Halaman

Thursday, September 26, 2013

Komputer Terbinggai Di abad ini.

Kali pertama UMA mengenal komputer, abang UMA berkata bahawa komputer ni amat "bodoh". Ia terlalu lurus bendul. Jika kita kita tulis nama ada tanda titik selepas nama tersebut dan apabila kita mencari semula nama tersebut tanpa tanda titik, komputer tidak mengenali nama itu. Walau bagaimanapun sekarang komputer dah mula belajar memperbaiki kebodohan itu dengan mencari nama dengan memberi cadangan "like as" dan "contain".
Tapi tanpa kita sangka ada lagi komputer yang "terbodoh diabad ini". Dalam banyak-banyak dia mengira, boleh dua nama orang sahaja yang dia salah kira. Tak kebinggai komputer tu?
UMA minta tolong rakan UMA Aldrine Abdullah, pakar komputer, formula excel dan database. Tolong-tolong ler tenggokkan komputer tu. Takut ada bugs ke? atau salah formula kat data dua orang tu ajer. Nasib baik rakan-rakan pakatan sedar nama orang melayu takde yang naik. Check punye check, excel salah kira. Ini bukan nak kira untuk majlis 50~60 orang. Ini keputusan untuk menentukan pemimpin seluruh negara!!!
Kalau susah-susah, suruh ajer pakai Sempoa. Rasanya kiraan setiap calun bawah 2 ribu. Taklah banyak mana. Hitung pakai jari pun dah ok kot.

Selama ini UMA kagum dengan bangsa ini kerana terkenal dengan pandai megira. Rupanya tak reti mengira juga.........Jangan salah lagi Rin.....Satu dunia boleh ketawa......hahaha.......

Sumber: DIP INSIDER 




TITIK HITAM DAP YANG MEMBAWA KEPADA MALA PETAKA DAN KEMUSNAHAN

Tarikh 4 Januari 2013 adalah satu tarikh titik hitam dalam sejarah DAP. Kebinasaan terhadap DAP bermula dari tarikh tersebut hasil kerja Dinasti Lim, Anthony Loke dan Tony Pua. 

Pada hari itu Tony Pua membuat pengumuman bahawa terdapat kesilapan pengiraan undi dalam keputusan CEC yang diumumkan pada pada 15 Disember 2012. Tony Pua memberi alasan ianya berpunca dari masalah penjumlahan undi yang dibuat menggunakan sistem Microsoft Excel. Alasan yang menjadi bahan gelak ketawa orang ramai hingga kini. 

Sistem komputer dikatakan silap mengira jumlah undi yang diraih Vincent Wu, calon yang menang di tempat ke 6 dengan dengan bilangan undi 1202 UNDI. Tony Pua menyatakan jumlah undi sebenar yang diraih oleh Vincent Wu hanya 669 undi. 

Bukan hanya itu sahaja, kesilapan bukan setakat Vincent Wu, malah turut melibatkan undi untuk Zairil Khir Johari. Tony Pua menyatakan undi yang diterima Zairil adalah 803 undi dan beliau menang di tempat ke 20. Keputusan yang diumumkan pada 15 Disember 2012 Zairil berada di tempat ke 39 dengan jumlah undi yang diterima 305 undi. 

Perkara tersebut melucukan ahli-ahli DAP dan orang ramai. Mereka tertanya-tanya kenapa komputer hanya tersalah kira undi Zairil dan Vincent Wu sedangkan undi untuk calon-calon lain tidak berubah ? 

Ramai calon-calon CEC yang tewas termasuk P.Ramasamy dan M.Manoharan terus terang memberitahu ramai orang bahawa kemasukkan Zairil ke dalam CEC adalah satu penipuan yang terancang untuk menunjukkan kepada masyarakat umum bahawa orang melayu mempunyai tempat dalam DAP. 

Zairil sendiri pun terkejut dengan kemenangannya dan tidak menyangka dirinya mempunyai ramai penyokong hingga dipilih masuk ke dalam CEC walaupun baru menyertai DAP. 

Nga Kor Ming pula memberitahu salah seorang pemimpin PAS rahsia kehebatan Dinasti Lim mempertahankan kuasa mereka selama ini telah terbongkar. Dengan menggunakan peribahasa melayu Nga Kor Ming berkata “sepandai-pandai tupai melompat akhirnya jatuh ke tanah juga”. Ianya membawa maksud sehebat mana pun melakukan penipuan satu hari tetap terbongkar. Selama puluhan tahun Lim Kit Siang melakukan penipuan dengan memanipulasi undi perwakilan untuk beliau mengekalkan kuasa, akhirnya Lim Guan Eng, Anthony Loke dan Tony Pua membongkar rahsia tersebut. 

Setelah melakukan titik-titik kebinasaan terhadap DAP , di hari yang sama juga Tony Pua melakukan satu mala petaka terhadap DAP yang boleh membawa kebinasaan yang jauh lebih teruk terhadap parti itu. 

Apa kebinasaan yang jauh lebih besar akan dikongsikan dalam episod akan datang.


No comments:

Post a Comment

Catatan Popular

Listen To Quran

Listen to Quran

Srikandi 7

Confuse

Confuse

Abang dengan Pakcik duduk sini sampai PRK Merlimau tamat ye bang, ye pakcik!!! Eh! akak pun ade!!!