Halaman

Thursday, April 7, 2011

Mimpi ngeri si penjual sayur.

Yang tinggal ialah linangan air mata dari seorang penjual sayur. Semangat yang di bakar terbakar bersama dirinya sendiri. Selami kata hati si penjual sayur yang di petik dari blog papagomo.

Penjual Sayur, April 7, 2011 9:02 PM

Dahulu sewaktu Reformasi 1997, aku antara pelajar universiti yang berjuang di jalanraya.
Sehingga aku ditangkap dan dibuang daripada universiti kerana AUKU. Sejak itu aku amat
membenci Mahathir...malah menyokong gerakan-gerakan memburukkan beliau dgn
gelaran seperti Maha-Firaun dll

Aku sanggup gadai masa depan aku kerana DSAI yang aku percaya dianiayai ketika itu.
Aku membayar harga tinggi demi perjuangan tersebut.

Kini aku hanya seorang penjual sayur...dan setiap hari aku salahkan Mahathir atas nasibku.

Namun...setelah 14 tahun...dan setelah melihat begitu banyak dakwaan-dakwaan DSAI
yang gagal disertakan dengan bukti yang kukuh, aku mulai ragu.

Keraguan aku menjadi semakin kuat apabila WikiLeaks mendedahkan keyakinan perisikan
Singapura dan Australia betapa DSAI memang terlibat dalam kes yang sedang dibicarakan.

Aku semakin ragu apabila DSAI gagal membuktikan dengan kukuh kaitan DS Najib dgn Altantuya.

Aku makin hilang keyakinan apabila DNA dalam dubur Saiful didapati menyamai DNA DSAI.

Dan kini...setelah melihat video itu...aku sudah tidak percaya pada DSAI. Luluh hati aku
mengenangkan perjuanganku dahulu.

Aku mohon ampun dan maaf kepada Tun Mahathir krn memfitnah Tun dahulu.

Aku baharu sedar bahawa apa yg Tun lakukan tahun 1997 itu adalah tindakan yang paling wajar
diambil seorang Perdana Menteri bagi menyelamatkan negara daripada musnah dek malaun
seorang ini.

Baru kini aku mengerti apa makna lirik lagu My Way dendangan Frank Sinatra yang Tun begitu
minati itu, khususnya pada bait yang berikut:


Regrets I've had a few
But then again too few to mention
I did what I had to do
And saw it through without exemption

I planned each charted course
Each careful step along the byway
And more, much more than this
I did it my way

Yes there were times I'm sure you knew
When I bit off more than I could chew
But through it all when there was doubt
I ate it up and spit it out, I faced it all
And I stood tall and did it my way


Aku mengalirkan airmata membaca lirik lagu ini. Jelaslah Tun memang pejuang Melayu yang tulin.
Aku berdosa kepadamu Tun....aku amat bersalah.

Kini aku kenal siapa musuh sebenar kita....dialah petualang bangsa. Sesumpah bercabang lidah.
Dia takkan berjaya menawan PutraJaya....kerana dia adalah musuh agama!!

1 comment:

  1. waduh!! tragisnya nasibmu penjual sayur!!

    itulah, dari dulu lagi aku bilang,
    ini betul2 kejadian, bukan cobaan!
    cobaan, cobaan! cobaan apa kalau anu sendiri yg tak dengar kata??

    apapun, Alhamdulillah kamu sudah insaf & sempat memohon maaf dari Tun.

    Tun pulak sudah lama memaafkan sesiapa saja yg memaki hamun, menghina, menfitnah, mengsuperimposekan, menggelarkan dia dgn gelaran2 yg buruk & jelik, dan mencaci dia dulu! mulia sungguh manusia ini (hingga kawan2 aku pernah kata Tun ni MACAM/UMPAMA wali!)

    mohon pautkan blog ambo di sini: http://antibohmau.blogspot.com/

    trimakasih tuan.

    ReplyDelete

Catatan Popular

Listen To Quran

Listen to Quran

Srikandi 7

Confuse

Confuse

Abang dengan Pakcik duduk sini sampai PRK Merlimau tamat ye bang, ye pakcik!!! Eh! akak pun ade!!!