Halaman

Thursday, March 31, 2011

Audit: Pengurusan kewangan PKNS adalah tidak memuaskan


Kenapa PKNS Lantik Pegawai Kontrak Dengan Gaji Tinggi? 
SHAH ALAM: Seorang anggota pembangkang di Dewan Undangan Negeri Selangor pada Rabu mempertikai tindakan pengurusan baru Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS)melantik pegawai kontrak dan perunding bagi membuat kerja yang boleh dilakukan oleh para pegawai sedia ada.
Abdul Shukor Idrus (BN-Kuang) memberitahu persidangan dewan undangan negeri, tindakan tersebut mengakibatkan kos pengurusan anak syarikat kerajaan negeri itu melambung tinggi.
Beliau berkata, pelantikan sembilan pegawai kontrak dan perunding dengan gaji bulanan antara RM7,500 sehingga RM20,000 sebulan mengakibatkan PKNS terpaksa membelanjakan sejumlah RM93,000 sebulan bagi membayar gaji mereka sahaja.
Abdul Shukor mempersoalkan mengapa PKNS membayar seorang perunding untuk membuat kerja-kerja berkaitan teks ucapan Pengurus Besarnya dengan bayaran RM7,500 sebulan sedangkan perbadanan itu sudah ada pegawai akhbar dan pegawai perhubungan awam.
Beliau juga mempersoalkan pegawai-pegawai kontrak yang dilantik datang dari syarikat swasta dan mereka tiada pengalaman dalam pelbagai peraturan kewangan kerajaan.
Abdul Shukor menambah, Jabatan Audit Negara cawangan Negeri Selangor dalam laporannya mendapati pada keseluruhannya pengurusan kewangan PKNS adalah tidak memuaskan kerana ketidakcekapan pengurusan serta garis panduan kewangan yang tidak jelas.
Katanya, Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim bertanggungjawab atas apa yang berlaku dalam PKNS mengikut prinsip moral dan undang-undang.
Abdul Khalid sebelum ini telah mengarahkan operasi PKNS diaudit dan sehingga kini laporan audit itu belum dikeluarkan lagi.
Abdul Shukor menegaska, menteri besar harus memastikan setiap pegawai yang dilantik terdiri daripada mereka yang beramanah dan bertanggungjawab agar tidak berlaku sebarang penyelewengan.

Sumber: Mstar

Kerajaan PAS tak cadang haramkan poco-poco

Banyak blog pembangkang mula menyiarkan gambar DS Najib menari tarian poco-poco sambil mempersendakan beliau. Walau bagaimanapun kerajaan PAS Kedah dan Negeri Perlis tidak bercadang mengharamkannya.

Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria dilaporkan berkata tarian tersebut diharamkan kerana ia mempunyai unsur kepercayaan agama lain iaitu Kristian selain pemujaan roh dan pewartaan fatwa itu akan dibuat tidak lama lagi.

Menurut Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Dr Mashitah Ibrahim berpendapat tarian poco-poco hanyalah sejenis tarian berbentuk senaman serta tidak perlu diharamkan di seluruh negara.
"Dari satu tempat ke satu tempat tarian poco-poco ini berbeza. Lagu pun tidak sama. Jadi besar kemungkinan ditimbulkan di Perak kerana di Perak tidak sama dengan tempat lain.

"Tapi di tempat-tempat lain yang saya sendiri perhatikan ia berbentuk lebih kepada senaman yang mana kalau nak buat aerobik itu pada orang tua mungkin agak agresif.Jadi poco-poco ini digunakan sebagai wadah untuk orang bersenam, itu yang saya lihatlah," katanya kepada pemberita di sini, Khamis.


Dalam perkembangan berkaitan, bekas Mufti Perlis, Prof Madya Dr Mohd Asri Zainul Abidin pula melahirkan pandangan berbeza dalam isu tersebut. Beliau berhujah, semua urusan harian manusia, termasuk tarian, adalah harus diamalkan kecuali terdapat dalil yang jelas mengharamkannya.

Bagaimanapun, Mohd Asri yang juga pensyarah di Universiti Sains Malaysia menegaskan, jika terdapat unsur yang tidak baik, perkara itu hendaklah ditapis dengan membuang unsur yang buruk, bukan mengharamkan perkara itu secara menyeluruh.

"Atas asas ini, pada pandangan saya, tarian poco-poco adalah harus, melainkan jika seseorang itu mengamalkannya kerana ingin menghayati kepercayaan yang salah dari segi akidah," katanya.

Itulah, ikut aje Johor. Di Johor kami masukan unsur zapin dalam senaman. Malahan zapin dan kompang adalah permulaan dakwah di rantau Riau ni. Zapin di bawa dari Yaman oleh pedagang Arab untuk menarik penduduk setempat sambil mereka menyampaikan dakwah. Jom menarik zapin bersama menteri amaran....

Terlepas peluang PAS nak kutuk DS Najib.

UMA juga sokong saranan GAP

UMA sokong saranan GAP. Apa-apa, minta dengan Allah SWT. Allah SWT Maha Kaya lagi Maha Pemurah. Biarlah kalau dia nak minta dengan Allah dia. Malahan kalau PAS buat sembahyang hajat, orang UMNO pun datang lah bagi sokongan. Niat masing masing. Tunjukkan kesatuan orang Melayu dalam memohon hajat. Minta Allah SWT bukakan pintu yang terkunci selama ini. Orang cerita kita dengar. Tak payah sampai menyampai. Balik rumah kita ulas mengikut fahaman kita pula.

Hak Allah SWT menunaikan permintaan hamba hambaNya.

TS Rahim di ambil tindakkan. - Peguam Negara

Video seks: Peguam Negara tolak dakwaan Rahim akan terlepas dakwaan

Oleh Yow Hong Chieh
KUALA LUMPUR, 30 Mac — Peguam Negara Tan Sri Abdul Gani Patail mengetepikan tanggapan seorang bekas pegawai kanan polis bahawa Tan Sri Abdul Rahim Thamby Chik akan terlepas daripada dakwaan berkaitan pendedahan skandal video seks.
Gani berkata beliau belum lagi melihat kertas siasatan.
“Saya belum lagi melihat kertas siasatan,” kata Gani kepada The Malaysian Insider.
Polis telah menubuhkan pasukan khas menyiasat kes tersebut.
“Bagaimana anda boleh siarkan macam itu,” kata beliau mengulas kenyataan bekas pengarah siasatan jenayah Kuala Lumpur  Datuk Mat Zain Ibrahim kelmarin, yang berkisar isu pendedahan rakaman video seks oleh tiga “Datuk T” termasuk Abdul Rahim, bekas ketua menteri Melaka.
Menurut kenyataan “Datuk T” aksi seks didakwa melibatkan Ketua Umum Pakatan Rakyat Datuk Seri Anwar Ibrahim.
Ketika diminta mengulas lanjut, Gani hanya mengulangi pendirian yang sama dengan menegaskan beliau belum melihat lagi kertas siasatan.
“Saya belum melihat apa-apa lagi. Ini respons saya,” kata Gani.
Dalam surat terbuka kepada Ketua Polis Negara Tan Sri Ismail Omar kelmarin, Mat Zain berkata, beliau tidak melihat Abdul Rahim akan didakwa memandangkan keputusan itu akan membabitkan Peguam Negara.
Pandangan itu dibuat berdasarkan pada perkembangan tiadanya tindakan Peguam Negara ke atas Abdul Rahim berhubung kes rasuah pada 1999.
“Siasatan ini akan dikendalikan oleh Abdul Gani kemudian selaku Peguam Negara. DI peringkat itu dijangkakan akan ada manipulasi, penyelewengan dan pemalsuan,” kata beliau.
Semalam, Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Nazri Aziz berkata tiga “Datuk T” yang mendedahkan rakaman video aksi seks didakwa melibatkan mirip seorang pemimpin pembangkang tidak akan dilindungi di bawah Akta Pemberi Maklumat sekiranya pihak berkuasa mendapati ada kes.
Katanya, mereka tidak boleh mendapat perlindungan di bawah akta itu kerana mereka telah mendedahkan maklumat itu kepada orang awam.
Kelmarin, Nazri berkata Abdul Rahim, ahli perniagaan Datuk Shazryl Eskay Abdullah dan Bendahari Perkasa Datuk Shuib Lazim akan dilindungi di bawah kedua-dua Akta berkenaan sekiranya pihak berkuasa mendapati ada kes.
Nazri turut menegaskan tidak wujud campur tangan dari pihak kerajaan dalam siasatan yang dijalankan terhadap kes itu seperti yang didakwa pihak tertentu.
Khamis lalu, Abdul Rahim telah menyerahkan video aksi seks seorang lelaki bersama jam tangan, yang dikatakan membabitkan pemimpin pembangkang kepada polis.
Minggu lalu, Abdul Rahim mendedahkan bahawa beliau bersama Shazryl dan Shuib bertanggungjawab mendedahkan video berkenaan.
Anwar membuat laporan di ibu pejabat polis Dang Wangi berhubung video itu, yang telah dipertontonkan kepada beberapa wakil media di Carcosa Seri Negara 21 Mac lalu.

Perut buncit dan ponggong tongek sudah ada jawapannya.

Ha..ha...ha.....minaq Jinggo mungkin setuju dengan pendapat ini. UMA boleh jawab dari sudut elektronik. Kesemua cctv mengunakan lensa lebar. Tujuan utama cctv untuk merakam seberapa luas sudut rakaman. Distortion kepada objek tidak begitu di pertekankan. Tinggi rendah, gemuk kurus perlu pembuktian yang lain. Dari itu, untuk mendapat hasil mutu sama saperti mutu perfileman tidak mungkin. Dari itu, gambar cctv perlukan bukti bukti sokongan.

Cuba kita tinjau pengalaman seorang yang terlibat dengan perfileman. Kenapa perut boroi? kenapa ponggong tonggek? Ha...ha....ha.....

5 Soalan Eskay Nuar Jawab?

Huh, cepatnya. Semalam soal hari dah ada jawapan?

Berani ke nuar jawab? Ugutan adalah.

"Anwar Ibrahim sehingga kini tidak memberi sebarang respons terhadap tuntutan terbaharu Eskay itu, sebalik R Sivarasa semalam memberi amaran kepada Eskay sebagai reaksi kepada 5 soalan yang Eskay minta di tanya kepada Anwar.", menurut blog kickdefella selepas di hubungi oleh Eskay.

