Halaman

Tuesday, May 31, 2011

YB Zul Kulim kena CABUL?

Blog Yb Zul Kena cabul? Takpe Yb, nama blog Yb memang tersenarai dalam list. Yang menghairankan ialah nama blog GAP di antara yang paling atas untuk di godam. Hingga hari ini masih berdiri gah. Mungkin Yb dan GAP dapat berkongsi maklumat dengan kami blogger cakai bagaimana cara mempertahankan pencerobahan dan kaedah yang Yb Zul ambil bagi mengatasinya.

Blogger pembangkang sapatutnya tidak perlu takut. Belum lagi jadi pemerintah dah block sana dan block sini. Kata nak amalkan kebebasan bersuara. Lawanlah dengan hujah. Bukankah itu kononnya perjuangan kamu? Hingga hari ini kerajaan memberi kebebasan kepada kamu berkarya dan menyuarakan pendapat dan pandangan kamu. Kami yang jadi gelisah dengan kelonggaran kerajaan yang melampaui batas. Kami yang takut rakyat menderita akibat kebebasan yang saperti tidak di kawal. Itu pun pembangkang kata kerajaan zalim?

Semoga Yb Zul akan terus berkarya. Kami blogger cakai memberi pandangan sekadar persepsi. Yb, antara orang yang terlibat secara terus dan mengetahui fakta sebenar. Yb mampu mematah hujah hujah pembohongan mereka. Selamat berkarya YB.

Monday, May 30, 2011

Pemimpin yang kurang ajar!!!


Nga Kor Ming pemimpin parti anti Islam telah bersikap kurang ajar memasuki rumah orang Melayu tanpa membuka kasut. Inilah akibat memandai mandai. Kalau tak faham adat Melayu, beliau patut membawa orang Melayu bersama beliau ketika berkunjung kerumah orang Melayu supaya panduan dapat di berikan bagi mengelak melanggar perkara yang bertentangan dengan adat Melayu.

Apakah Kor Ming baru tinggal di Malaysia? Apakah selama ini tidak pernah bergaul dengan orang Melayu? Jika perkara seperti ini beliau masih belum boleh memahaminya, bagaimana untuk menjadi pemimpin kepada orang Melayu apatah lagi untuk membelanya?

Adat memasuki kerumah orang Melayu dengan membuka kasut. Ada sesuatu yang penting membuka kasut sehingga ia di terima sebagai adat oleh orang Melayu kerana ada kaitan dengan ibadah. Keseluruhan rumah orang Melayu adalah tempat ibadah. Tempat ibadah mesti suci dari najis. Dari itu, apa juga yang boleh menyebabkan najis di luar rumah hendaklah di tegah dari masuk kerumah. Dari itu kasut yang di gunakan di luar rumah adalah terdedah kepada najis yang boleh mencemarkan kesucian di dalam rumah.

Ramai juga orang yang marahkan tuan rumah kerana membenarkan Kor Ming memakai kasut kedalam rumah itu. Orang Melayu mempunyai budi bahasa yang cukup tinggi dan sentiasa menjaga maruah tetamu. Walaupun dalam hati berkata kata, beliau hanya menunggu mereka semua pergi untuk membersihkan semula rumah beliau.

Tapi Kor Ming ni memang tak tahu adat. Di tambah lagi dengan sifat bongkak. 6 orang yang mengiringi beliau semuanya buka kasut. Apakah Kor Ming tak boleh nampak walaupun satu orang sedang membuka kasut?

Semoga peristiwa ini menjadi pengajaran kepada orang Melayu tidak memilih pemimpin ektrimis dan anti Islam untuk dipilih sebagai pemimpin mereka.



Sumber gambar: Taiping Mali.

Sunday, May 29, 2011

Azuan berani main belakang

Gempar, Papagomo nak bunuh orang. Dia belum kena dengan macam mana komandomelayu tulis. Kalau komandomelayu komen dia siap boleh bagi nama dan nombor ic kau sekali. Macam tu pun kau dah lari balai polis? Memang kaki buat kecoh betul budak budak AMK ni. Macam mana kau nak lawan DS Najib yang kau kata ada MIL C4? Boleh letupkan Altantuya? Berapa jauh kuasa DS Najib di bandingkan dengan Papagomo? Suku betul kepala engkau tu!!!

Mohd Azuan Ab Rahman, 33, ahli Angkatan Muda Keadilan (AMK), di katakan telah membuat laporan polis kerana menerima uggutan dari Papagomo selepas berbalas komen di FB. Baguslah tu. Semoga pehak polis boleh dapat melihat sendiri bagaimana provokasi yang di tulis sendiri oleh azuan komen komen dalam fb dia.

