Halaman

Sunday, June 3, 2012

Dapat BRM500, kena pulak bayar lebih dari itu?

Dihalau akibat perbezaan politik

Posted on the June 3rd, 2012 under Tempatan by admin
INILAH rumah yang dihuni Esah sejak kecil sebelum dia dan keluarganya dihalau gara-gara berbeza fahaman politik di Bachok semalam.
BACHOK – Sebuah keluarga 10 beranak di Kampung Changgung, di sini terpaksa pasrah kepada takdir apabila diusir dari rumah milik saudara sendiri hanya kerana perbezaan fahaman politik.
Esah Ya (gambar kecil), 50, mendakwa, dia bersama suami, Che Mohd. Nor Che Mamat, 53, dan anak-anak mereka diminta berpindah segera oleh ibu saudaranya yang juga pemilik tanah dan rumah berkenaan.




Akibatnya, mereka terpaksa memunggah keluar semua barangan dan menumpang di rumah salah seorang anak di Kampung Nipah, dekat sini.
“Saya tidak tahu apa salah kami sampai kena halau. Tapi hubungan kami dengan tuan rumah memang renggang sejak suami saya menghantar borang keahlian UMNO baru-baru ini.
“Selepas itu segala-galanya berubah. Saya sudah tinggal di rumah ini sejak kecil,” dakwa Esah ketika ditemui di sini, kelmarin.
Esah memberitahu, rumah berkenaan merupakan harta pusaka peninggalan arwah datuk yang kemudian menyerahkan hak milik kediaman itu kepada ibu saudaranya yang berusia 68 tahun.
Katanya, sejak suaminya menyerahkan borang keahlian UMNO dan menerima wang Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) berjumlah RM500 pada Isnin lepas, sikap ibu saudaranya itu berubah dan tidak lagi membenarkan dia sekeluarga tinggal di rumah berkenaan.
“Kami sangat sedih bila dihalau keluar sambil pemiliknya memberitahu rumah ini lebih baik disewakan kepada orang lain,” dakwanya.
Sehubungan itu, Esah amat berharap untuk mendapatkan bantuan pihak tertentu bagi membina rumah sendiri di atas tanah mereka yang berdekatan.
Kosmo


3 comments:

  1. Itu akibat klu menganut prti ajaran sesat.

    ReplyDelete
  2. Betul tu redbox, mereka ni sebenarnya tidak tahu apa yang dicakapkan, macam orang dalam kebengongan, UMNO dan BN adalah contoh Kerajaan terbaik Malaysia yang perlu dikekalkan untuk PRU13 nanti, PR tunggu dululah mungkin PRU 130 nanti boleh lah kot. PR adalah pakatan haram yang tidak mempunyai halatuju yang jelas untuk memerintah Malaysia, mereka sekadar ingin memrintah dan mengecapi kemewahan yang telah disediakan oleh BN untuk mereka dan kroni sahaja, rakyat dikelirukan dengan berbagai bagai fitnah memburukan UMNO/BN supaya pengundi mengundi mereka. Tapi cuba tengok adalah mereka mempunyai perancangan masa depan untuk memakmurkan lagi ekonomi Malaysia, tiada bukan? apa yang di war warkan apabila memerintah sekiranya menang nanti( kononnya) akan berbelanja sahaja wang negara dengan berbagai janji2 mega. Tambahan pulak dalam 3 parti PAS PKR dan DAP, DAP akan dominan kerana mempunyai lebih kerusi, PAS dan PKR walaupun mempunyai ramai kerusi Melayu tapi sebab parti berbeza, jadi DAP akan meminta supaya PM akan dilantik dari parti tersebut, kerana ada Melayu DAP yang sanggup jadi sikitol zaman moden dan agenda pengkhianatan terhadap Kerajaan Melayu disebabkan kemewahan dunia yang mengelabukan mata mereka.

    ReplyDelete
  3. Isu ni nampak kecil. Baru jadi tuan tanah, milik pesaka pula tu. Bila tak sehaluan, dah di halau keluar. Kalau perkara besar, cam ne. Belum memerintah negeri atau negara lagi. Pikir-pikir lah. Sebab itu ambo dari dulu lagi tak akan percaya pemimpin-pemimpin yang :
    Kaki penipu, kaki pembohong, kaki kencing, kaki putar belit, kaki putar alam, kaki porno, kaki cina doll, kaki siam doll, kaki liwat, kaki betina, kaki urut, kaki pelacur, kaki rembat bini orang, kaki muka tebal, kaki muka tak malu, kaki muka selamba, kaki muka kering, kaki bermuka-muka, kaki tiada muka, kaki menyamar, kaki rasuah, kaki songlap, kaki himpun, kaki merusuh, kaki provoksasi, kaki sara hidup dari dana Yahudi, kaki sokong keselamatan Israel, kaki wahhabi, kaki pluralisme, kaki LGBT, kaki gila kuasa, kaki nepotisme, kaki kronisme, kaki fitnah, kaki kafir mengkafir, kaki nyanyok, kaki kauseling kul 3 pagi, kaki jamban blowjob, kaki aiskrim, kaki durhaka pada ibu, kaki munafik, kaki ampu, kaki bangga diri, kaki ujub, kaki khawarij, kaki maki, kaki hamun, dan entah ape-ape lagi kaki yang akan muncul selepas ini. Hang pikir lah sendiri.

    ReplyDelete

Catatan Popular

Listen To Quran

Listen to Quran

Srikandi 7

Confuse

Confuse

Abang dengan Pakcik duduk sini sampai PRK Merlimau tamat ye bang, ye pakcik!!! Eh! akak pun ade!!!