“Maklum pada semua sahabat-sahabat, saya tidak perlu melayan kenyataan itu”, kata Eskay kepada kickdefella melalui panggilan telefon.

Alah beb, kalau takde hal jawab ajelah. Kalau orang tanya UMA semalam pergi mana dan buat apa? Takde hal untuk UMA jawab. Soalan itu memang sering orang tanya kita pun. Kecuali ada benda yang hendak di sembunyikan, UMA akan berdalih. Taklah sampai nak menguggut akan di ambil tindakkan keatas soalan tersebut. Soal pun kena ambil tindakkan? Hoi, tinggi betul makan dia.

Takpelah Eskay, berilah peluang kepada mereka menjawab soalan kubur!

Wednesday, March 30, 2011

Tiang lampu kalau di pakaikan baju pun dia langgar!

Laporan video sex nuar versi Johari. Citer citer, bakor bakor. He....He.... Lagi satu, layannnn........


Susun Logo parti pun lintang pukang

Video paneh: "looks like me, sound like me..but not my tummy

Hangat, hangat pasal kes video, seronok juga tenggok video dari blog Zulkifli Nordin. Layan........



Video paneh: ("looks like me, sound like me..but not my tummy)

sumber: Zulkifli Nordin

Oooo pocot...

Satu lagi isu pas untuk memalukan Perdana Menteri,  Datuk Seri Najib kerana di kaitkan dengan senaman poco-poca. Lepas ni, senaman ini akan menjadi isu piliharaya di Sarawak membuktikan bahawa DS Najib tidak Islam, he...he....

Ala pas, sebelum ini takde fatwa yang mengharamkan. Kalau dah ada fatwa, barulah haram. Jika Perak haramkan pun, belum tau negeri lain turut haramkan. Mungkin ada pandangan yang berbeza dari ulamak yang lain. Pada dzahirnya mereka melakukan senaman itu bukan pasal agama. Mereka melakukannya kerana mengalakkan riadah.

Lain Di Minta, Lain pulak yang jadi.

Nuar buat laporan polis berhubung video lucah supaya polis menahan orang yang menayang video tersebut. Tunggu tunggu tak tangkap juga. Nuar bukan kesah, betul tak betul video tu. Janji tangkap.

Kalau tanya rakyat satu negara pun tertanya tanya, betul ke kandungan video tu tulin. Nuar tak mahu tahu ke? Kan elok kita pastikan dulu video tu tulin atau tidak. Kalau tidak tulin, UMA fikir kerajaan memang tak boleh lari dari konspirasi. Ini tidak, sebuk maki hamun suruh tangkap. Kalau tak salah, relex lah bro. Biar polis siasat dulu. Kalau tangkap pun bro, akhirnya, video tu kena siasat juga. Hujung cerita masih sama juga. Siapa pelaku dalam video tu?

Sementara polis siasat, buktikan dulu betul ke segala keraguan orang ramai berhubung kehilangan 2 jam dalam twitter. Jam omega yang kak wan simpan tu tunjukkan dulu bro. Boleh juga beritahu yang jam pada polis tu palsu.

Yang UMA tak berapa faham dengan lu ni bro nuar, kan kes kes sex ni dah ada peguam. Dah lah nik ajis jadi ulamak bisu, karpal kenapa tak berbunyi langsung. Demam ke dia tu? Lu jangan takut lah bro. Selagi karpal tak mati, selagi tu takde orang langkah mayat dia. Mayat hanya untuk orng yang dah mati. Lu bincang bincanglah dengan karpal. Janganlah lu hasut budak budak yang tengah nak belajar tu. Kesian budak budak tu. Mak bapak dia hantar kat U suruh dia belajar. Lu pulak pergi bakar.

Jangan kuatir bro. Lu tak mati kerana UMNO. Lu cuma mati akal akibat pelbagai gejala yang lu tempah sendiri.


Seorang lagi tuntut di SAMAN?

UMA pernah berkata; Nak tahu jahat si nuar tanya pada sahabat karib dan nak tahu baik nuar tanya kepada musuh negara. Satu lagi sahabat karib muncul selepas mengerjakan haji pada tahun 2010 menceritakan peristiwa. He...He... tahun yang sama dengan Hj Saiful. Ratusan ribu rakyat Malaysia berdoa di hadapan Kaabah supaya Allah tunjukan kebenaran di bumi yang bertuah ini. Kami berdoa untuk diri kami dan dalam masa yang sama merapak ke hadrat Allah supaya  dipelihara kesejahteraan kepada negara dan rakyat yang tercinta.

5 soalan dari rakan karib nuar Datok Eskay kepada nuar dan memberi amaran kepada penyokong nuar jangan terus menyerang.
  1. Sejak dua tahun lalu berapa kali Anwar ke Thailand?
  2. Siapa yang sambut nuar di Thailand?
  3. Di hotel mana nuar menginap?
  4. Apa nuar buat di bilek hotel tersebut?
  5. Siapa yang selesaikan semua bayaran tersebut?
Tapi Datok Eskay lihat serangan di tujukan kapada Datok Seri Rahim Tamby Chik bukan kepada beliau sedangkan DSR bermula 3 hari selepas pendedahan video. Nampaknya, kalau puak nuar terus menyerang kenalah Datu Eskay yang sendiri soal dan sendiri jawab. Ada resit resit ke Datok?

Sekali lagi demostrasi membela maksiat negara di letakkan batu asas nya di Stadium Malawati yang lalu. Anak anak muda yang belum faham sepak terajang politik negara di bakar semangat mereka manakala yang tua tua duduk bersempuh. Mat Sabun tersipu malu. Mustapha memendam rasa. Pok nik menjadi syaitan bisu kata Hadi.

Nampaknya, Datuk Eskay nak cari naas. Seolah olah mencabar nuar menyaman dia. Apakah berani nuar menyaman Datok Eskay selepas Nalla dan UMMI mendedahkan segala rahsia?

Tuesday, March 29, 2011

Hadi kata Pemimpin Agama Syaitan Bisu.

SHAH ALAM, 29 Mac — Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang menyifatkan pemimpin agama sebagai “syaitan bisu” kerana mengambil sikap berdiam diri dan tidak bersuara dalam isu fitnah moral terbaru yang ditujukan ke atas Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Menurut Hadi, sikap pemimpin agama yang enggan memberikan sebarang respons terhadap pendedahan rakaman video seks oleh “Datuk T” awal minggu lalu amat dikesali.
Walaupun tidak ditujukan secara jelas terhadap siapa pemimpin agama itu, namun ia dilihat menjurus kepada Mufti Perak Tan Sri Harussani Zakaria yang selama ini banyak memberikan pendapat atau komen menyentuh PAS.
“Di mana kalangan yang suka bercakap selama ini, jangan jadi syaitan bisu... yang diarahkan untuk berkata yang benar tapi tidak lakukan adalah syaitan bisu,” kata Hadi lagi.

UMA: Hadi, Hadi. Yang kau bercakap ni, kau dah tenggok ke belum? Mufti mufti tu bukan orang politik. Tak tenggok pun dah berani bercakap. Lainlah kau Di...Yang jelas salah pun kau sokong. Nuar dah bawak perkara ini ke pehak polis, tutuplah mulut tu. Nak kau paksa polis ikut kepentingan kau tu buat apa? Apa kuasa engkau pada polis?

Yang berkawan dengan syaitan tu nik ajis. Mufti pulak kau kata syaitan bisu? Ha....betul betul bisu nik ajis malam tadi. Yang tu baru betul syaitan bisu.


Apalah engkau ni Di.....

MSO Gesa Pemimpin PAS menuntun Video Lucah, Dedahkan

Dua pemimpin PAS yang di war warkan telah menuntun video lucah ialah Mat Sabun dan Mustapha. Sehingga kini mereka berdiam diri. Mungkin terkelu lidah untuk berkata. Nak berkata "Ya", pemilihan pas dah dekat. Nak kata "Tidak" menipu pula. Lebih baik simpan dalam hati. [Rbf], [papagomo].

Mat Sabun menuntun kerana sikap kepoh dan dah memang itu sebahagian habitat kehidupan dia. Mustapha pula cuba cuba mencari sesuatu pisau yang boleh di simpan di dalam pocket. Mungkin boleh di jadikan pisau sebagai senjata pada masa akan datang. Mana pulak tahu, selepas menuntun tergamam, hingga tidak terkata kata.

Alah Mat, Mus. Kau beri aje jawapan standard, "macam nuar, tapi bukan nuar. Perut boroi". Ayat politik bukan susah sangat. Bila bila boleh tukar. Orang  politik, lepas caci maki boleh berpeluk. Kalau nak jadikan senjata nanti kau tukar lah, "Saya telah menuntun. Sesungguhnya dia adalah nuar".

Mat, Mus. Kau kena cakap. Kau tenggok apa MSO dah tulis tu. Dia anggap kau munafik. Dia nak tahu gambar tu tulin ke tidak?

"KATANYA sudah ada pemimpin Pas yang saksikan video lucah membabitkan Anwar Ibrahim. Kalaulah maklumat ini benar, sukar untuk dibayangkan apakah jadi lepas ini. Mungkin pemimpin Pas berkenaan sedia tonton kerana ingin kepastian. Dan sudah tentu pihak producer memilih hanya pemimpin pAS tertentu saja.
Apakah sikap dan tindakan demikian lebih munafik daripada apa yang dikatakan kepada Anwar. Saya sangat berharap pemimpin Pas yang menyaksikan video berkenaan selepas ini menjelaskan kepada Pas. Mereka kena jelaskan apa video berkenaan palsu atau original. Tidak ada gunanya kalau mereka menyaksikan tetapi tidak membuat sebarang penjelasan. Apanya untung dan rugi buat Pas." [MSO]

UMA: Mereka semua memang amalkan sifat munafik tu.

Adakah rakyat pula telah bersedia?

UMA hanya doakan supaya Allah meneruskan nikmat rahmat amanNya kepada negara ini. Jika mereka marahkan kepada 3 orang yang melakukan tayang video lucah, kenapa seluruh negara perlu di bakar?

