Halaman

Friday, April 1, 2011

Ini yang kita semua hendak tahu

"Ketua Polis Negara diminta menyiasat siapakah sebenarnya yang ada dalam video seks yang ditayangkan oleh Trio Umno sebelum ini kerana inilah isunya bukan soal tulen atau palsu."

"Apakah orang yang  ditunjukkan di luar video sama dengan orang yang berada di dalam video," kata bekas Timbalan Presiden PKR",  saranan Senator Dr Syed Husin Ali.

Ha...tu dia. Bukan Dr SHA sahaja nak tahu, kak wan pun nak tahu walaupun malu malu kucing, ijah pun nak tahu apakah benar benar papa hebat, kak sham pun nak tahu siapakah calun selepas dia. Yang penting rakyat pun nak tahu apakah bakal PM memang seorang yang hebat dalam bidang tibai depan belakang, atas dan bawah........

UMA tak kesah kalau akhirnya Trio terpaksa dia ambil tindakkan. Kalau dah langgar undang undang terpaksalah hadapi tindakkan. Trio pun bukan bimbang sangat. Kalau Johari kata dia kaya, Trio pun boleh tahan juga. Setakat denda takde masalah bagi mereka. Jika di bandingkan denda dengan pengorbanan yang perlu dilunaskan untuk rakyat.

Walau apa tindakan di ambil kepada Trio, pelakun masih kena siasat. Kerana pelakun itu juga salah dalam undang undang negara. Enakment Jenayah Syariah Negeri Johor umpamanya, 5 ribu atau 10 rotan sebatan atau kedua duanya sekali dah dalam tanggan. Hakim tak perlu jatuhkan denda 5 ribu dan 10 rotan sebatan. RM 1 pun telah memadai. Duit boleh di bayar. Yang rakyat nak tahu sabit tak sabit. Itu lebih besar harganya dari 5 ribu dan 10 sebatan rotan. Perlembagaan Persekutuan mungkin ada undang undang lain agaknya.

UMA menyokong saranan Dr SHA tidak sekadar mengambil tindakkan kepada Trio menayangkan video tetapi siapa di dalam video tersebut. Jom, kita pergi tuntun. Ini film original punye....




Video: Isunya bukan tulen tetapi siapa dalamnya
Harakahdaily   
KUALA LUMPUR, 1 April: Ketua Polis Negara diminta menyiasat siapakah sebenarnya yang ada dalam video seks yang ditayangkan oleh Trio Umno sebelum ini kerana inilah isunya bukan soal tulen atau palsu.

"Apakah orang yang  ditunjukkan di luar video sama dengan orang yang berada di dalam video," kata bekas Timbalan Presiden PKR, Senator Dr Syed Husin Ali. (gambar)

Polis juga diminta menjelaskan, apakah tindakan ke atas mereka yang menunjukkan video itu kepada umum kerana ia jelas melanggar undang-undang negera.

Syed Husin mengulas kenyataan Ketua Polis Negara hari ini yang mengatakan video seks yang dikaitkan dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim adalah tulen dan bukan palsu.

Sebelum ini, Anwar sendiri tidak mempertikaikan video itu tulen atau tidak tetapi yang dinyatakan adalah beliau bukannya lelaki yang ada dalam video itu.

"Perut saya tidak buncit macam lelaki dalam video itu," kata Anwar dalam sidang media di Pejabat PKR sebelum ini sambil berdiri di depan wartawan dan jurugambar menunjukkan perutnya.

Wartawan Harakah, Wan Nordin Wan Yaakub yang dibawa menonton video itu di Carcosa Sri Negara juga berkata, wajah lelaki dalam video itu macam Anwar tetapi selepas melihat kepada perutnya beliau yakin ia bukan Anwar.

Anggota Parlimen Sungai Petani, Datuk Johari Abdul yang dibawa lebih awal menonton video itu oleh Tan Sri Rahim Tamby Chik juga membuat kesimpulan yang sama.

"Melihat kepada muka nampak macam Anwar tetapi selepas lihat pada perut, belakang dan punggung lelaki itu, sah dia bukan Anwar," kata Johari dalam satu sidang media.

Sementara itu, Pengarah Perhubungan PKR, Nik Nazmi  Ahmad dalam Twitternya berkata,  walaupun video seks itu tidak diubahsuai, Ketua Polis Negara tidak menjelaskan siapakah dalam video itu.

"Banyak pelakun murahan sanggup buat kerja mcam ni," kata beliau dalam Twitternya.

Ada yang panas bontot dan batang pele.......

No comments:

Post a Comment

Catatan Popular

Listen To Quran

Listen to Quran

Srikandi 7

Confuse

Confuse

Abang dengan Pakcik duduk sini sampai PRK Merlimau tamat ye bang, ye pakcik!!! Eh! akak pun ade!!!