Kau ni azuan, kalau bab mati kau takut. Bab syurga neraka tak pulak. Bagi kau, ucapan syurga neraka hanya sebagai ucapan politik. Sebab itu tak terjentik di hati engkau apabila sebut syurga neraka. Kau tak anggap itu sebagai ugutan ke? bukankah hukum Allah itu memang tetap kekal jika di bandingkan dengan hukuman manusia saperti polis? Heh...macam mana kau nak tukar kerajaan macam ni. Baru Papagomo sahut provokasi engkau, engkau dah cabut. Tapi kau tetap lebih berani dari boss engkau. Tak perlu sembunyi kat keDutaan Turki.

Ujang Rangi, Gerakkan Anti PKR, Gelombang Rakyat.

Saturday, May 28, 2011

Jozan hendak berlakun di Seri Carcosa?

Ha...ha....ha... Jozan hendak berlakun di Seri Carcosa?

Pengarahan lawak yang baik. Dewi memang membawa watak sebenar seorang India, ha..ha..ha... Mata Jozan lebam. Tak lama lagi video ini mesti kena removes. Layan........

Friday, May 27, 2011

Ulamak????

Adakah manusia di bawah ini ada ciri ciri seorang ulamak? Tak tahulah ustas aku nak cakap apa?
Kau orang nilaikanlah sendiri.

Sumber: MPP

Rais: Kerajaan ambil alih Bernama TV 1 Jun

May 24, 2011
CYBERJAYA, 24 Mei – Kerajaan akan mengambil alih pentadbiran Bernama TV mulai 1 Jun, kata Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan Datuk Seri Dr Rais Yatim.
Menurutnya keputusan itu dibuat selepas penerima konsesi itu bersetuju untuk menyerahkan Bernama TV kepada kementerian selain mengakui mereka tidak mampu untuk meneruskan khidmat sedia ada.
“Pihak kami di kementerian akan mula menguruskan pengurusan baru itu pada 1 Jun dan butirannya akan kami huraikan hari itu,” katanya dipetik Bernama Online hari ini.
Difahamkan stesen televisyen itu sudah pun menghentikan liputannya di negeri Sarawak dan Sabah sejak beberapa bulan lepas untuk memberi tumpuan kepada kawasan Lembah Klang.
Saham BTV Synergy Sdn Bhd dimiliki oleh Silver Ridge Bhd sebanyak 67 peratus dan Pertubuhan Berita Nasional Malaysia (Bernama) sebanyak 33 peratus menerusi perjanjian 2008.
Silver Ridge kemudian menghadapi masalah kewangan dan menyerahkan urusan bilik berita BTV kepada satu lagi syarikat swasta iaitu Redberry Sdn Bhd.

Sumber: Insider

Khairy berjaya tundukkan kerajaan?

Ketua Pergerakan Pemuda, Khairy Jamaluddin berkata, keputusan untuk tidak menaikkan harga minyak tersebut membuktikan bahawa kerajaan mendengar suara rakyat terutama golongan muda di negara ini.

"Kerajaan telah membuat keputusan yang tepat. Keputusan tersebut juga amat bermakna kepada Pemuda UMNO di mana sebelum ini kami lantang menyuarakan bantahan kenaikan harga minyak itu".

Wow, nasib baik ada Khairy, kalau tidak satu negara kelam kabut kerana kerajaan akan menaikan harga minyak. Power juga Khairy ini. Petik aje jari semuanya jadi. Tapi Khairy kena petik juga jari supaya kerajaan mendaftarkan orang orang muda yang belum lagi mendaftar sebagai pengundi supaya mendaftar segera. Dengar khabar mereka mengikuti program pemuda.  Macam mana Pemuda gagal mempengaruhi mereka supaya mendaftar sebagai pengudi?

Oleh sebab Khairy ada power, bagaimana kalau Khairy membantu kerajaan menanggani juga isu biasiswa yang di api apikan oleh media Cina yang di bawa oleh Pemuda MCA tu? Dalam banyak hal, Cina tak sokong MCA. Dalam isu biasiswa, tak kira MCA, DAP juga tumpang sekaki.

Cuba sekali lagi gunakan petikan jari keramat tu Khairy....

Thursday, May 26, 2011

Kak Wan nak tutup blog?

"Pengarah Kebangsaan Jaringan Melayu Malaysia (JMM), Noorizawati Ahmad Zulkifli berkata, Sinclair mengambil tindakan wajar dengan menutup blog popularnya sebagai reaksi kepada skandal yang melibatkan suaminya".

Mana kak wan nak tutup blog dia Noor. Selagi hajat nak jadi "Wanita Pertama Negara" tidak tercapai selagi itu kebenaran, agama dan bangsa di ketepikan. Kalau bagai nak rak berkempen seluruh negara mempertahankan anu suami tu, adalah.