Nuar penjahanam negara............

Ketua Polis Minta Maaf?

Makin lama makin besar kepala dema ni. Azmin minta ketua polis Ampang supaya memohon maaf kepada beliau sebelum beliau mengambil tindakkan undang undang kepada pehak polis. Azmin mendakwa polis telah menganggu majlis di pusat perkhidmatan beliau pada 25hb yang lalu.

Perhimpunan aman yang di aturkan bertukar menjadi kelam kabut apa bila polis masuk dan membuat provokasi pada malam itu. Azmin juga kesal bahawa polis menganggu ketenteraman keluarga beliau. Setelah menyerahkan notis kepada shamsidah sepatutnya polis beredar tetapi polis terus menunggu di hadapan rumah beliau. Apakah notis itu perlu di segerakan sehingga tidak boleh di hantar pada esok hari?, tanya azmin lagi.

UMA: Yelah tu Min. Undang undang negara kat tangan kamu semua. Saman Min, jangan tak saman. Menteri KDN pun tengah bercadang nak saman nuar. Kita tenggoklah siapa yang kena!

Monday, March 28, 2011

Cendikiawan Agama, Bekas Presiden Sepakat.

Hampir semua bekas Presiden Angkatan Belia Islam Malaysia (Abim) dan cendikiawan agama dan pimpinan parti, hadir ke majlis yang di hadiri oleh  400 orang sempena majlis solat hajat dan doa selamat serta tazkirah di kediaman Anwar di Bukit Segambut di sini, malam tadi.

 Mengambil kisah penderitaan Nabi Yusof yang sejak kecil kerap dianiaya, Presiden Wadah Pencerdasan Umat Malaysia (Wadah), Dr Siddiq Fadhil, berkata pemimpin yang berdepan dengan penderitaan akan memiliki integriti tinggi terhadap keadilan.

“Manusia semulia Nabi Yusuf dihina, dijadikan khadam, difitnah majikannya dan disumbat ke penjara. “Tapi Tuhan tunjukkan, akhirnya Nabi Yusuf menjadi manusia luar biasa.
“Dari seorang banduan menjadi pemimpin agung. Kekuatan peribadinya sudah lama diakui masyarakat. Beliau akhirnya disanjung sebagai pemimpin berkredibiliti tinggi,” katanya dengan menganalogikan kisah itu dengan cabaran getir yang dihadapi Anwar.

UMA: Nuar dapat main, ulamak dapat makan, He....he......

Alat sulitnya telah terdedah kepada umum.

Loh Seng Kok mencadangkan agar Nazri menyertai DAP.  Haa....haa...ha....... Tapi UMA sokong ketegasan Nazri berhubung kesombongan MCA.

Nazri menyelar MCA yang terus-terusan menyalahkan Umno ekoran kekalahan mereka dalam pilihan raya umum 2008 lalu dalam wawancara beliau dengan akhbar Nanyang Siang Pau baru-baru ini.

UMA juga setuju dengan Nazri bahawa CSL sejak kebelakangan ini asyik bercakap sebagai suara pembangkang dan hendak berlagak sebagai hero Cina. Nazri juga berkata kepada CSL, "Dia telah tidak diterima oleh pengundi kerana 'alat sulitnya' telah terdedah kepada umum".

Boleh tahan lu Bro. Selalu bila kita serang Cina, lu selalu menyebok. Lu kata satu usaha mengagalkan 1 Malaysia DS Najib. He..he...he...

Sila ikuti lawak politik seterusnya.

Semangat debat telah luntur. Mahfoz tolak pelawaan.

Mahfuz orang yang kuat melenting, lebih lonjak dari tinggi kali ini dah tak ndak berforam dan berdiskusi. Biasanya Mahfuzlah pembuat banner kalau ada demo, tak kira dalam Parlimen atau jalan menuju ke istana. Kali ini, bila Nalla ajak buat perjumpaan untuk menerangkan siapa dia nuar, beliau menolaknya. “Jadi tak perlu nak susah-susah nak dedahkan,” kata Naib Presiden PAS Datuk Mahfuz Omar yang juga Ahli Parlimen Pokok Sena".

Yelah tu Fuzz. Lagi banyak dengar, lagi banyak ajib.

Ezam lebih baik jangan bertanding

UMA bersetuju hasrat Ezam supaya tidak mahu bertanding. Jika tidak,  lagi hebat perang saudara dalam UMNO. Ketiadaan Ezam dalam UMNO, telah ramai pelapis pelapis yang telah pun mengambil alih. Malahan, cantas mencantas pun dah ada agaknya. Jika Ezam masuk bertanding, mereka yang dah lama berbaris akan kecewa lalu serang menyerang dari dalam akan berlaku.

Ezam pun tak kurang musuh ketat di sekeliling pinggang terutama penyokong penyokong PKR. Akan datang masa akan di habiskan bukan untuk  merencana program rakyat dan negara tetapi menjawab soalan soalan peribadi yang di bangkitkan oleh musuh musuh politik beliau.

Dari itu, pengorbanan Ezam untuk tidak bertanding amat amat UMA hargai. Ezam, kita masih boleh bantu UMNO walaupun kita berada di mana sekali pun. Syabas Ezam.

Kalau dah polis, asyik silap aje keja dia?

UMA benggang dengan kecakapan polis buat kerja terutama yang berkaitan dengan orang-orang PKR. Kes salah sana sini bukan sekali. Bila polis nak pandai ni? Sedangkan penjenayah dah jauh lebih pandai. UMA beberapa kali berurusan dengan polis masa dalam perkhidmatan dahulu. UMA tak nafikan cara bercakap pegawai polis banyak yang boleh membunuh maruah polis sendiri. Terutama pengawai pegawai yang berada di kaunter. Tak tahu kadang kadang menyebuk. Pak pacak nak jadi jurucakap.

Nak lawan orang salah tapi sendiri banyak salah macam mana? Asyik kalah sebab teknikal. Hancusss........

Sekian lama mendiamkan diri, sekaran Izzah berbunyi.

Izzah sekali lagi mengulangi supaya di adaka  debat antara DS Najib dengan papa hebat anugerah tuhan tentang buku jingga. Debat untuk membuktikan samada DS Najib sebenarnya wira politik atau lanun bersama puaknya yang mencekik harta rakya.

Pada awal hari ini Datuk Abdul Rahman Dahlan (MT), di laporkan berkata, "kami hanya menyerang polisi PR dan kami tidak bertindak lebih jauh dari itu".

Izzah juga mencabar Ketua Menteri Sarawak, Pehin Seri Taib Mahmud supaya menerima debat dengan Baru Bian, Ketua PKR Sarawak berhubung dengan polisi untuk kebajikan kepada rakyat.

UMA: Alah apa nak debat debat. Debat kat parlimen kan dah memadai. Kenapa? Takut kena bantai dengan ahli ahli parlimen yang lain ke? Debat di luar tidak lebih dari untuk menunjokkan kuat kepada penyokong bagi membela isu moral yang sedang papa hebat anugerh tuhan hadapi.

Mesyuarat Agong Cawangan. UMA sempat tegur Blog Adun Johor.

Malam tadi di langsungkan mesyuarat agong UMNO cawangan di taman UMA. Dalam ucapan penangguhan UMA sentuh supaya khatib yang berkhutbah tidak di pengaruhi oleh isu politik dan blog adun adun Negeri Johor, ada yang tidak di update sejak 2009.

Dua minggu berturut turut khatib yang membaca khutbah secara halus menyerang penulis blog. Pada minggu pertama di bawanya isu menghurmati orang orang tua dan jangan mengelarkan dengan nama nama yang tidak baik.

Minggu berikutnya, khatib yang sama membawa isu isu berkasih sayang sesama insan. Khatib meminta supaya penulisan di blog, email dan facebook supaya menjaga tulisan tulisan mereka. Mereka yang telah melakukannya perlu BERTAUBAT. UMA pun tak tahu berapa orang yang faham tujuan khutbah tersebut.

UMA tak kesah kalau khatib itu memang iklas. UMA dapati khatib ini juga ada blog yang beberapa artikel juga menunjukan bahawa dia bias kepada pembangkang. Dia juga pernah mengeluarkan kata kesat ketika pergolakkan di Dewan rakyat Perak. Khatib ini menuduh kerajaan sebagai perompak mengambil alih pemerintahan kerajaaan Perak. Begitu juga beberapa kali isu kenaikan harga barang seolah olah kerajaan sengaja menganyayai rakyat. Dia bukan sebarang orang. Seorang yang berkedudukan tinggi dalam pusat pengajian Tinggi di Segamat. Pengikut blog beliau terdiri dari penuntut penuntut pusat pengajian tersebut. Lainlah UMA. Takde pengaruh dan pangkat. Apa juga yang UMA cakap tidak begitu berkesan di dalam kehidupan masyarakat apatahlagi negara. Seorang yang berpangkat tinggi, mempunyai pengaruh dan pengikut sudah tentu boleh menentukan kestabilan negara. Apakah beliau betul betul iklas?

Nak bercakap ketika khatib membaca khutbah tak boleh. Bilal dah ingatkan supaya makmum diam dan dengar dengan taat. Sebab itu UMA menjawabnya dalam forum yang sesuai.

UMA juga menegur blog blog Adun Negeri Johor yang tidak di update. Niat suci kerajaan yang begitu baik supaya maklumat sampai kepada rakyat terabai begitu sahaja. Satu pembaziran wang rakyat,  UMA sempat juga menayangkan beberapa video; YB Nizar berhubung mengundi UMNO haram syarie, Mala: Balasan tuhan mengundi UMNO di Tenang, Ugama itu politik Nik Aziz VS Madza dan Ucapan nuar di ceramah tampa permit di Malawati. Video tersebut yang UMA rakam dari Utube. Pelik juga, cara wakil UMNO bahagian menuntun video tersebut macam baru tenggok aje. Mereka ni ada internet ke tidak?

Tsunami, mejejaskan ikonomi industri elektronik

Bekas pekerja UMA menalifon sebentar tadi. Bekas kilang UMA akan bercuti panjang kata beliau. Kesan tsunami di Jepun meberi kesan kepada perusahaan kilang tersebut. Main customer saperti Sony, Sharp dan lain lain telah memotong tempahan dengan drastik sekali. Bekalan bahan juga sukar kerana banyak pembekal juga terlibat di dalam kemusnahan akibat tsunami tersebut. Bulan hadapan mungkin bercuti hampir sebulan terutama pada hari Rabu hingga hari Ahad. Macam mana pekerja nak cari makan. Pekerja Indon boleh buat part time, he...he....

