Halaman

Wednesday, August 31, 2011

Tindakan ke atas Mat Sabu akan diambil mengikut lunas undang-undang - Hisham

Aduhai Hisham. Kau macam nik ajis. Kalau bukak aje mulut, boleh mendidih hati rakyat. Kalau tak mahu buat kerja lebih baik jangan bukak mulut. Cakap aje no komen.

Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein berkata, sebarang tindakan ke atas Mat Sabu akan diambil mengikut lunas undang-undang dan perlu mengelak sehinggakan mendatangkan simpati kepada beliau.

"Apa jua tindakan yang kita ambil mestilah mengikut keadaan dan suasana serta pertimbangan tuan punya badan (Mat Sabu) yang melakukannya (membuat kenyataan)," katanya selepas menghadiri sambutan Rumah Terbuka Perdana Menteri dan Jemaah Menteri di Seri Perdana di sini hari ini.

Maksud mudah cakap si Hisham ni jangan ambil apa apa tindakkan kerana akan mendatangkan sempati kepada mat komunis.  Kalau nak ambik tindakkan pun mesti atas yang di sukai oleh tuan punye badan? Ye ke? Hancus Malaysia di kerjakan si Hisham ni!!!!

Ambik yang selamat ye Sham?  Dato Seri Sharizat, tolong UMA Dato Seri!!!! Merundum lagilah sokongan kepada DS Najib.

Selanjutnya

Hadi tidak iktiraf kemerdekaan Malaysia?

Tidak ada kemerdekaan selagi tidak mengabdikan diri kepada Allah SWT. Sebahagian khutbah politik sempena Edulfitri di Masjid Rusila semalam. Secara halus membangkit semangat rakyat supaya bangkit menentang pemerintah dan mengambil contoh nabi sendiri menyerang bangsanya sendiri yang di pimpin oleh bapa mertuanya Abu Suffian. Harakah melaporkan bahawa seramai 3000 orang hadir  bersembahyang sunat tersebut.

Hadi terus meracun minda jemaah dengan berkata: "“Mekah dibebaskan, Mekah dimerdekakan. Dimerdekakan daripada siapa? Dimerdekakan daripada jahiliah, bukan jahiliah Parsi, bukan jahiliah Inggeris, jahiliah Perancis, jahiliah Cina dan India. Mekah dibebaskan dari jahiliah Arab, sebangsa dengan Nabi s.a.w."

Sekali lagi seolah olah mengulangi fatwa fatwa beliau yang lalu, Hadi berkata; “Selagi sembahyangnya tidak mengadap Allah, selagi syariat dan hukum-hakamnya tidak mengikut syariat dan hukum-hakam Allah, tidak dinamakan merdeka dalam erti kata yang sebenar,” jelasnya.

Beliau terus membangkit semangat menentang pemerintah dengan alasan;“Ketahuilah, umat Islam belum merdeka daripada penjajah Inggeris, penjajah Perancis, penjajah Itali, penjajah Komunis, penjajah Cina, Rusia dan lain-lain selagi mereka tidak melaksanakan Islam di tanahair mereka.

“Selagi hukum Islam tidak berdaulat, syariat Allah tidak diamalkan semuanya, menandakan perjuangan kita belum selesai, perjuangan untuk menyambung risalah yang dibawa oleh Nabi Muhamad s.a.w. belum selesai,” ujarnya lagi.

Ala Hadi, awak juga ada kerajaan yang awak pimpin. Buat aje dulu. Kalau tidak, berdasarkan khutbah yang awak ucapkan, UMNO pulak yang akan mengulingkan kerajaan yang awak perintah kerana tidak melaksanakan apa yang awak cakapkan. Kerajaan Kelantan sendiri bukan baru semalam.

Selanjutnya

Salam sahdu

Tak kuasa UMA nak minta maaf melalui blog. Siapa yang nak maafkan? Pembaca akan baca "saya minta maaf". Siapa diantara pembaca selepas membaca kenyataan tersebut, terjentik di dalam hati mereka untuk memaafkannya. UMA lebih percaya kalau ada sentuhan anggota atau bertentang mata. Sekurang kurangnya penghantaran maaf melalui sms dan sms itu di jawab pula. Sudah tentu ia melalui sentuhan hati.