Sudahlah kak wan. Dulu elok elok berdiam diri tiba tiba sekarang cok cek, cok cek pulak. Makin banyak kak wan bercakap, makin banyak bukti di keluarkan. Setiap hujah kak wan yang tidak di sampingkan dengan bukti, sebaliknya pehak lawan pula yang membuktikan cakap kak wan bohong semata mata. Makin terdedah buruk keluarga kak wan.

UMA kadang kadang kesian dengan Izzah. Apa bila keluarga drama keluarga kak wan di potretkan gambar mereka dalam mana mana berita nampak nuar seolah olah bongkak, kak wan pula dalam ketawa manakala gambar Izzah dalam ketakutan. Izzah tahu cerita sebenar. Dia tidak boleh membohongi diri sendiri.

Nuar memang dah tak boleh bertaubat. Hati dia memang telah di kunci. Bagai rambut bersimpul mati. Kak wan adalah mangsa. Izzah adalah mangsa. Cukup cukuplah tu. Apakah mimpi UMA kehadiran kak wan bertemu UMA untuk keluar dari gejala keluarga dan memilih kehidupan damai akan menjadi kenyataan? UMA yakin, berjuta lagi rakyat Malaysia juga mimpikan perkara yang sama.

Kalau masih tak boleh buat apa apa, tutup dulu mulut tu. Sebelum lagi banyak segala hantu, jengking, ular, naga keluar bagi menyatakan keburukan keluarga kak wan. Berdiam diri itu juga sebahagian dari ubat.

Monday, May 23, 2011

Tian akan hilang kelayakan?

Peguam yang gigit telinga polis akhirnya di dapati bersalah setelah rayuannya di Mahkamah Rayuan mengetepikan rayuannya. Dia fikir dia peguam dan boleh manupulasi undang undang sesuka hati. Dari itu membolehkan bertindak sesuka hati. Pengamal undang undang akhirnya di hukum oleh undang undang.

Macam budak budak main gigit gigit.

Sunday, May 22, 2011

Menteri "Balun" isu kenaikan harga RON95

Kalau dah pembangkang takde kerja lain selain membangkang. Benda yang belum berlaku di buat saperti nak runtuh langit. Kezaliman di jerit jerit bukan niat memberi nasihat tetapi mendakyah rakyaat betapa zalimnya kerajaan sambil menangguk di air yang keruh supaya rakyat pula beralih kepada menyokong mereka.

Harga barangan meningkat bukan semuanya salah kerajaan. Walaupun ada produk yang di keluarkan dalam negara namun bahan mentah kebanyakkannya masih di import. Jika negara pengeluar bahan mentah tersebut menaikan harga, otamatik kos pengeluaran juga akan meningkat. Kos barangan akan terlibat sama. Kenaikan minyak hanyalah satu faktor sahaja. Kerajaan telah berusaha memberi subsidi supaya jualan minyak kita masih lebih rendah jika di bandingkan dengan negara jiran malah negara dunia yang lain.

Selain subsidi, kerajaan juga samada menghapuskan atau mengurangkan ekspot / import duti kepada sebahagian barang mentah dan produk demi supaya barangan yang di jual di negara kita kos atau harga pasarannya lebih kompetitif. Rakyat bukan sahaja mendapat satu faedah, ada yang berganda faedah yang di lakukan oleh kerajaan demi kesejahteraan rakyat melalui subsidi dan penyelarasaan cukai kepada bahan mentah dan barangan tersebut.

Pembangkang tidak melihat kebijaksanaan kerajaan mengadun ikonomi negara sebaliknya mereka melihat hanya dari satu ruang sudut sempit untuk kepentingan politik mereka sahaja. Mereka sengaja membuat rakyat resah dan gelisah dengan itu mereka berpeluang menangguk di air yang keruh. Hingga sekarang, pembangkang belum lagi membuktikan bahawa mereka berjaya mengujudkan sebuah kerajaan kebajikan sebagaimana yang mereka war warkan. Ada juga yang telah mereka laksanakan hasilnya, hasil pendapatan kerajaan negeri terjejas teruk hingga melibatkan penjualan asset kerajaan negeri yang mereka perintah.

Saturday, May 21, 2011

Jangan Pandang Sebelah mata. Nik Ajis juga ada wawasan.

Nik Ajis nak buat stadium? Cantik. Sekarang pun Kelantan takde nak buat masjid. Ada bena gerai sekadar seluas kubur nik ajis. Duit yang di kumpul kerana tak buat masjid dan penjimatan  dalam pembenaan gerai kubur nik ajis dapatlah nik ajis membena stadium tu pula. Barulah gah. 40,000 orang boleh di muatkan dalam stadium tersebut. Jangan pandang sebelah mata. Nik ajis juga ada wawasan. Hee...he.... Kerajaan BN dah berlambak stadium yang mereka buat. Baru dengar cerita, MSO dah senyum sumbing.