Apakah selepas ini pengangguran akan meningkat? Bagaimana usaha Pemuda memberikan ruang pekerjaan kepada rakyat tidak terbantut? Apakah ia akan jadi modal pembangkang kelak.

Semoga Malaysia yang tercinta akan terus aman dan makmor.

PKR: Rumah Azmin Ali dikepung, diberi notis temu polis - Yahoo!



UMA: Hargai nikmat keamanan
PKR: Rumah Azmin Ali ‘dikepung’, diberi notis temu polis - Yahoo!
http://my.news.yahoo.com/pkr-rumah-azmin-ali-dikepung-diberi-notis-temu-20110327-141159-120.html
============================================================

Sunday, March 27, 2011

Jaga lu semua blogger. Wa mamah lu semua!!!


Blog bebaskanmalaysia.blogspot.com nak serang blog blog otai. He...He.... Macam mana agak agak serangan dia. UMA tenggok Otai otai ni senyum aje. Macam takde hal aje.

Kalau otai otai ni dah takde, UMA lah yang paling atas Kah...kah...kah...

Ampun otai otai semua.

Saturday, March 26, 2011

Penyakit bermula dari Nuar

Nuar ni banyak musuh politik. Musuh politik semasa dalam UMNO dan musuh dari bekas puak reformasi dan musuh musuh yang masih lagi dalam PKR. Ramai juga bekas puak reformasi yang tak pun masuk UMNO. Rasanya orang yang kuat menyerang nuar bukan dari puak UMNO tetapi mereka begitu kecewa selepas bermati matian bergolok bergadai, berguling guling atas jalanraya dan sama sama tidur dalam lockup.  Akhirnya mereka merasakan tertipu dalam penjuangan yang lalu kerana prinsip perjuangan bukan untuk kepentingan bangsa dan negera sebaliknya perjuangan mereka yang memperjuangkan individu tertentu.

Rasanya blog blog yang menyokong kerajaan belum tentu UMNO. Mereka bukan hendak UMNO menang tetapi mereka hendak PR kalah. Sebab itu mereka tidak benar benar menyokong UMNO. UMNO pun mereka bedal juga. Blog dari bekas PKR yang begitu terluka di hati akibat selepas bermatian memperjuangkan PKR rupanya perjuangan itu bukan sebagaimana yang mereka fikirkan lalu mereka terjemahkan di dalam tulisan tulisan mereka.

Bagi nuar jika orang itu tidak PR mereka adalah UMNO. Orang bebas pun UMNO, bekas reformasi pun UMNO dan musuh peribadi masa dalam UMNO pun dia anggap UMNO. Akhirnya UMNO terpaksa menanggung segala sumpah seranah nuar saperti yang berlaku pada ceramah nuar pada hari semalam.

UMA lihat orang UMNO menyerang tak sehebat bekas bekas pkr. PKR pakai silat sending. Jangan terkelip mata. Penumbuk akan sampai ke muka musuh. UMNO masih pakai silat jawa. Musuh rapat dia lari jauh. Satu gelanggang dia pusing. Penumbuk tak keluar juga. Pendekar UMNO berpendapat, tarik rambut dalam tepung, rambut jangan putus, tepung jangan berkembur. Pendekar UMNO kerap meletakkan kesahan kepada bekas bekas reformasi menyebabkan orang lagi benci UMNO. UMA pula melihat sebaliknya. Bekas reformasi yang mengembalikan rakyat balik menyokong kerajaan.

Sepatutnya nuar selesaikan masalah dia dengan musuh musuh dia bukan segala galanya di tuding kepada UMNO. Sehingga turun naik pusaka Tok Adam dia tu pun nak di salahkan UMNO.

Masa bertambah suntuk, kebangkitan perlu di segerakan.

Masa untuk nuar bertambah suntuk. Kebangkitan rakyat perlu di segerakan. Mungkin dengan kebangkitan rakyat akan menumbangkan kerajaan yang telah sedia ada. Kebangkitan akan melenyapkan segala tuduhan yang nuar sedang hadapi sekarang ini. Sekali lagi isu gejala sosial djadikan modal memancing rakyat. Theori Liwat I terbukti bekesan. theori yang sama akan di guna pakai.

Nuar juga menimbangkan kehebatan Tun M. Tun M, melonjak naik atas krisis. Krisis memberi peluang Tun M berhujah. Hujah hujah Tun M membuat beliau begitu hebat. Sesungguhnya Tun M memang sukakan krisis. Tun M sentiasa menang dalam krisis. Tetapi, Tun M tidak menjaja keganasan didalam mempertahankan diri.

Dalam apa pun, nuar tak sama dengan Tun M. Nuar memilih keganasan dalam menyelesaikan krisis. Semalam nuar telah mulakan kebangkitan rakyat. Nuar akan terus berprovokasi. Apa juga tindakkan ke atas nuar, nuar akan anggap satu pulangan yang baik memacing sempati penyokong. Kalau boleh, polis menumbuk mata nuar sekali lagi. Semoga pehak keselamatan tidak termakan permainan lapok ini lagi.

Nuar perlu ingat. Rakyat Malaysia bukan 1,000. Berjuta lagi sedang memerhatikan perilaku beliau. Dan sekali lagi anak muda melayu di jadikan kayu bakar untuk meluluskan diri beliau dari segala gejala yang beliau lakukan sendiri. Apakah nuar berjaya kali ini?

Kalau Tuhan Nak Tunjukkan Semuanya Boleh Berlaku.

Kesilapan wajah seiras pemimpin parti pembangkang meminta Datuk T mengambil jam tanggan Omega adalah kehendak Allah. Dengan kejadian itu, sesuatu tersembunyi terbongkar. Walau lampu di matikan, rakaman pun masih boleh di buat. Perakam otamatik akan merakam jika ada pergerakkan dan akan mematikan rakaman jika tiada pergerakkan dalam jangka masa di tetapkan.

Selepas membalun, kaki dah jadi letih. Barang tertinggal pun dah tak mampu untuk di ambil sendiri. Mungkin juga takut kalau kalau semasa balik semula ke bilek terjumpa kenalan di bimbangkan akan terdedahlah kejahatan yang di lakukan.

Kehilangan jam Omega itu juga kehendak Allah. Dengan kehilangan jam itu menyebabkan Datuk T memeriksa bilik tersebut menyebabkan terjumpa wire berselirat dah akhirnya terjumpa alat perakam yang tersembunyi tersebut.

Ketidak kemampuan Datok T untuk melihat bahan kandungan yang terakam dalam alat perakam juga kehendak Allah. Oleh kerana itu beliau terpaksa mencari pakar supaya rakaman itu boleh di tuntun. Secara otomatik melibatkan ramai orang. Selain Datuk T, pakar yang membekalkan alat software itu juga telah menuntunnya.

Atas kehendak Allah, mereka yang mengunakkan kemudahan SPA itu juga akan terpamer.

Ramai Yang Pucat Perut Bila Video Lucah Terdedah

Pendedahan video lucah baru baru ini bakal buat ramai orang pucat perut. UMA yakin, perakam itu memang sengaja di pasang oleh syndicate untuk kepentingan komersial. Menurut Datok T, bilik beliau juga di pasang dengan perakam tersebut. Perakam yang di kawal secara otomatik tidak perlu pengendalian manual, sudah tentu boleh merakam banyak gambar. Sesiapa yang mengunakan perkhidmatan SPA tersebut pasti mula pucat perut.

Tempat bekerja UMA yang lalu, UMA telah pasang 12 cctv di tempat yang strategic saperti pejabat pentadbiran, line pengeluaran dan di persekitaran kilang. Semua rakaman di buat serentak. Hardisk di jamin boleh menyimpan 6 bulan rakaman sebelum menindih rakaman awal kepada rakam yang baru. Kerja backup rakaman di buat oleh pekerja UMA sebelum rakaman baru menindih rakaman yang lama. Beberapa location penting, UMA sediakan dengan camera yang mampu merakam walaupun dengan cahaya rendah. Sekurang kurang nya bekas tempat kerja UMA boleh menyimpan 6 bulan rakaman. Bagaimana dengan SPA yang hanya mengunakkan 4 cctv camera dan pergerakan objek yang jauh lebih rendah dengan setiap bilek di sediakan satu alat perakam? He...he....he..... alamak datok, Datin.  Handy camera UMA sendiri sahaja boleh membuat rakam 14 jam rakaman berterusan. SPA tadi menyediakan perkhidmatan pelacur. Sudah tentu banyak aksi menarik yang di simpan oleh mereka.

Datok T mengakui gambar beliau ada dalam rakaman yang di dedahkan. Menurut papagomo dari video yang di tuntun, datok T masuk dengan baju berwarna hijan bersama seorang wanita cina dan meninggalkannya kepada wajah yang seiras ketua pemimpin pembangkang itu. Jelas, Datuk T kenal dengan orang yang mirip wajah itu, dan Datok T juga bersubahat dengan perlakuan jijik tersebut.

Datuk T wajib bertaubat.......

Friday, March 25, 2011

Saifudin, Nik Nadzmi lebih sudu dari kuah

Sepanjang kehangatan video lucah nuar di perkatakan yang begitu terasa keperitan selain nuar ialah Saifuddin dan Nadzmi. Merekalah yang paling sebok membuat sidang akhbar. kak wan hanya mengulas isu bahawa beliau tidak mahu melihat video lucah itu kerana hukumnya haram lagi berdosa. Itu pun kerana nama kak wan terpanggil.

UMA cuba melihat ke blog dan twitter nurul kalau kalau ada komen berhubung isu ini yang di kaitkan dengan papa hebat. Reaksi pengunjung twitter juga tiada ada yang berkait kepada isu ini. Boleh di katakan keluarga nuar amat berkecuali dan jika menjawab pun di sebabkan mereka di kaitkan. Mereka cuba mengelak isu ini di bangkitkan dan di bincangkan secara terbuka. Kali terakhir Nurul Izzah update blog beliau pada 15 Mar 2011 di bawah tajuk UCAPAN PERBAHASAN TITAH UCAPAN SERI PADUKA BAGINDA YANG DI PERTUAN AGONG.