Di antara yang menghantar sms bermaafan kepada UMA ialah Perdana Menteri DS Najib dan GAP. DS Najib juga jemput supaya bersama sama menghadiri rumah terbuka pada 1 hari raya lalu. UMA tak kisah kerana sms itu dihantar melalui mesin yang DS Najib sendiri pun tak tahu kepada siapa message itu di hantar. Tapi UMA tersentuh hati apabila "Blogger GAP" yang menghantarnya kepada UMA. GAP satu nama besar dalam alam siber. Dia juga menghargai blogger kecil saperti UMA. Lain lain blogger memanglah tak kenal UMA.

Sepanjang hari raya ini peluang yang baik untuk bermaaf maafan. Dalam dalam hari raya ni UMA singgung juga si mat komunis kerana si Mat komunis tu suka sangat buat dosa. Bulan Ramadhan pun dia menyakitkan hati umat Islam. Karpal yang tak Islam itu pun tahu perkataan taubat. Sekurang kurangnya menasihatkan si nuar supaya bertaubat.

Mat komunis sejak dua menjak ni begitu popular. Walaupun dia bercakap lawak bodoh, Mkini, Harakah dan Insider yang juga peminat lawak bodoh akan menjadikan lawak itu seolah olah berita benar. Ada orang kata mat tu anjing DAP. UMA kata tak juga. Dia cuma anjing belaan LGE. Lain lain pemimpin DAP tidak beri keutamaan kepada dia. Pengerusi DAP pun bantai dia balik. Popular mat komunis ni dah mengalahkan Nik ajis kerana dia mendapat sokongan B.A.B.I.

Ini juga masa yang sesuai nak minta maaf dengan Nik Ajis. Tak perlu jemput, kita boleh datang jumpa dia bila bila masa kerana sekarang adalah musim raya. UMA harap, dalam musim musim raya saperti ini Pok Nik tolong jangan buka mulut. Setiap perkataan dia akan membawa dosa bukan sahaja kepada dia malahan kita yang mendengarnya. Sekurang kurangnya kita akan menjawab balek segala perkataan perkataan dia dan kita juga membuat dosa yang sama.

UMA tak kuasa nak minta maaf kepada nik ajis. Ada juga yang kata, UMA kena minta maaf kepada nik ajis dan bertaubat. Segala hadis dan ayat Quran di keluarkan. Khutbah, ceramah dan taskirah dijadikan ladasan. UMA juga ada alasan menuntut balik kepada Allah segala pahla haji, umrah dan sedekah pok nik kepada orang asli dalam pilihraya kecil dahulu dibahagi kepada UMA. Dosa UMA hanya kepada dia. Tapi dosa dia kepada UMA, ibubapa dan datok datok UMA yang di fitnahkannya kafir melalui fatwa fatwa dia yang lalu, jauh lebih besar. Dia pun tidak pernah minta maaf kepada kami. Adakah dia fikir dia maksum? Dia takde dosa? Pernah dia minta maaf secara terbuka? Pernah dia minta maaf dalam setiap penutup ceramah dia? Angkuh sungguh!

Hari ini hari Merdeka. Tapi ini bukan hari kemerdekaan untuk mat komunis.Mat komunis kata yang memperjuangkan kemerdekaan ialah komunis. Selagi komunis belum menang, mat komunis belum lagi merdeka. UMA doakan agar Allah kekalkan nikmat kemerdekaan ini kepada negara kita berkekalan selama lamannya. Dari itu kita hargailah nikmat kemerdekaan yang di kurniakan Allah kepada kita ini dan sanggup mempertahankannya.

Salam sahdu dari UMA.

Karpar tu lebih cerdik orangnya.

"Karpal berkata 25 anggota polis yang mempertahankan Balai Polis Bukit Kepong pada 1950,Dato' Onn Jaafar dan tunku Abdul Rahman adalah pejuang kemerdekaan sebenar dan perkara itu tidak boleh dipertikaikan."

Karpal tu orang berpelajaran. Walau takde anjing Melayu tapi dia ada BABI Melayu. BABI ni ada tricky sikit. Mat komunis yang sekolah tak habis pula anjing DAP yang berbangsa C**a. Pendapat yang di suarakan oleh mat bukan baru. Dah lama dengar dah. Tapi oleh tuan tuan mat. Sejarah Hang Tuah pun dia tukar.  Dah selalu pun keluar dalam akhbar mereka dan di suarakan oleh anak anak mereka dalam internet. Dari merekalah mat belajar ilmu sejarah tu. Tuan tuan mat memang benci dengan apa apa yang berkaitan ketuanan Melayu dan ketemadunan Melayu. Dia akan buat semuanya jadi reversed.

Menyalaklah mat, selagi engkau bertuan. Mereka pun dah sediakan engkau lawyer sebagai perlindungan. Dah melangkah jangan takut mat. Ada main gostan gostan pulak. Biar senang kami balun. Engkau gostan pun kami balun juga.