Kalau nak buat sembahyang hajat kat situ, dah boleh buat sembahyang hajat perdana!!! Tapi jangan sampai jadi macam dalam video ini; sila klik sini


Thursday, May 19, 2011

Anwar sebaris dengan orang ternama di DUNIA.

Nuar sebaris dengan orang ternama di dunia. Bukan pasal kewibawaan tetapi kerana skandal seks di dalam politik. Ini semua sahabat sahabat kamu ke nuar? Akhbar luar negara saperti New Ledger (Amerika) , DonneTonAvis (Perancis), n-tv (German) dan lapatilla (Sepanyol) semuanya menyenaraikan nama dan cerita yang sama.

Nampaknya perkara ini dah lumrah. Takde pun cerita konspirasi. Yang konspirasi adalah nuar anak beranak, mak lampir dan sham ketot.


Dalam akhbar online dari Perancis, DonneTonAvis di petik sebagai berkata;

  1. Ketua Pengarah Tabung Matawang antarabangsa, Dominique Strauss-Kahn akan berhadapan dengan tindakkan mahkamah  dan kemungkinan kehilangan kerjaya politik atas tindak tanduk beliau kerana tabiat seks beliau yang cuba merogol seorang pekerja wanita di hotel New York. Beliau di cadangkan sebagai calun Presiden Perancis pada tahun 2012.
  2. Pada 1998, pendakwa bebas, Kenneth Starr, memulakan penyiasan keatas Presiden Clinton tentang hubungan beliau dengan Paula Jonne dan pada 17 August pula, beliau di dakwa melakukan hubungan seksual dengan pembantu Rumah Putih, Monica Lewinsky. 
  3. Jun 2007, Presiden Israel, Moshe Katsav, di paksa bersara ekoran skandal sex. Pada 30 December 2010, Beliau telah di sabitkan dengan kes rogol kepada pembantu beliau ketika beliau bertugas di dalam kementerian pelancungan dalam sekitar tahun 1990. Beliau juga di hukum kerana melakukan penderaan seksual kepada pekerja dalam kementerian pelancungan selepas memenagi piliharaya 2000. Di hukum dengan 7 tahun penjara.
  4. Bekas Presiden Zimbabwe, Canaan Banana,telah dipenjara 1 tahun bermula May 2000 disebabkan meliwat dan lain lain jenayah seksual ketika beliau  menjawat jawatan Presiden1980 hingga 1987. Dia telah di bebaskan pada January 30, 2001, kerana hukuman terhadap beliau telah di pendikkan.
  5. Yang ini jangankan kata jadi Presiden, Perdana Menteri pun belum dapat lagi. Bekas timbalan Perdana Menteri Malaysian , sekarang sebagai ketua Pembangkang, Anwar Ibrahimmenghadapi hukuman 20 penjara jika sabit kesalahan meliwat pembantu beliau dalam June 2008. Hakim telah menetapkan pada 16 May untuk beliau membela diri.
  6. President Afrika Selatan, Jacob Zuma, di lantik pada May 2009, telah di bebaskan atas tuduhan merogol wanita bawah umur yang mengidap HIV pada 8 May, 2006.  
  7. Perdana Menteri Itali, Silvio Berlusconi dituduh melanggan khidmat seks dari seorang warga Moroko dan juga salah guna kuasa dalam kes Rubygate. Perbicaraan bermula 6 April, 2011. Perbicaran akan di sambung pada 31 May nanti.

Tuesday, May 17, 2011

Siapa yang import binatang ni????

UMA tak pernah membuat artikel tentang Zuraidah ni. Tapi apa bila melihat dia menghina mahkamah dengan gelaran pandi kutty, medidih darah. Siapa yang import binatang ni masuk Malaysia? Kalau berani buat peel tu kat Singapura.

Marah yang di rancang. Skrip dan sepanduk telah tersedia. Cuma menunggu masa untuk di bentang dan di jeritkan. Dari itu tindakkan itu bukan lagi emosi tetapi tindakkan politik.

Oii Zuraidah. Puak puak engkaulah yang asyik membuli polis dah mahkamah. Tak percaya polis tetapi paling banyak buat laporan polis. Buat ceramah takde permit hingga polis perlu di hantar untuk mengawal keadaan. Lepas tu polis pula di maki hamun. Begitu juga dengan mahkamah. Cukup lah cerca maki yang puak puak engkau lemparkan kepada kerajaan. Lepas itu kau nak cerita pasal keadilan? Undang undang?