Begitu juga dengan twitter nuar. Tidak ada isu ini timbul di twitter. Nuar juga mengawal isu ini di perbahaskan di halaman tersebut. Tidak saperti isu DNA yang lalu. Kita lihat ada pengunjung yang memberikan respond terhadap penyerahan DNA kepada mahkamah.

Nampak gayanya, orang paling menyayati hati berhubung dengan isu ini ialah Saifudin and the gang. Bukan keluarga nuar.

Zaid di bantai, kenyataan dia ada kebenaran.

Sila baca artikel yang telah di alih bahasa oleh Badut Rakyat dari artikel blog Zaid. Kesian Zaid, teruk kena bantai dek pengunjung.

Sumber: Badut Rakyat

SAH !!! ZAID IBRAHIM MENGAKU AKSI DALAM VIDEO ITU ADALAH ANWAR IBRAHIM !!!


Ada satu hal tentang Datuk Zaid Ibrahim yang banyak daripada kita setujui.Beliau ini jenis cakap lepas dan dikenali seorang yang tidak banyak berdolak dalik. Sebab itu barangkali Datuk T pun terdorong ajak beliau joint sekali tengok video seks yang didakwa libatkan Datuk Seri Anwar Ibrahim.

AGENDA NEWS melaporkan Presiden Parti KITA yang pernah satu ketika jadi orang kanan PKR menulis di dalam blog peribadi dan juga kepada media mengaku secara terbuka sudah tonton video yang kini menjadi bualan ramai.Dari sudut pandangnya beliau percaya lelaki dalam aksi video itu adalah Anwar.


“Ramai yang tanya soalan yang salah juga buat andaian.Isu utamanya adalah apakah video tersebut tulen,” kata beliau.

Menurut Zaid,sekalipun percaya lelaki di dalam klip video itu adalah Anwar beliau tidak dapat menentukan adakah rakaman tersebut benar atau palsu.

Menceritakan dari mula,kata Zaid,apabila kali pertama beliau tahu tentang kewujudan video tersebut (Isnin),beliau sendiri teruja seperti orang lain.Sehari kemudian,beliau menerima panggilan telefon minta beliau hadir menyaksikan tayangan tersebut di mana beliau bertemu dengan Datuk Shazryl Eskay Abdullah dan dua yang lain.Menurut Zaid apabila melihat klip video tersebut,beliau tahu itu Anwar.


“Saya tahu wajahnya (Anwar),bila kamu lihat gambar Barack Obama,apakah kamu tanya macam mana kamu kenal itu wajah Obama ???”soalnya sinis dalam satu temubual dengan laman web FMT.

Zaid turut persoalkan kenyataan Anwar bahawa lelaki dalam rakaman tersebut bukan beliau kerana ‘perut buncit’.

“Anwar bukan kurus sangat” katanya.

“Apabila kamu berumur 64 tahun,kamu akan buncit sikit,boleh kamu tunjukkan orang yang berusia 64 tahun dan ada ‘six-pack’ dan macam mana kamu tahu dia sakit belakangnya teruk seperti yang dia selalu sebut ??? Saya tengok aksinya boleh tahan hebat di dalam video itu !!!.Selain itu,mana dia jam Omega yang diambil dari tempat kejadian ??? Dia (Anwar) kata ada pada isterinya jadi kenapa tidak ditunjukkan ???Apa yang saya tahu jam itu ada dengan pihak lagi satu (Datuk T) sebab saya sudah tengok.”


Bagaimanapun,kata Zaid,memandangkan rasa skeptism terhadap institusi sendiri,makmal forensik dan pakar di negara ini, “maka biar kita minta panel antarabangsa yang terdiri daripada pakar (membabitkan) Scotland Yard, FBI, dan juga Pasukan Polis Berkuda Kanada, bersama-sama polis di negara ini bagi mengesahkan sama ada pita itu tulen atau palsu,” katanya.

“Kita sudah lama dilaungkan dengan teori konspirasi.Ceritanya sama,selalu saja ada orang yang hendak jatuhkan Anwar dan semua tuduhan terhadapnya palsu.Kita perlu tahu kebenaran kali ini” kata beliau.

Zaid turut menolak spekulasi bahawa ‘timing’ video tersebut didedahkan ada kaitan dengan pilihanraya negeri Sarawak.

“Kalau video itu didedahkan sebulan awalpun,orang masih kaitkan dengan pilihanraya Sarawak,”katanya.

“Kamu patut tanya Anwar kenapa dia buat ‘aksi’ ini sebelum pilihanraya.Kamu tidak boleh salahkan Datuk T yang buat khidmat awam.Kalau saya jumpa video ini pun,saya akan didedahkan kerana ini melibatkan ketua pembangkang dan perdana menteri di masa hadapan. Bukankah itu kepentingan awam ???

Ditanya apakah beliau akan mengambil pendirian yang sama jika belum meninggalkan PKR, jawab Zaid, “Ya, sudah tentu,”

Menurut Zaid,beliau tidak melihat klip video seks yang membabaitkan bekas Menteri kesihatan Datuk Seri Dr Chua Chua Soi Lek,bertentangan dengan semua andaian, melangkaui rasa malu dan trauma dengan kecurangannya.

“Apa yang mengagumkan saya adalah pengakuan kepada umum yang beliau (Soi Lek) melakukan kesilapan.Dia bersedia bertemu penyokongnya,mengaku salah yang pernah dilakukannya,memohon keampunan dari keluarganya.Kita ahli politik tidak sempurna tapi apabila ‘kantoi’ kita harus mengakuinya dan jujur terhadap kelemahan kita.Setiap kali ada tuduhan salahlaku seksual atau penyelewengan melibatkan Ketua pembangkang, DAP dan PAS akan melindungi dan teguh mempertahankan beliau.

“DAP dan PAS tidak meminta sebarang penjelasan dari Anwar,jadi Anwar bebas dah tidak perlu bertanggungjawab pada sesiapapun di atas segala tingkah lakunya,”kata beliau.

UNTUK SELANJUTNYA

KLIK DI SINI

SAH !!! ANWAR DAH KANTOI !!! RAKAN LAMA PUN TELAH MELIHAT VIDEO ITU

MEMANG PATUT SURUHANJAYA DIRAJA DITUBUHKAN DAN PEMIMPIN PAKATAN HARUS MELIHAT KEBENARAN


ANWAR IBRAHIM 'CHECK MATE'

GAME IS OVER...OPSSSS....

Camera di pasang oleh UMNO?

Ramai yang mempertikai macam mana GOMO dapat melihat warna baju Mr T berwarna hijau dan kemudian gambar lucah pula dikatakan hitam putih.

UMA juga terlibat dengan pemasangan cctv di tempat kerja sikit masa dulu. Kejituan alat camera dan perakam amat penting. Di dalam rakaman kurang cahaya, colour censor pada camera tidak mampu bekerja dengan baik. Secara tidak langsung signal di hantar secara hitam putih. Camera juga mampu menangkap object di dalam gelap jika camera di lengkapkan dengan infra ray. Tidak mustahil, tentera Amerika dapat mengambil gambar pengeboman mereka ketika perang Iraq yang lalu walaupun serangan di buat pada waktu malam.

HD recorder pula dapat meningkatkan noise ratio dan merakam detail dengan lebih jelas. Perakam tidak perlu di control. Rakaman akan di buat secara otomatik jika ada object yang bergerak didalam scope range camera tersebut. Alat perakam boleh di sembunyikan. Ia boleh hidup sendiri dan mati sendiri jika tiada objek bergerak dalam masa yang di tetapkan.

Dari itu, gambar Datok T adalah berwarna ketika lampu belum lagi di matikan. Manakala gambar lucah di dalam hitam putih kerana semua lampu telah di matikan.

Tapi perlu ingat, di dalam tiada satu cahaya sekali pun, dan mungkin Icatch tidak mampu merakamnya, Allah tetap nampak kederhakaan manusia mengabaikan laranganNya. 

Benarkah UMNO yang pasang camera dan perakam tersebut. UMA berpendapat nuar bukan di perangkap dalam sistem itu tetapi nuar terperangkap dalam sistem yang terpasang. Tempat itu, kalau nuar tak masuk pun memang ramai pelakon lain telah beraksi. Tuan punye sistem mengambil kesempatan dari aksi aksi tersebut.

 

Dia dah mula bukak cerita

Ha...Ha...Ha....Kan UMA dah cakap papagomo ada syer dalam pembikinan video lucah tu. Sekarang papagomo dah mula bukak cerita. Drama yang penuh dengan suspend. Wakakah.......

Apa apapun papagomo setiasa di hadapan dari yang lain. Sikap gurkha papagomo dan berani meredah keadaan dengan trick trick yang mengelirukan setiasa berjaya melepasi sempadan. Papagomo seorang yang berani merempuh cabaran.

UMA tabik spring kat papagomo.

Nak dengar cerita papagomo, klik sini.

Ngantung Nama 6 Apr, Muai Undi 16 Apr

Seramai 979,796 orang pengundi berdaftar manakala seramai 18, 363 undi pos layak mengundi di piliharaya Negeri Sarawak yang ke 10, yang telah di tetapkan pada 16hb April 2011.

Pengerusi Piliharaya, Tan Seri Abdul Aziz Mohd Yusuf berkata Dun Negeri Sarawak telah di bubarkan pada 21 Mac yang lalu. Menurut  Fasal (4) Perkara 21 Perlembagaan Negeri Sarawak, Piliharaya hendaklah di jalankan selepas 60 hari Dewan Negeri di bubarkan.

Untuk menyemak pemilih undi berdaftar sila lawati www.spr.gov.my atau sms " taip SPR SEMAK NO. KAD PENGENALAN dan hantar ke 15888

Sebarang pertanyanaan berhubung hari mengundi sila hubungi ibupejabat SPR Putrajaya (03-88856500) atau Pejabat Piliharaya Negeri Sarawak 082-254 867.

Yang selebihnya bacalah sendiri. UMA pun tak berapa faham. Satu lagi cara membantu pemahaman  bahasa daerah.

