Halaman

Monday, August 26, 2013

Menjenggah rumah lama sebelum bertapa.

Dah lama tak menjenggah blog ini. Kekecewaan yang amat sangat kerana merasakan Kerajaan hari ini terlalu lemah dan bacul terhadap mempertahankan maruah bangsa dan agama. Kerajaan membiarkan pembangkang bercakap dan bertindak sesuka hati seolah-olah meraka mempunyai kuasa memerintah manakala kerajaan yang memerintah mematikan diri seolah-olah tiada kuasa daya dan upaya. Dari itu menyokong perjuangan kerajaan sama seperti menyokong seorang yang lemah dan tanpa upaya.

 Aku lihat anak-anak juga telah ada pilihan mereka sendiri. Aku biarkan mereka memilih. Kenapa anak-anak memilih yang lain? Mereka lihat ada kuasa yang lebih kuat dan hebat dari apa yang ada sekarang. Mereka yakin perubahan itu nanti akan menjadikan mereka lebih perkasa. Lebih ternama dimata dunia. Lalu aku mendiamkan diri biar anak-anak membuat pilihan. 

Didalam aku memejamkan mata, batu batan menghentak-hentak kepala aku. Jahanam. Pendatang menuduh aku seorang pendatang dan menhalau aku balik ke pulau jawa? Mereka kata mereka lebih berjasa dari aku. Kekuatan ikonomi negara di tangan mereka. Dari itu layaklah kuasa diserahkan kepada mereka. Anak-anak aku dibeli untok menjadi tentera-tentera mereka. Lantas mereka berkata, tentera dan polis yang ada sekarang tidak ada harga. Pemimpin negara dicampak sebagai peminta sedekah, Sultan dan Raja-raja Melayu diperbodohkan, bahasa Melayu diremehkan dan agama di plural dan dileberalkan.

Binatang, Dulu Tun berikan kau kerakyatan dan kad pengenalan supaya engkau menghormati agama, bangsa, undang-undang dan Raja-Raja kami. Kini kau melampaui batas. Kau megah kerana bangsa Melayu Liberal menyokong kamu.

Sebentar lagi aku akan menuju ketempat pertapaan. Keluar sahaja aku dari pertapaan, tidak kira kanan atau kiri, asal engkau remehkan bangsa aku, agama aku dan raja-raja aku, akan ku sumpah engkau semua menjadi batu.

No comments:

Post a Comment

Catatan Popular

Listen To Quran

Listen to Quran

Srikandi 7

Confuse

Confuse

Abang dengan Pakcik duduk sini sampai PRK Merlimau tamat ye bang, ye pakcik!!! Eh! akak pun ade!!!