Pada dasarnya UMA tidak kisah dia nak menjerit terpekik terlolong. Harap harap pehak keselamatan biar kan aje. Tak jadi kudis pun. Satu dunia dah tau cerita tentang mereka. Tapi bab maki mahkamah dan undang undang, ini dah terlebih. Dah kira rakyat yang tidak setia kepada negara. Atau dia anggap ini bukan negara dia ke? Kalau begitu pergi berambus. Kau hanya layak bersama binatang yang di usir.

Sajak Khas untuk PKR

Sajak nukilan Sasterawan Negara Usman Awang patut di renung oleh ahli PKR yang berbangsa Melayu.

          Melayu

Melayu itu orang yang bijaksana
Nakalnya bersulam jenaka
Budi bahasa tidak terkira
Kurang ajarnya tetap santun
Jika menipu pun masih bersopan
Bila mengampu bijak beralas tangan

Melayu itu berani jika bersalah
Kecut takut kerana benar
Janji simpan di perut
Selalu pecah di mulut
Biar mati adat
Jangan mati anak

Dalam sejarahnya
Melayu itu mengembara lautan
Melorongkan jalur sejarah zaman
Begitu luas daerah sempadan
Sayangnya kini segala kehilangan

Melayu itu kaya falsafahnya
Kias kata bidal pusaka
Akar budi bersulamkan daya
Gedung akal lautan bicara

Malangnya Melayu itu kuat bersorak
Terlalu ghairah pesta temasya
Sedangkan kampung telah tergadai
Sawah sejalur tinggal sejengkal
Tanah sebidang mudah terjual
Meski telah memiliki telaga
Tangan masih memegang tali
Sedang orang mencapai timba
Berbuahlah pisang tiga kali

Melayu itu masih bermimpi
Walaupun sudah mengenal universiti
Masih berdagang di rumah sendiri

Berkelahi cara Melayu
Menikam dengan pantun
Menyanggah dengan senyum
Marahnya dengan diam
Merendah bukan menyembah
Meninggi bukan melonjak

Watak Melayu menolak permusuhan
Setia dan sabar tiada sempadan
Tapi jika marah tak nampa telinga
Musuh dicari ke lubang cacing
Tak dapat tanduk telinga dijinjing


Maruah dan agama dihina jangan
Hebat amuknya tak kenal lawan

Berdamai cara Melayu indah sekali
Silarurrahim hati yang murni.




Anwar akan bersumpah pada seawal Jun ini.

Tindak tanduk nuar mengatakan konspirasi kerajaan dan pehak penghakiman di pengaruhi oleh kerajaan tidak memeranjatkan. Beliau juga menuduh hakim telah membuat pra hukuman sebelum beliau membela diri. Tuduhan bodoh dan segaja menaikan semangat penyokong supaya memberontak kepada kerajaan. Jika hakim tidak membuat hujah bagaimana untuk membuat keputusan supaya nuar membela diri?

Pehak pembela juga akan memanggil saksi saksi untuk mempertahankan nuar dalam prosiding pembelaan nanti. Niat untuk memanggil DS Najib dan DS Rosmah amat di alu alukan. Semoga pertemuan 4 mata di mahkamah nanti akan menyaksikan siapa yang bercakap benar. Jangan tak percaya dengan kuasa mata.

Dari itu nuar akan mengangkat sumpah pada 6hb Jun ini nanti. Sudah tentu sumpah ini di nanti nantikan oleh pelusuk rakyat negara ini walaupun bukan sumpah laknat. Semoga nuar dan barisan pembela akan menjilat kaki DS Najib di mahkamah nanti atas fitnah fitnah yang di lemparkan kepada DS Najib dan DS Rosmah selepas keputusan membuktikan bahawa nuar memang bersalah. Itu pun kalau nak masuk syurga saperti fatwa nik ajis. UMA juga sedia menghulur kaki untuk di jilat oleh puak puak mereka kerana telah menuduh UMNO di dalam kes albuntuti nuar ini.

Saturday, May 14, 2011

Nik Aziz: Papagomo kena jilat kaki nuar?

Habislah kau Gomo. Kau banyak tuduh nuar dengan 1000%. Gomo kena jilat kaki nuar semasa dia hidup. Nuar kata ada orang nak bunuh dia. Takut tak sempat nanti. Atau baik pergi cepat cepat jumpa nik ajis minta di ampunkan. Nik ajis dah kata orang yang tuduh nuar dalam video sex tu tak masuk syurga. Patutlah polis takut nak istiharkan siapa dia pelaku dalam video itu. Walaupun sudah ada dua pengiktirafan bahawa video itu tulin dan sudah tahu pelakunya. Apakah polis takut masuk neraka atau sengaja gantung untuk kami menyambung lagi.