Trio bakal bertukar jadi Duo

Johari pelincir membuat statemen lagi. Menurut Johari pelincir bahawa Datuk Shuib Lazim tidak terlibat dalam komplot Datuk Sazyrl dan Tan Seri Rahim (TSR). Menurut beliau lagi, Datuk Shuib pun kata pelaku itu bukan nuar.

Heee....licin betul pelincir nie. Patut TSR kata pelincir itu lubricant bukan KY Jelly. Lubricant lagi bahaya dari KY Jelly. KY Jelly tidaklah merosakkan kulit. Lubrican ialah hazardous chemical. Mesti di lampirkan dengan MSDS (Material Standard Datasheet). Sesiapa yang nak jumpa Johari pelincir pastikan bawa MSDS bersama. Takut kalau ada bencana akibat dari sentuhan beliau, doktor pun tak boleh rawat segera. Barang hazardous chemical, kalau nak guna mesti ada latihan awal. Sesiapa yang belum di latih jangan sesekali berjumpa dengan pelincir Johari. Merupakan satu kesalahan.

Nampaknya, semua PKR dah di latih spin. Kelabu jadi hitam kata TSR.

Trio dah tinggal Duo.



Thursday, March 24, 2011

Dahlah, malam jumaat tak baik cerita cerita lucah. Kesian orang Sarawak dok sorang sorang

Hantu banggang punye nuar. Sampai hilang mood nak baca cerita pasal Sarawak. Kesian Rajahmas terkial kial sorang sorang. Tapi Rajahmas pun minat cerita nie?

Mari kita ramai ramai pergi ke Sarawak. Apa kata Snap tetang PKR? Boleh blogger Sarawak cerita sikit? UMA nak cerita Sarawak, UMA tak berapa faham. Cuma faham sikit sikit aje. Hadi kata orang Sarawak masih pakai cawat. Cara berfikir masih kuno. Kat Sarawak tu ada SPA ke? Pemimpin persekutuan ada yang ketagih urut. Malahan urut mengurut. Awak urut saya, saya urut awak.

Dengar khabar bahagian utara Sarawak keadaan sokongan kepada Bn mencemaskan. UMA masih belum dapat bayangan sebenar tentang keadaan di sana. Harap harap papagomo dan gap and the gang cepat cepatlah turun ke Sarawak. Kak wan pun dah tak minat dengan video tu. Kalau penat, mana tau Rajahmas boleh tolong cari tempat picit picit kot, he....he.....

Yok, kita layan Sarawak. Dah pudar dah asyik tenggok muka nuar.


Sazryl menipu, Azizah Takkan buat yang haram.

kak wan menafikan bahawa beliau pernah minta Sazryl untuk menuntun video lucah pelaku mirip muka pemimpin parti pembangkang. Melihat video lucah haram di sisi Islam.

Ha....macam tulah kak wan. Kalau UMA tak percaya, sebelah mata pun UMA tak mahu tenggok. Kalau nak tenggok itu maknanya percaya. Semalam lagi UMA dah cakap macam tu. Tapi UMA tenggok kak wan cakap tak iklaslah. Apatah lagi nuar pantau cakap kak wan. Cakap macam baca skrip aje.  kak wan takut ye????

Lepas nie, kemana nuar pergi, dia akan bawak kak wan. Nuar tahu cakap dia orang dah tak percaya. Dia akan jadikan kak wan sebagai perisai. tak pernah di buatnya kak wan sebagai jurucakap sebelum ni. Kak wan hati hatilah ye! Jangan terlalu banyak cakap.  Kalau terlalu banyak cakap, nanti orang pula tak percaya cakap kak wan. Alah......yang main pun belum tentu dah tenggok kak wan.........Takpe, cikgu bad dah tolong tenggok 2 kali kerana ada dua kali pancut..

Tenggok tu haram. Buat kerja tu tanggunglah sendiri, kak wan kan?

Rakyat masih lagi tertanam di hati jenayah TS Rahim

Dah UMA selalu ungkapkan bahawa UMA bukan orang politik. Jadinya UMA memang tak faham kesah dan hal hal orang politik. Apa yang UMA tulis hanyalah kefahaman sebagai rakyat biasa sahaja. Taraf kefahaman politik UMA sama sahaja dengan kefahaman anak anak muda sekarang ini.

Kecemerlangan bekas CM Melaka TS Rahim dah lama berlalu. Apa yang UMA faham bahawa beliau pernah di ambil tindakkan undang undang ke atas diri beliau. Sebab itu TS Rahim dah takde dalam kepimpinan kerajaan. Ini menambahkan keyakinan rakyat yang dia memang bersalah.

Kes video lucah pelaku mirip ketua parti pembangkang ada juga kebaikannya. Di ruang yang ada, sekali lagi rakyat di bawa ke kesah silam. Sekali lagi kesah pembohongan nuar terdedah. Nuar suka menjual nama boss sendiri dalam menguatkan hujah. Seingat UMA, Tun M pernah menyentuh hal jual nama ini dalam salah satu perhimpunan agong UMNO yang terdahulu. Tapi UMA tak faham apa yang di maksudkan oleh Tun M pada masa itu. Sekarang sudah jelas. Nuar telah berbohong sejak dahulu kala lagi. Bohong adalah budaya hidup nuar. Bohong, budaya hidup orang Yahudi.

DS Najib tak bertimbang rasa pada bekas boss.

Dalam banyak hal nuar akan kaitkan, UMNO jika apa apa berlaku pada diri dia. Sekarang ni dia dah berubah sedikit. Sejak dia kata dia sayangkan UMNO pada PRK Merlimau dahulu. nuar dah tak kutuk UMNO dalam sebarang masallah dia sekarang ni. Dia tak mahu ahli UMNO marah. Dia masih perlukan sempati orang Melayu.

Tapi tidak pada DS Najib. Nuar masih teringat keikraban dia dengan DS Najib. Sebab itu jika ada apa apa, terpekik terlolong dia panggil DS Najib supaya bersama sama menanggung masalah dia. Punye ikrab dah macam fobia pulak. Sampai main dengan amoi pun masih teringat DS Najib. Baik baik boleh pancut 10 dah tinggal 2. Permainan 1 jam tinggal 20 minit. DS Najib patut bertimbang rasa kepada bekas boss sendiri.

TS Rahim dah masuk daun pula. UMA lihat kepetihan berucap masih lagi baik. Saling tak tumpah macam TS Musa Hitam. Nampaknya TS Rahim dah mendahului Saifudin berhubung kempen DNA yang hendak di jalankannya. Syabas Tan Seri.......

Pelicir bukan KY Jelly - Kata TS Rahim

UMA rasa puas. Puas dengan penjelasan The Trio berhubung pendedahan video lucah lelaki mirip nuar. UMA mengambil kesempatan memohon maaf kepada TS Rahim di atas article UMA bertajuk Tan Seri Rahim Thamby Chik, keluarlah dari lobuk mu, semalam. Bukan apa Tan Seri, UMA rasa rakyat Malaysia dah keliru habis. Sebab itu UMA gesa supaya Tan Seri keluar mebuat kenyataan.

Saperti UMA sangka si Dajal Johari tu memang ada niat yang tersembunyi kerana UMA juga terfikir kenapa dia keluarkan kenyataan terlalu lewat sedang isunya begitu besar. Rupa rupanya ada niat hendakkan pelincir hu..hu...

Nuar ni dah tak payah buat kerja lain lagi dah. Hari hari turun naik mahkamah dan balai polis. PM sebuk buat lawatan keseluruh negara memastikan rakyat mendapat pembelaan. Nuar turun naik mahkamah tentang salah laku. Dua tempat yang paling dia tidak percaya, polis dan mahkamah. Itulah tempat dia berkampung!!

Kali pertama kumpulan Melayu bergabung. Rakyat biasanya akan membuat sesaorang itu sebagai mewakili pertubuhan yang di ceburi. Kalau persepsi  ini di terima, ini maknanya UMNO, PERKASA dan PKR bergabung mendedahkan isu zina ini. UMNO di wakili TS Rahim, PERKASA di wakili Shuib Lajim dan PKR di wakili Sazryl Eskay Abdullah. Wow, satu kumpulan besar Melayu............

Pepatah Melayu ada berkata, nak tahu kebaikkan sesaorang bertanya pada sahabat dan keburukannya pula bertanya pada musuh. Nuar selalu buat kelainan. Nak tahu buruk nuar tanya pada sahabat. Nak tau baik nuar tanya pada musuh negara.

UMA berdoa agar kes video lucah ini dapat di selesaikan seberapa segera. Rakyat memang nak tahu.

Ha...Ha...Ha.....Tipah Tertipu.

Dalam tulisan UMA pada tajuk Hebat sungguh Blog YB Johor. Dalam banyak banyak blog YB Johor, UMA cukup kagum dengan blog YB Dun Bukit Serampang kerana setiap post beliau mendapat respond melepasi atau hampir kepada 1000 responder. Telah mengalahkan blog Chedet, Kickdefella atau Ummi Halfidah.

Rugi kalau tak melayari blog YB Bukit Serampang. Klik sini. Blogger UMB patut belajar dari YB Bukit Serampang.

YB pun biasa main belakang ke YB. Haa....Ha...Ha..... Tipah tertipu.

Wednesday, March 23, 2011

Kenapa, tak percaya?

Dalam bullitine Utama sebentar tadi ada dinyata kan kak wan ada sms The Trio supaya menghantar salinan video. Hi, kalau takde kena mengena kenapa nak tenggok? Sudah percaya ke? Dahlah kak wan. Barang dah jadi kes polis. Manalah boleh bagi salinan. Sepatutnya kawtim dulu, bukan buat report dulu. Kalau nak tenggok juga, tepuk aje bahu TS Rahim, garenti dia bantu. Kan asalnya mereka memang nak tunjokkan  kepada kak wan suami isteri. Dah jadi macam nie, dah tak boleh buat apa dah.

