung tak boleh tahan. Orang bandar pun tak boleh tahan. Kawan lama yang tahu undang undang pun tak boleh tahan. Zul kata serah. Zaid pun kata serah. Tapi Hadi kata jangan, Kit Siang pun kata jangan. Saifudin naik angin seluruh badan. Dia nak ambil kesempatan dari "ya" dengan "tidak", nak buat road show, tukar definasi DNA, alih perhatian negara dan dunia dari Mr Y kat jubur Saiful kepada Mr Y pada rumput rumput meledaknya badan Altantuya di Shah Alam. Saifuddin nak bangkitkan perasaan rakyat ala ala mesir gitu.


Demo yang Saifudin akan gerakkan tak salah. Kerana ia bukan sesuatu yang sedang di bicarakan di mahkamah sekarang ini. Yang salah kata nuar dan minta karpal mengesa mahkamah mengambil tindakan menghina mahkamah kes demo yang melibatkan penyerahan DNA nuar je?


Apa apa sahaja demo walau pun tidak berundang undang, risalah fitnah adalah tidak salah selagi dia memihak kepada nuar. Apa kalut hukum ini?

DNA : DONT NEED ANWAR. [Dari Blog Gerakan Anti PKR]

 Kenyataan Media

Anwar melawan kehendak rakyat

GAPS terperanjat dengan politik mahkamah yang dimainkan oleh Anwar Ibrahim dalam bicara kes liwat 2 nya semalam.

Anwar Ibrahim memaksa rakyat untuk menutup mulut atas jenayah liwat yang dilakukan nya kepada seorang rakyat marhaen bernama Saiful Azlan Bukhari. Beliau cuba menggunakan kedudukannya sebagai ketua pembangkang di parlimen untuk menghalalkan perbuatan terkutuknya itu.

Beliau mengesa mereka yang membuat demontrasi itu dikenakan tindakan undang-undang. Kan selama ini yang dilaung-laungkan oleh anwar adalah kebebasan bersuara, bergerak dan berpersatuan. Bukan kah berdemontrasi itu adalah budaya yang anwar pupuk sejak di bangku universiti malaya ?

Kini bila rakyat bangun berdemonstran terhadapnya, rakyat itu dimarah pulak oleh anwar sebagai biadap dan kurang ajar. Salahkah rakyat bangun mendesak anwar memberikan sample darah untuk ujian DNA ?

Atau memang sudah lazim orang politik akan bersikap double standard bila perkara itu terkena batang hidungnya sendiri ? GAPS sedia merancang demontrasi dalam skala yang lebih besar bagi memastikan anwar tunduk kepada proses perundangan dinegara.

Perbuatan liwat Anwar adalah bukti beliau bukan anugerah Tuhan yang layak disembah bagai dewa dari kayangan. Meminjam ungkapan Karpal Singh - Anwar perlu bertaubat !

Hamidzun Khairuddin
Pengerusi
Gagasan Anti Penyelewengan Selangor (GAPS)

1 comment:

  1. Salam,
    Apa le kita susah2 sangat, biar le Mahkamah yang putuskan. Ingat sama Allah, mengumpat dan memfitnah besar balasan dosa Nya disisi Allah. Apa yang kamu untung...semua kerana POLITIK. Rugi MELAYU...Toke China main gambar PORNO orang tak ambil kisah punn..biar le ALLAH aje yang tentukan...Mani lain dalam punkoq si kitol tu pun tak payah selidik le...Balik jaga zuriat masing2 lagi baik. Apa susah2 nak hidup. Tsunami mai macam kat Jepun baru tau....Poorah.

    ReplyDelete

Catatan Popular

Listen To Quran

Listen to Quran

Srikandi 7

Confuse

Confuse

Abang dengan Pakcik duduk sini sampai PRK Merlimau tamat ye bang, ye pakcik!!! Eh! akak pun ade!!!