Halaman

Monday, April 11, 2011

kenapa Ujang Ranggi jelous sangat?

Pedulilah  nuar nak pakai jam mahal. Kenapa Ujang Ranggi jelous sangat. Tapi jam tu bukan dia beli, jam percuma aje. Ingat kalau hilang pun tak rugi apa apa. Cuma masalahnya, kehilangan jam itu membuat satu negara menjadi gempar. Jam itu ada nilai sejarah. Pemberian Raja yang menjaga 2 kota suci. Mengenang jasa kepada pemimpin yang memertabatkan agama dan orang orang Islam keseluruhannya. Tiba tiba hilang? Hilangnya pula di tempat yang paling hina. Tapi sekarang dah ada balik. Kak wan yang simpan. Buat  apa nak tunjuk. Barang tu dah jadi kepunyaan dia. Nak tunjuk boleh, tak tunjuk pun boleh. Nuar kata dia takde masalah nak tunjuk kalau polis minta.

Rasanya polis tak perlu nak minta jam yang ada pada nuar. Jam pemberian dari Eskay telah memadai di ketahui siapa tuan punya jam tersebut. Tak gitu Ujang?

Cerita seterusnya dari Ujang Ranggi

2 comments:

  1. Salam Tuan Ulor,

    Aku pun tak kesah sangat ngan jam Omega tu..
    Nuar nak tunjuk ke..nak simpan ke..nak letak dlm seluor dia ke..nak bubuh kat celah anu jijah ke..nak gantung kat tengkok ko ke..aku apa kesah..

    Yg penting...bila reporter tanya pasal jam...dia melenting...bila sebut pasal omega..dia mengamuk..bila tanya bila nak tunjuk...dia naik gila babi tahap menyondol gila2..habis semua org disondolnya...kalau ko kat situ pun gerenti dia sondol..

    Aku cuma nak beritau rakyat...nuar bewak ni betul2 dah jadi bewak gila meroyan...mencakar tak tentu arah...merapu ikut suka hati...melibas tak tentu pasal...

    Orang mcm ni memang task boleh dibenarkan jadi pemimpin.

    Jadi pemimpin keluargapun...ko tengoklah...dia bawak ke jalan yang salah...habis anak bini dia heret bantu selesai masalah ponggong dan amoi dia..

    Tapi betulla ko cakap tu...kononnya jam tu hadiah dari raja Saudi yg jaga dua ikon mulia penganut Islam...tapi nuar bewak pakai di tempat yg hina...

    Kwn2 aku cakap...kalau jumpa ulor dengan India...bunuh India dulu sebab depa ni suka buat kelamkabut sangat...aku nak ubah...kalau jumpa ulor ngan nuar bewak...bunuh bewak dulu.

    ReplyDelete
  2. Ujang,
    Ujang punye lenting sebiji macam nuar, he..he.. Cuma Ujang tak salahkan BN dengan DS Najib aje..

    Orang soal, apalah susah sangat nak jawab. Soal di jawab dengan soal pulak. Yang lebih buat fitnah kepada kerajaan dan pemimpin negara. Betullah Ujang, kalau jumpa ulor ngan nuar bewak, bunuh bewak dulu. UMA tabik juga kat Suriyani tu. Muka dia pun macam amoilah Ye Ujang?

    ReplyDelete

Catatan Popular

Listen To Quran

Listen to Quran

Srikandi 7

Confuse

Confuse

Abang dengan Pakcik duduk sini sampai PRK Merlimau tamat ye bang, ye pakcik!!! Eh! akak pun ade!!!