Engkau serupa dengan anjing yang kejar UMA dan UMA kejar dia balik sampai kerumah tuan dia.

Selanjutnya

Monday, August 29, 2011

Tak percaya video nuar, nak tenggok video diri sendiri.

Seorang ahli komunis yang baru menyerahkan diri kepada masyarakat baru baru ini dan sekarang kembali bersembunyi lagi. Walaupun baru menyerahkan diri kepada umum terhadap fahaman komunis yang beliau sembunyikan selama ini, apabila di sergah oleh rakyat Malaysia beliau terus lalok dan jadi lupa. Terlupa yang dia pernah bercakap menganggongkan parti komunis yang menyerang Balai Polis Bukit kepong sebagai "Hero"? dan mendakwa, Datuk Onn dan Tunku Abdul Rahman tidak layak dianggap sebagai pejuang kemerdekaan kerana menganggap mereka sebagai pegawai British.

Nampaknya kekuatan mental ahli komunis baru menyerah diri di Bukit Gelugor ini masih tidak cukup kuat, masih berubah ubah antara berani dengan takut. Nilai keberanian sekadar boleh di beli di kedai kopi. Tak cukup berani jangan berperang Mat.

Nampaknya Mat komunis ni bercakap tak semacam seorang ketua pemimpin politik. Kalau gini gaya cakap dia sama layak dia dengan Mat Demo atas jalan raya yang lebih kepada provokasi untuk politik murahan. Kapada rakan rakan di luar sana, dahlah jangan di hiraukan sangat dengan si Mat komunis nie. Nilai diri dia janganlah di bandingkan dengan pejuang pejuang kemerdekaan negara. Nilai Mat komunis ni hanya sekadar RM 8K yang boleh di beli oleh LGE. He.....geli aku..... Tenggok sini.

Badrul Amin Berotak kuning

Berpolitik di dalam masjid di Rawang, Badrul Amin mengajak rakyat memakai baju kuning, buat kuih berwarna kuning dan menghidangkan pulut kuning semasa perayaan Aidil Fitri yang akan menjelang nanti. Pokok pangkal, apa yang berwarna kuning hendaklah di manipulasikan.

Otak kuning Badrul juga turut mempolitikkan perayaan yang mendatang ini yang sepatutnya muslimin dan muslimat beraya dalam kegembiran dan harmoni dan bukannya berpuak-puak.

Tak habis habis puak puak dalam parti ini yang asyik kerjanya memecah belah orang-orang Islam tidak kira masa dan waktu semata mata untuk kepentingan kepartian yang sempit.

Wednesday, August 24, 2011

Game yang menyeronokkan.

Lama tak menulis. Rasanya bulan puasa ni nak berihat. Tapi bila duduk diam aje ibarat membiarkan diri bertambah di perbodohkan.

Selama berihat UMA sedang bermain game. Game ini amat menyeronokkan. UMA suka dengan game ini. Game ini di namakan "ketulusan hati atas nama Allah". Oleh kerana game ini berisiko rendah kerana ia tidak menjejaskan masa depan UMA, UMA layan. UMA hanya bergerak selepas pihak lawan bergerak. Kadang-kadang UMA benarkan pihak lawan menang di dalam beberapa pergerakkan. UMA hanya membaca gerak laku pehak lawan. UMA seronok melihat pehak lawan mengunakan segala "power tools" dipersekitarannya untuk melangkah kehadapan. Kerana dia ada tools tersebut.

UMA akan terus bermain dengan game ini selagi pihak lawan tidak menamatkan permainannya. Menang kalah adat permainan. UMA juga akan terus melihat gerak langkah lawan. Seronok melihat mulut dan anggotanya berbicara sendiri. Sedikit demi sedikit terlihat anggota dan hati tidak selari.

Sayang, kami hanya bermain di bilik yang tidak berpenghuni. Tidak ada siapa yang faham apa yang kami lakukan. Permainan kami hanya di tonton oleh Allah, malaikat dan syaitan (itu pun kalau ada syaitan yang terlepas di bulan Ramadhan ini).

Terasa kesal, kenapa tidak di ambil gerakkan mengambil fadilat di hujung hujung Ramadhan?

Catatan Popular

Listen To Quran

Listen to Quran

Srikandi 7

Confuse

Confuse

Abang dengan Pakcik duduk sini sampai PRK Merlimau tamat ye bang, ye pakcik!!! Eh! akak pun ade!!!