UMA harap polis akan dengar nasihat nik ajis tu sehingga tamat piliharaya nanti. Sekurang kurangnya ada juga modal lagi untuk kami.

Blogger, yok kita sambung lagi. Masih ramai lagi rakyat yang perlu di beri tahu. Kepada ustas yang tak ndak dan kata ini munafik dan perlu bertaubat, simpanlah dia dalam diri kamu sendiri. Kau dah sampaikan. Tanggungjawab kau dah selesai.


Thursday, May 12, 2011

Nurul terima ugutan SMS. Buat laporan polis.

Dalam twitter, Nurul telah nyata bahawa beliau telah menerima ugutan ancaman nyawa kepada beliau dan keluarga.

Kenapa keluarga nuar ni tiba tiba teringat hal hal mati? Takut pulaknya tu! Kepada yang menghantar sms tu, cukup cukup ler. UMNO juga yang terpaksa menanggung beban. Tapi benar ke? Adakah nak tunjuk kepada dunia bahawa Malaysia ni zalim dan ada can nak buat huru hara?

Aduhai. Ini part yang genting dalam drama keluarga nuar. Apa pula endingnya?


john
RT @: Laporan Polis akan dibuat YB @ b'kenaan SMS Ugutan yg diterima beliau : di Balai Polis (cont)
Saiful Adly
@ has received an SMS message threatening her life and that of her family's, what's more to come???
mohd ridzuan
Laporan Polis akan dibuat YB @ b'kenaan SMS Ugutan yg diterima beliau : di Balai Polis IPD Dang Wangi jam 9.00 pagi esok (13 mei)
drsyediskandar
@
@ InsyaAllah YB Allah swt bersama org yg benar. Bila mereka takda substance itulah jadi ugutan
Nur Shazwanie
@ semoga urusan di IPD esok pagi berjalan dgn lancar...Moga Allah melindungimu..
DrBalraj Sethi
@
@ @ @ vision is in the eye, courage is in the heart, may god give strength to succeed, to form a better nation.
Nurul Izzah
@
@ @ @ kind words, indeed :) what's impt is 2 own d vision,reg of gender prince&princesses ofMsia
ridzuan sihabuddin
PESAN pada papa @ dah jemu cerita bunuh anwar, dari kes arsenik,cerita lari ke Turky Embassy, idup jer papa tu..xpyh lah main wayang.
DrBalraj Sethi
@
@ @ @ they r prettier and wiser. Hail to the Puteri Bangsa Malaysia.
MAHYUDDIN ABD KARIM
@
@ @ Mengharapkan POLITIC WILL untuk merubah dasar belia dan dasar hiburan. Dasar KEDAI MAMAK 24 JAM pun ptt kena BANNED

Wednesday, May 11, 2011

Ha..Ha..Ha... Maharaja Lawak Minggu 6 - Jozan kena removed

Rupanya ada yang terasa dengan Lawak Jozan dalam Maharaja Lawak Minggu ke 6 yang mengesahkan pasal urut. Video tersebut telah tidak boleh di tuntun di youtube. Setaraf dengan video lucah nuar dengan China doll. Ha...Ha...

Lawak tersebut mengesahkan seorang pemuda bertemu dengan tukang urut kerana kakinya terseliuh akibat menyepak anjing kerana mengencinkan kereta barunya. Sebaliknya kaki beliau tersepak rim kereta. Pemuda itu meminta bantuan tukang urut dan meminta tukang urut cepat balik kerumah. Tukang urut enggan balik kerana tidak mahu isteri beliau tau dia mengurut, "Nanti isteri marah", kata tukang urut. Walaupun kaki yang sakit tetapi kawasan yang di tunjuk ialah dikawasan kelengkang, he...he...

Sebelum itu, pada slot promo, Syahrul telah menasihati kawannya, "Emm, tak payahlah, jangan kau percaya rumah urut ke, sesiapa ke. Dia orang ni cakap aje pandai. Kononnya pandai itu, pandai ini. Dia orang tu bukan pandai, dia orang tu pandai pandai aje kau tau. Kau kalau nak cari rumah urut, tak salahkan. Cari yang betul betul". He...he....ada yang tersirat dalam yang tersurat.

Tukang urut juga mengakui dia tau urat hidup dan urat yang mati manakala pemuda itu menunjukkan macam mana ajing itu kencing dengan selamba aje. Perkataan kencing tu yang mahal. Dasar anjing.

Macam mana hanya lawak ini sahaja yang kena remove dari youtube sedangkan lawak yang lain masih ada? Apa dosa dengan lawak tu? Apa bila cuba untuk klik kelink video tersebut error ini terpapar di screen; "This video has been removed because its content violated YouTube's Terms of Service. Sorry about that". Dah macam video China doll pulak.....
Sebelum ni UMA ada masukkan entri bertajuk; "Jangan urut kat rumah, isteri marah". Video itu juga tidak boleh di mainkan.