Dari dulu UMA mempunyai peganggan bahawa kak wan memang tahu tabie si nuar. Kehidupan kak wan dengan dia bukan sehari. Alah bisa tegal biasa. Kucing, kalau tak makan pun dia cium juga. Cerita nuar ni bukan baru sehari. Kak wan dah dengar dari orang yang kak wan percayai pun. Gerak geri dia dah boleh berbahasa seribu cerita. Sebab itu naluri kak wan begitu tinggi untuk mempercayainya dan ingin melihat sendiri perlakuan tersebut. UMA yakin, kalau kak wan tidak mempercayai kes itu jangan kata nak tenggok, padang sebelah mata pun kak wan tak sudi. Hai, inilah dia hati isteri.

Istoqomah ajelah kak wan. Lebihkan doa. UMA yakin telah ada detik di hati kak wan. UMA percaya ramai yang telah doakan untuk kebaikan diri kak wan. Kami sedar, kak wan hanya seorang isteri.

Papagomo Terlibat dalam pembikinan Video Lucah?

He...He...he... Bukan apa, papagomo, gap dan breaveheart selalu berkumpul kat Hotel De Palma, Ampang. Bila Trio adakan perjumpaan dengan D Johari kat hotel tu pasal cerita lucah, kot kot papagomo, gap and the gang ada share kot? Manakala papagomo memang banyak simpan video 18sx pemimpin pas.  Hee...he....he... Jangan marah papa!

Nampaknya satu lagi aduan polis perlu di buat. Yang nuar buat ialah kesalahan menayang video lucah. Tapi cerita yang sebenar ialah tentang kesalahan berzina. Yang rakyat nak tahu bukan siapa yang tayang tapi siapa yang main? Yang tayang tu semua orang dah tau. "Trio" dah tampil mengaku menayangkan video tersebut. Nuar ni takde cerita lain ke selain main depan belakang atas dan bawah. Orang besar besar, kalau nak buat kerja macam nie memang perlukan agen. Agen yang buat tawar menawar, masa dan tempat. Agen akan simpan rahsia. Tapi jangan buat agen marah. Habis di selongkar. Kan elok kalau nak main macam tu pergi negeri seberang, buat tawaran sendiri. Takde siapa yang tau.

Apa apapun GAPS dah buat demo supaya di adakan Suruhanjaya di Raja menyiasat kes ni. Kita tunggu apa berlaku selepas ini.

Kenapa Dato' Johari Berdiam Diri Terjawab.

Saperti sangkaan UMA, amat pelik Dato' Johari Mendiamkan diri sedangkan beliau telah mengetahui keujudan video lucah itu lebih awal. Beliau berpangkat tinggi di PKR. Satu cerita besar tentang pemimpin parti sendiri boleh di diamkan. Kalau dia beritahu awal kepada nuar, pasti tentera nuar saparti Nik Nadzmi, gurkha Thien, Salifudin dan buat serang hendap kepada "Trio". Rupanya ada undang di sebalik batu.

Untuk melihat udang yang di simpan oleh Warisan2057, sila klik sini.

Tan Seri Rahim Thamby Cik Mengaku

Rahim bersama dua rakan mengaku ‘Datuk T’ atau ‘Datuk Trio’...
Bekas Ketua Pemuda UMNO Tan Sri Abdul Rahim Tamby Chik mengakui dia bersama Datuk Shazryl Eskay Abdullah dan Datuk Shuib Lazim adalah 'Datuk T' atau 'Datuk Trio' dalam sidang media di Impiana KLCC sebentar tadi. Beliau turut mengaku tayangan video di Corcosa Sri Negara baru-baru ini diatur oleh beliau dan dua rakannya. BERITA LANJUT MENYUSUL-23/3/2011

Sumber: Agenda Daily 

Tan Sri Rahim Thamby Chik , keluarlah engkau dari lobok mu!!!

Dato' Johari Abdul, Ahli Parlimen Sungai Petani dan juga Ahli Majlis Pimpinan Pusat Keadilan telah mendedahkan bahawa TS Rahim Thamby Chik telah cuba melakukan rasuah politik kepada beliau dengan berjanji untuk membawa beliau berjumpa dengan Perdana Menteri, Dato’ Seri Najib Tun Razak. TS Rahim Thamby Chik juga menyebut bahawa dia akan uruskan segala keperluan kewangan dan keselamatan D Johari.

Ya Tan Seri, Jika benarlah bagai dikata, sila keluarlah engkau dari lobok mu dan nyahlah dari UMNO kerana perbuatan mu sebenarnya amat jijik dan membunuh seluruh maruah ahli UMNO. Kami tidak mahu mencari ahli dengan cara helah begini. Kami mahu ahli UMNO yang benar cinta kepada perjuangan, bangsa dan agama. Kami bukan parti rasuah. Cukuplah jenayah yang pernah engkau lakukan sebelum ini.


Tetapi jika engkau di fitnah, aku seru rakyat di negara tercinta ini, marilah kita bangkit menentang dajal dajal yang selama ini membuat kita sentiasa hidup di dalam kekeliruan. Kita sentiasa bermusuh di antara kita akibat kegelojahan mereka untuk memegang tampok politik negara ini tampa menghiraukan kerharmonian kita semuanya.


Lalu keluarlah engkau Ya Tan Seri sekarang bagi menyatakan yang hak.

Mereka lagi hebat dari CSI

Hoi, cepatnya terjawab. Dari Blog Merah Tinta merungkai kesah di sebalik dakwaan video lucah yang pelakunya iras iras nuar ibrahim. Beberapa nama baru pula terkeluar. Nama Tan Sri Rahim Thamby Chik dan Dato’ Eskay Shazril Abdullah di sebut sebagai orang yang melakukan konspirasi untuk menjatuhkan perwatakan nuar ibrahim. Blog MIM mempertikaikan sanggahan Dato Johari Abdul, Ahli Parlimen Sg Petani, Ahli Pimpinan Pusat Keadilan. berhubung komen D J tentang susuk tubuh pelaku dalam video tersebut. MIM bertanya apakah D J pernah melihat nuar berbogel?


Dalam sidang akhbar D J itu juga, D J dan Saifudin memaparkan gambar orang yang menjadi dalang sebenar yang melakunkan drama tersebut. Wau, memang iras muka nuar. Cepat betul dia dapat tangkap. Kalah CSI? Apa lagi tunggu, humban ke balai polislah?

Kalau gitu, D J dan Tan Sri Rahim Thamby Chik adalah di antara orang terawal melihat video tersebut.
  1. Isu penting. Kenapa D J tak laporkan kepada nuar lebih awal?
  2. Kenapa nuar berdiam diri jika telah mendapat maklumat awal tersebut?
  3. Tidak begitu yakin Johari boleh menyimpan rahsia cerita yang sebegitu rupa tetapi berani pula membuat pendedahan apabila telah terbungkar. Dia bukan calang calang orang di PKR.
  4. Mereka seolah olah dah ada makulumat awal, saperti gambar, nama sebenar Datuk T, Tan Seri Rahim Thamby Chik dan rakaman video. Kenapa tiada usaha untuk membenterasnya hingga terdedah.
  5. Apa hasrat tersembunyi mendiamkan diri di peringkat awal dan sekarang bercakap bukan bukan.

Pkr ni apa apa pun ada.

Japan Relief: Our Heart Are With You Japan.

Berikan sokongan anda kepada Pasukan Bulan Sabit Merah dalam membantu bencana di Jepun dengan memberikan sumbangan derma kepada Persatuan Bulan Sabit Merah Malaysia (MRCS) Tabung Bantuan Bencana Antarabangsa, di akuan Maybank bernombor 5144-2210-2657. Untuk maklumat lanjut sila lawati www.redcrescent.org.my

Sumber: SMS melalui Maxis.

Hebat Sungguh Blog Blog YB Johor.

Semasa UMA bekerja sebagai pengurus pentadbiran di kilang tempat UMA bekerja dahulu, UMA lah yang berusaha supaya majikan menyediakan file server dan mail server. Apabila qoutation di terima, UMA memileh option yang paling tinggi. UMA jelaskan kepada Factory Manager sebab pemilihan yang UMA buat. FM bersetuju. Pada hari perbincangan dengan vendor, 2 sister company lagi memilih yang lebih rendah. UMA berikan sebab sebab UMA. Akhirnya mereka ikut pilihan UMA. Walaupun takde apa apa kursus komputer, boleh tahan jugalah, UMA sebagai server administrator di branch factory UMA.

Hal hal komputer di kilang, UMA ni boleh tahan juga. boleh jadi bomoh komputer. Staff Jepun pun cari UMA kalau mereka menghadapi masalah komputer. Adat bomoh, cong mesti nak lebih....

Meneliti blog blog YB Johor, UMA terasa amat hiba. UMA tahu cost penyediaan hardware dan software memang mahal. Apatahlagi orang orang kerajaan. Bukan nak belajar sendiri. Semuanya perlu di sediakan. Cost server, network, router dan mengupah bena standard blog. Blog Yb Yb Johor di pertanggungjawabkan kepada Unit Sains Komputer Dan ICT Negeri Johor. Oh bukan sikit belanja.

Untuk mengakses blog blog YB Johor terdapat pautan dari Agenda Daily Portal News. Di bawah Menu Laman utama terdapat link kenegeri negeri di Malaysia atau terus taip;  http://adun.johordt.gov.my/ di ikut klik link ke Dun yang di kehendaki.

Selepas melihat ke semua blog page adun adun ini, UMA berasa teramat teramat kesal. Kecuali Adun Mahkota, Adun Parit Raja, Adun bukit Batu, Adun Semarang, Adun Semerah, Adun bukit Serampang, Adun Kemelah, Adun Sungai Balang, Adun Tiram dan Adun Permas yang lain semuanya hampas. Hanya 10 blog dari 56 blog yang mengambil faedah dari kemudahan juta ringgit yang di sediakan.

