Halaman

Saturday, June 9, 2012

Nabi Pindah ke Madina kerana hendakkan kerusi - Nik Aziz.

Nik Aziz berkata tujuan Nabi perpindah dari Mekkah ke Madinah kerana hendakkan kerusi, hehehe,,,nyaya kenyataan ini. Beliau juga tidak mahu ulamak lain menegur tentang politik kerana berpendapat orang lain bodoh atau tidak tahu tentang politik. Beliau menuduh Mufti Perak sebagai "gatal mulut". Lantak engkaulah.....

Nik Aziz sifatkan Mufti Perak ‘gatal mulut’


KOTA BHARU 8 Jun - Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat (gambar) menyifatkan Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria sebagai seorang yang ‘gatal mulut’ mahu bercakap tentang politik sedangkan beliau tidak tahu apa-apa.
Berucap ketika menyampaikan kuliah Jumaat di hadapan Pejabat Badan Perhubungan Pas negeri, di sini hari ini, Nik Abdul Aziz berkata, memperoleh kerusi dalam pilihan raya sememangnya menjadi matlamat Pas kerana tanpanya parti ini tidak dapat membina kerajaan untuk melaksanakan Islam.
“Ada seorang mufti gatal mulut bercakap politik padahal dia tak reti. Dia kata Pas ini hanya nak kerusi sahaja, baik saya nak tanya dia, Nabi Muhammad tinggalkan Mekah ke Madinah, buat apa dia tinggalkan rumah tangga, anak, tengah malam buta lari dari Mekah ke Madinah, nak apa kalau tidak kerana nak kerusi?

Nik Aziz sifatkan Mufti Perak ‘gatal mulut’

9 comments:

  1. Salah tu tuan guru, nabi berhijrah ke madinah utk menyebarkan islam yang mendapat ancaman dari kafir quraisyh mekah. Satu takwilan politik khawarij kepada sejarah nabi muhammad saw yang boleh menyebabkan timbulnya kekeliruan dan bid'ah serta mungkin juga kesesatan kepada masyarakat islam.

    ReplyDelete
  2. Harakah ialah satu satunya Media yang tak pernah dan tak akan berani KRITIK pemimpin mereka..semuanya YES! belaka.

    ReplyDelete
  3. Syiah sial memporak perandakan Islam.

    ReplyDelete
  4. Yalah Nik aziz ni pandai semua, termasuk mathematik, dia sangka 24 (atau pun 60) dp 222 sudah melebihi 2/3.

    Dia ingat PAS lah yg memerintah Perak pada tahun 2009, sebenarnya MB PAS itu hanyalah adalah 100% boneka DAP.

    ReplyDelete
  5. Tuan anon 7:45; saya tertarik dengan jawapan Mahaguru58. Jika hendakkan kuasan Nabi telah diberi kuasa oleh orang Quraish di Mekah. Ada sebab yang lebih penting iaitu keselamatan beliau dan para sahabat demi meneruskan dakwah. Mahaguru58

    ReplyDelete
  6. Tuan Guru....

    Itulah Hijrah namanya....yang akhirnya diangkat sebagai permulaan tahun Islam...Takkan lah...TG tak tau tentang Hijrah...entahlah...kot-kot ape tu Hijrah pun tak tau juga....tu sebab sampai sekarang tak pernah pun hijrah kepada yang makruf dari yang munkar....agaknya pada TG hijrah tu dari yang makruf kepada yang munkar sebagaimana yang beliau amalkan sekarang.....hehehehhe

    ReplyDelete
  7. DYM Sultan Kelantan harus campur tangan dalam isu agamas nie,sebagai ketua agama di negeri kelantan baginda tidak harus membiarkan orangtua nie menghina dan mencemuh Islam dan Nabi Muhammad sesuka dia sahaja..Mohon baginda prihatin dalam hal2 agama nie.Daulat Tuanku.

    ReplyDelete
  8. Takut dengar ulasan Nik Aziz bila berhujah politik dengan mengaitkan Rasulullah S.A.W...

    ReplyDelete
  9. Dah nyanyuk ke dia? Ataupun minta jasa baik Dr Haron Din perbetul sikit org tua ni. Kesian lak aku tengok. Dia ni dah tua sesangat. Tp masih lg nak berpolitik. Kesian Nik Aziz. Dah makin lupa dia. Lol. ...

    ReplyDelete

Catatan Popular

Listen To Quran

Listen to Quran

Srikandi 7

Confuse

Confuse

Abang dengan Pakcik duduk sini sampai PRK Merlimau tamat ye bang, ye pakcik!!! Eh! akak pun ade!!!