Macam macam hal dia orang nie.



Tuesday, May 10, 2011

Kak Wan, cakap siang pandang pandang, cakap malam dengar dengar.

Beberapa blog meramalkan bahawa kebocuran maklumat liwat nuar di sebabkan kak wan sendiri. Dah kerja perisik, kerjanya merisiklah. Tahun 2007, tahap politik kak wan masih mentah lagi. Sedang sekarang ni aje baru suku masak. Kak wan fikir kujungan rakan rakan nuar tanda sempati mereka kepada keluarga kak wan apatah lagi kepada kak wan sendiri. Dok syok berbual tersasullah menceritakan masalah keluarga sendiri.

Yang BABI tu menuduh UMNO kenapa? Kalau kak wan sendiri percaya dan mengadu hal keluarga kepada perisik? Dah terbocor tembelang, ajar kak wan main drama....... Habis anak beranak jadi pelakun.

UMA nak nasihat kat wan. Tak semua kawan kawan nuar tu sahabat yang menyokong gerak kerja dia. Gerak kerja dia juga di monitor oleh penyumbang dana. Mereka hantar wakil wakil untuk menyiasat cerita sebenar. Peyiasatan dia taklah macam Bukit Aman. Mereka datang dalam sifat kekeluargaan. Kalau Bukit Aman, memang sedar mereka sedang menyiasat. Bolehlah putar sampai macam puting beliung. Bila dah datang sebagai keluarga, tak sedar cerita dalam kain pun boleh keluar. Pepatah lama mengajar kita. "Cakap siang pandang pandang, cakap malam dengar dengar".

UMA percaya, hal liwat nuar bukan fitnah UMNO tetapi cerita dalam kain yang di ceritakan oleh kak wan sendiri.

Apa bila BABI anggap semua orang babi. Tengku Adnan pendik akal.

Tengku Adnan pendik akal apabila meletakkan nuar sebagai orang gila. Orang gila buat tindakkan tanpa sedar. Tapi BABI buat kerja dengan sedar. Kerjanya menyodok tak kira masjid, hotel, bini orang, suami orang, lobang depan dan lobang belakang. Adakah cukup hanya berkata gila????

Nuar asyik menyatakan apa yang berlaku keatasnya sebagai fitnah. Tetapi dia tidak berusaha membuktikan perkara tersebut sebagai fitnah. Nafi nafi sebegitu buat apa? Dia kata rakyat bukan bodoh. UMA setuju tentang itu. Sekarang rakyat menilai dengan fakta. Bukan sekadar penafian.

Dalam ucapan beliau di Klang seolah olah menasihat penyokong tidak buat kacau. Dalam masa yang sama dia telah menghantar "kaki pendik" menyodok kedalam masjid. Putar alam betullah BABI ni. Sentiasa nak tujuk baik pada dasarnya dia lah menyodok sana sini sehingga semua rakyat lari kelam kabut.

Kurang ajarrrrrrrrrr.

Bercakap sesedap mulut, kakak kena balun. Betul betul punye Sial!!!

Suruhanjaya Kematian TBH menyatakan kepada kita betapa kematian TBH di manupulasi oleh pembangkang dan khususnya kakak mendiang. Mecekik kedarah betullah mereka ni semua. Buat rakyat porak puranda dan gundah gulana. Kerajaan tak payah buat kerja lain dah. Buang duit untuk tujuan nafsu pembangkang. Patutnya kos soal siasat ni biar kakak Teoh yang bayar. Betul betul punye sial...

Pada 9hb May 2011, pehak Suruhanjaya menemplak kakak mendiang, Teoh Lee Lan kerana tidak memberi kenyataan yang betul semasa penyiasatan berlangsung.

Hakim Mahkamah Persekutuan, Tan Sri James Foong Cheng Yuen memberi amaran tindakkan tegas akan di ambil kepada Lee Lan jika beliau terus melakukannya lagi.

"Kami telah bekerja siang malam untuk mencari kebenaran. Kami begitu terluka di tuduh demikian, tambah beliau lagi. Bahkan peguam dari "Bar Counci", peguam Christopher Leong telah menyatakan secara terbuka bahawa tidak ada yang membuktikan hal-hal seperti itu. Kami tidak akan membiarkan perkara ini di nodai bagi menggelincirkan proses ini ", tambahnya.

Foong mengatakan hal ini ketika merujuk pada sebuah artikel, bertajuk  "RCI sekongkol dengan SPRM" (RCI in cohort with MACC), diposting di website sebagaimana yang dinyatakan oleh Lee Lan semasa sidang akhbar pada 28 April.