  1. Blog Aktif : Saperti di nyatakan di atas. (10 blog)
  2. Blog hangat tahi ayam:  24 blog. Satu dua arikel atau di penuhi gambar katak atau berita mendapat cucu baru.
  3. Blogger yang tak tahu dia ada blog, 22 blog
  4. Selain blog yang di sediakan, ada juga adun yang mepunyai blog peribadi dan facebook ; iaitu Adun Mahkota, Adun Parit Raja dan adun Semarang.
  5. UMA cukup kagum dengan Adun Bukit Serampang kerana setiap entri yang di hantar boleh dapat lebih dari 1000 reponder. Sampai ada responder yang bertanya macam mana dia iklankan blog beliau tersebut. Sayang, Adun Bukit Serampang telah mula tidak update blog beliau sejak akhir tahun 2010.
  6. Ada juga Adun yang tidak promosi nama saperti Adun Permas.
  7. UMA nasihatkan kepada Adun Sungai Balang supaya mempunyai facebook. UMA yakin boleh berbual dengan remaja. Banyak input boleh di perolehi.
  8. Blogger hangat tahi ayam banyak yang syok sendiri. Upload dua kali gambar, memaklumkan dapat cucu, dan hanya tayang gambar diri sahaja. Ada juga yang mengucapkan selamat melayari blog beliau tetapi cuma page itu aje yang ada.
  9. Ada blog dalam pembenaan, dari tahun 2009 hingga hari ni tak siap siap.
  10. Ada blog untuk orang yang telah mati, orang yang masih hidup takde pula. Saperti blog Adun Tenang. Apa punye administrator?
  11. Ada Dun yang kita pun tak tahu siapa nama Yb di Dun tersebut.
Inilah masalah kerajaan yang UMA cukup tak kuasa. Kerajaan suka sediakan kemudahan tetapi tiada maintenance atau followup. Buat beribu ribu padang futsal lepas tiga bulan jadi pandang yang merbahayakan penguna. Buat tandas awam, takde kepala paip/takde air. Buat Dewan Serbaguna, takde pentadbir, pintu tingkap pecah dan ceiling menyembah bumi. Buat blog, tapi tak tahu nak guna.

Kadang kadang betul juga kata pembangkang. Kerajaan suka buat projek supaya kroni kroni senang cari makan. Selepas projek siap, projek tersebut tidak memberi faedah kepada rakyat.

Hallo YB, YB. Apa yang duduk kalut sangat. Kalau YB bekerja, ada report yang YB boleh buat. Kalau goyang kaki memang tak tahu apa nak report. Kalau YB melawat kawasan mesti ada persoalan yang di timbulkan oleh penduduk otomatik dia menjadi isu. isu itu yang perlu YB jelaskan kepada rakyat yang lain melalu blog.

Hallo YB, dalam pertemuan YB dengan rakyat, mesti ada persepsi rakyat yang tidak betul. Persepi itu juga mungkin berlaku di lain lain tempat. YB boleh ambil persepsi tersebut dan di perbetulkan. Kemudian sebar kepada mereka yang lain.

Hallo YB, dalam setiap penggal mesti telah di tetapkan perancangan. Matrix perlu di sediakan. Perancangan itu perlu di sebarkan kepada rakyat baru rakyat tahu yang yb sentiasa sebok.


Hallo, hallo Yb. Kami ni blogger nak tolong Yb. Kami perlu maklumat dari YB. Nak jumpa bukan senang, nak telefon belum tau dapat. Tulislah yang yb rajin bekerja dalam blog itu barulah kami dengan rakyat tahu apa yang yb buat.

Apakah YB lebih sebuk dari Anwar Ibrahim atau DS Najib. Ye ke? Anwar boleh update twtter setiap 1 jam. DS Najib boleh jawab semua soalan/komen dalam facebook beliau. Nak beritahu rakyat tak perlu tulis berjela jela. Anwar tulis hanya satu ayat dalam jawapan di twitter dia. Itu pun tak boleh buat? Kalau begitu memang tak buat kerja.

UMA nasihatkan kepada Agenda Daily buang aje link ke Laman Blog Rasmi ADUN negeri Johor. Buat di ketawakan rakyat aje. Blog admistrator buatlah satu report, blog mana yang aktif dan tidak aktif feedback balek kepada mereka. Tak perlu sediakan kalau ianya tidak di gunakan. Keluarkan report kepada MB.

Kalau kat kilang aku, mati kau semua.

Kepada warga Johor. Mana mana Yb yang pandai bercakap tapi tak pandai membaca dan menulis, lebih baik jangan pilih mereka lagi. Yb yb ni report pada MB. Kerana hari hari dia memang mengadap MB. Kalau MB tahu dia buat kerja, mana kita tahu dia buat kerja. Tapi yang pilih mereka adalah kita. Jadi wajar mereka report kepada kita. Kalau mereka tak mahu report, kita jangan pilih dia lagi.

Tolong buatlah betul betul. PRU Dah dekat nie. Lainlah kalau PRK, senang sikit nak dapat maklumat.


1/10, 10/12-09, 9/3-10 dengan 5 artikel.
No DUN Nama Wakil Rakyat Last Update Lain Lain Catitan
1 Mahkota YB Hj Md Jais Hj Sarday 15/3/2011 http://mahkota.net
2 Buloh Kasap YB Datuk Hj Othman bin Jais
Sorry, there is nothing to display...
3 Tangkak YB Goh Tee Tee 15/02/2010 25/6-09, 12/7-09, 12/2-10
4 Benut YB Datuk Ir Hasni Hj Mohammad 24/06/09 1 artikel
5 Tenggaroh YB T. Murukasvary 01/09/09 2 artikel dengan 1 gambar wanita MIC
6 Paloh YB

7 Johor Lama YB

8 Tg Surat YB

9 Kukup YB Md Othman Hj Yusof 30/06/09 3 artikel termasuk seminar bengkel laman blog pada 25/6/09
10 Bentayan YB Gwee Tong Hiang 09/04/10 5 artikel dari 14 Dec '09 hingga 9 Apr '10
11 Parit Raja YB Aziz Kaprawi 29/07/10 http://www.azizkaprawi.com;http://www.facebook.com/azizkpw
12 Jementah YB Dr Lee Hong Tee 23/06/09 Mengalukan kesudian melayari blog? He..he..
13 Bekok YB

14 Bukit Batu YB Cheong Chin Lian 15/03/11
15 Bukit Naning YB Datuk Hj Abdullah Md Ali 22/07/09 Dua kali sahaja; 20/7-09 & 22/7-09
16 Semarang YB Datuk Samsolbari Jamali 03/03/11 http://dunsemarang.blogspot.com
17 Bukit Permai YB Hj Kamaruzaman Ali 25/06/09  25/6 sahaja.
18 Semerah YB Datuk Hj Ariss Samsudin 15/03/11
19 Senai


20 Bk Serampang YB Hj Tahir Mohd Ta'at 31/12/10 Fantastic. Setiap article mendapat lebih dari 1000 respond. Kenapa tak update?
21 Senggarang YB Jaaffar Hashim 21/07/09 Cover note sahaja.
22 Endau


23 Serom


24 Gambir


25 Skudai YB Dr Boo Cheng Hau 26/06/09
26 Sri Medan YB Datuk Hj Ahmad Zahari Hj Jamil 31/07/09 HARAP MAAF , BLOG DALAM PENYENGGARAAN.
27 Johor Jaya YB Tan Cher Puk 24/06/09 2 artikel pada 24/06-09
28 Stulang YB Mok Chek Hou 22/07/09 26/6, 22/7-09 dengan 5 artikel.
29 Jorak YB Dr Sharuddin Md Salleh 20/04/10 Peminat gambar katak.
30 Sungai Abong

Sorry, there is nothing to display...
31 Kahang YB R.Vidyananthan 09/07/09 25/6, 1/7, 9/7 dengan 3 artikel
32 Kemelah YB Ayub Rahmat 23/01/11 http://www.facebook.com/ayubrahmat
33 Sg Balang YB Dr Robia Hj Kosai 15/03/11 Patut ada facebook. Masih sesuai melayan remaja.
34 Kempas YB Datuk Hj Osman Hj Sapian 22/06/09 LAMAN WEB INI MASIH DALAM PEMBINAAN. HARAP MAAF
35 Tg Puteri YB Hj Adam Sumiru 08/12/09 Satu hari buat 5 post terus bersara?
36 Tenang YB Datuk Sulaiman Bin Taha 22/06/09 Cover page sahaja. Al Fatiha........
37 Layang layang YB Hj Onn Mohd Yassin 23/06/09 Nur Farah Hanan Binti Mohd Shaeyfulnaezam
38 Tiram Tiada nama 15/03/11 petikan akhbar The Star
39 Machap

Sorry, there is nothing to display...
40 Yong Peng YB Lim Kee Moi
Sorry, there is nothing to display...
41 Maharani

Sorry, there is nothing to display...
42 Mengkibol YB Ng Lam Hua 29/09/09 Tulisan Cina dengan 1 artikel
43 Penggaram YB Koh Chai @ Koh Chee chai 22/10/09 22/6 Bengkel Blog 22~25 Jun 2009
22/10 hanya satu perkataan "Bertempat"
44 Nusa Jaya YB Datuk Hj Aziz Sapian 24/06/09 “Blank”
45 Pg Rinting YB Chia Song Cheng 04/09/09 Selamat melayari blog ini. He..he....
46 Parit Yaani YB Ng See Tiong
Sorry, there is nothing to display...
47 Permas
24/02/11 Semuga di teruskan. Tulislah nama YB!
48 Pasir Raja YB Datuk Dr adham Bin Baba 09/03/10
49 Panti YB Datuk Hj Baderi Hj Dasuki 31/12/10 17/3, 6/12,17/12,31/12-10
50 Pulai Sebatang

Sorry, there is nothing to display...
51 Pekan Nenas YB Tang Nai Soon 25/06/09 Pg 1 gambar,Pg 2 Tulis Cina.
52 P Wangsa YB Datuk Hj Abd. Halim Hj Suleiman 18/01/10 Sejarah Dun Puteri Wangsa sahaja.
53 Rengit YB Hj Ayub Hj Jamil 18/05/10 Gambar Yb sahaja. Boleh tahan muda lagi.
54 Pemanis YB Lau Chin Hoon 27/06/09 23/6, 27/6-09. Sedap pulut kuning tu...
55 Sedili YB Hj Rasman Hj Ithnin 17/08/09 25/6, 9/7, 17/8-09. 17/8-09 ulang cetak gambar 9/7
56 Penawar. YB Hamidah Mansor 13/10/09 5/10, 10/10, 12/10, 13/10

Catatan Popular

Listen To Quran

Listen to Quran

Srikandi 7

Confuse

Confuse

Abang dengan Pakcik duduk sini sampai PRK Merlimau tamat ye bang, ye pakcik!!! Eh! akak pun ade!!!