Ketika ditanya Foong di atas artikel, Lee Lan menunjukkan terkejut awalnya dan mengatakan dia tidak tahu isinya sampai artikel ini ditunjukkan padanya.

Lee Lan, yang disoal dalam bahasa Bahasa Kantonis, dan kemudian diterjemahkan ke dalam bahasa Inggeris oleh juru bahasa, mengatakan dia sangat dekat dengan Teoh, namun tidak dapat mengesahkan apakah tulisan tangan "goodbye" nota ditemui dalam beg Teoh itu ditulis oleh abangnya.

Dia juga mengatakan bahawa Teoh adalah "bukan seorang pemenggang agama yang sangat kuat" dan bahawa ia hanya pergi ke kuil pada Tahun Baru Cina.

Semasa proses, Lee Lan tidak dapat memberikan jawapan tepat untuk sebahagian besar pertanyaan dan menangis ketika menggambarkan watak Teoh's.

Juga dipanggil untuk disoal siasat hari ini adalah saudara Teoh's, Teoh Kee Meng, tunangan Cher Soh Wei dan ayah, Teoh Leong Hwee.

Teoh, 30, yang merupakan pembantu politik dewan eksekutif
Selangor EanYong Hian Wah, ditemui mati di koridor tingkat lima Plaza Masalam di Shah Alam pada 16 Julai 2009, setelah diperiksa semalaman di pejabat MACC Selangor ditingkat 14.

Ahli panel suruhanjaya terdiri hakim Mahkamah Persekutuan Datuk Sulaiman Abdul Kadir, bekas hakim Mahkamah Tinggi Datuk TSNathan, ahli patologi forensik Rumah Sakit Penang Datuk Dr Bhupinder Singh dan Dekan Cyberjaya Ilmu Perubatan Universiti College, Profesor Dr Mohammad Hatta Shaharom.

Suruhanjaya ini ditubuhkan pada Jan 25, tahun ini urutan arahan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak selepas Mahkamah Koroner mengeluarkan suatu keputusan tergantung pada kes ini.

Sidang bersambung esok.


Terjemahan: Google Translate.

Sumber: http://www.malaysiandigest.com/component/content/article/38-health/22717-teohs-sister-gets-warning-from-commission-chairman.html

 


Sunday, May 8, 2011

Jangan urut kat rumah, isteri marah (video included)

Bila dah banyak aktiviti, sedikit kesilapan boleh terseliuh. Ada yang tersangkut di dahan rambai, ada yang jatuh motor dan ada yang jatuh dari kuda. Bila dah terseliuh kenalah cepat cepat urut. Mengurut jangan kat rumah, nanti isteri marah. Dunia modern mengurut di SPA. Bukan apa, di SPA, selepas di urut boleh test samada kekuatan asal telah pulih ke belum. Boleh buat pumping, angkat berat dan pelbagai ujian yang lain. Kalau boleh berjaya sekurang kurangnya dua ujian, kira luluslah tu.....

Tuesday, May 3, 2011

Menteri Besar Tampar Angkatan Muda

MB Selangor tegur Angkatan Muda Keadilan

SHAH ALAM 2 Mei - Pemimpin Angkatan Muda Keadilan (AMK) menerima tamparan apabila Kerajaan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor turut mengkritik tindak-tanduk mereka mencetuskan kekecohan di Masjid Amru Al-As, Bandar Baru Sentul, Jumaat lalu.
Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim menyifatkan tindakan itu tidak sepatutnya berlaku memandangkan masjid adalah tempat ibadat umat Islam dan sebarang aktiviti di dalam kawasan itu perlu dilakukan secara tertib.

Monday, May 2, 2011

Hasil kawin dappas

Apa kabar pok nik? Apa kabar khalid samad? Tak habis lagi mempertahankan penzina? Hasil penzinahan pas dengan dap telah menghasilkan anak yang hampir murtad. Manalah budak budak tak masuk gereja kalau si kalid tu asyik berdoa kat gereja.

Cuba cuba pok nik pakat pakat adik kakak buat solat hajat kat gereja pulak!

Sunday, May 1, 2011

UMA Sokong Pandang Keras Duke Of UMNO.

UMA sokong sepenuhnya pandang keras Duke of UMNO berhubung sumpah laknat Datok Eskay. Agama juga di lucahkan???

Apa nak jadi dengan ulamak dan Mufti PR? Mempertahankan minda dan perbuatan lucah. Tak tahu lebih baik berdiam diri.

Catatan Popular

Listen To Quran

Listen to Quran

Srikandi 7

Confuse

Confuse

Abang dengan Pakcik duduk sini sampai PRK Merlimau tamat ye bang, ye pakcik!!! Eh! akak pun ade!!!